KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

F1 Grand Prix of Emilia Romagna - Practice & Qualifying

Verstappen myśli o wyścigach długodystansowych



Max Verstappen zapewne ma przed sobą jeszcze długie lata w Formule 1, ale ma też plany, co będzie robił po odejściu z najważniejszej serii wyścigowej świata. Chce dalej kręcić kółkiem. Najlepiej tak jak Robert Kubica w zawodach długodystansowych.

Jest 2022 rok, a Verstappen chyba wkroczył w najlepszy etap kariery. W wieku 25 lat jest dwukrotnym mistrzem świata. Ostatni sezon wygrał w cuglach. Kolejne tytuły wydają się niemal formalnością. Nie wiadomo, ile jeszcze ich zdobędzie, w każdym razie Holender nie zamierza iść w ślady Fernando Alonso i startować w królowej sportów motorowych po czterdziestce.

„Głównie dlatego, że rozgrywa się za dużo wyścigów i zbyt długo przebywamy poza domem”. – tłumaczy.

Czempion niemniej podpisał w tym roku jeden z najdłuższych kontraktów w historii Formuły Jeden. Ma ścigać się w barwach Red Bulla co najmniej przez sześć kolejnych lat, do sezonu 2028 włącznie. Widać zatem, że sięga wzrokiem daleko. Na tyle daleko, że myśli także o tym, co po F1. I tutaj dobra wiadomość dla fanów zawodów endurance.



„F1 daje wiele radości, no i odnoszę dużo sukcesów w tym momencie. Ale chcę robić też inne rzeczy”. – mówi Max.

„Wiem, że mam umowę do końca sezonu 2028. Będę wtedy 31-latkiem. Prawdopodobnie będę konkurencyjny kilka lat dłużej. Ale chcę doświadczyć w tym czasie również czegoś innego, mieć też nieco więcej frajdy, a nieco mniej presji, żyć nieco mniej według grafiku”.

Spytany, jakimi wyścigami byłby zainteresowany, Verstappen odpowiada: „Głównie długodystansowymi”.

Czyli takimi, w jakich w wolnym czasie bierze udział przed ekranem komputera.

Mistrz świata F1 już wcześniej wyrażał chęć spróbowania sił w najbardziej prestiżowych zawodach endurance – 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Sądzicie, że kiedyś może stanąć tam w szranki z Kubicą? Czy też ich kariery zwyczajnie się rozminą?



Duet z Alonso?

Jest ktoś, kto chce nie tyle zmierzyć się z Verstappenem w wyścigach długodystansowych, co połączyć z nim siły w tej dyscyplinie motorsportu. To niezmordowany Alonso, który swoją drogą już dwukrotnie wygrał 24h Le Mans.

„Zdecydowanie powinniśmy dać szansę temu pomysłowi, jeśli moglibyśmy pojechać razem dla konkurencyjnego zespołu”. – powiedział niedawno 41-letni Hiszpan w rozmowie z holenderskim dziennikiem De Telegraaf.

Co na to Verstappen? Na razie nie chce niczego deklarować.

Zapytany o propozycję Alonso, Max komentuje: „On nigdy nie przestanie się ścigać. Prawdopodobnie trochę różnimy się pod tym względem”.

„Gdy Fernando startuje, chce walczyć o zwycięstwo konkurencyjnym samochodem, ja dokładnie tak samo. Dlatego też nie chcę spieszyć się z całym projektem, po prostu dlatego, że teraz w endurance zachodzi tak wiele zmian”.

„Myślę, że lepiej poczekać i zobaczyć, co się dokładnie wydarzy, jak rozwinie się sytuacja. Dopiero potem się decydować”. – wyjaśnia.

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło: Motorsport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi