KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Formula 1 2022: United States GP

Przyszłoroczny silnik Ferrari to „bomba”



Kevin Magnussen odebrał wczoraj we włoskiej Faenzy prestiżowe Trofeum Lorenzo Bandiniego, a towrzyszył mu jego szef w Formule 1, Gunther Steiner, który przekazał ciekawe wieści od Mattii Binotto.

Trofeum Lorenzo Bandiniego to włoska nagroda, przyznawana kierowcom (zazwyczaj F1), którzy wyróżniali się w ostatnim sezonie. W 2008 roku odbierał ją Robert Kubica, a w tym sezonie dostał ją Kevin Magnussen, który wrócił do Haasa, zastępując Nikitę Mazepina.

Magnussenowi towarzyszył Gunther Steiner, szef Haasa.

„Jestem zadowolony, że spotkałem przyjaciół z czasów rajdów. Byłem w Faenzy kiedy Red Bull kupił Minardi od Paula Stoddard” – dodał Steiner, który w swojej karierze współpracował również m.in. z Krzysztofem Hołowczycem.



W rozmowie z lokalnymi mediami, Steiner podsumował sezon 2022 w wykonaniu swojej ekipy i powiedział o planach na kolejny.

„Mieliśmy dwa trudne lata pandemii, ale stanęliśmy na nogi. Sezon właśnie się zakończył i poszedł dobrze, ale mógł pójść lepiej. Możemy rozaważ ten sezon jako sezon na odbudowanie. Kevin dał nam pole position. W 2023 roku chcemy być jeszcze mocniejsi i zrobić kolejny krok w klasyfikacji generalnej, walczyć zawsze o punkty i kiedyś o podia. Musimy mierzyć wysoko. Będziemy mieli lepsze auto w przyszłym roku i liczymy na pokonanie AlphaTauri” – mówił Steiner.

Szef Haasa przewiduje, że w walce o mistrzostwo w sezonie 2023 będą 3 ekipy – Red Bull, Ferrari i Mercedes.

„Mercedes znów będzie konkurencyjny. Mam nadzieję, że będziemy świadkami bliskiej walki w mistrzostwach bo to daje wszystkim entuzjazm. Jeżeli Ferrari będzie nadal mocne, będzie to działało na naszą korzyść bo będzie oznaczało, że mają mocny dobry silnik. W czwartek spotkałem się z Mattią Binotto i powiedział mi, że przyszłoroczny silnik to będzie bomba” – powiedział Steiner.



Media ciekawiła również kwestia Drive to Survive – serialu Netflixa, którego jedną z gwiazd jest Steiner.

„Nie zwracam na to większej uwagi. Mam wiele szacunku dla fanów, którzy nas wspierają ponieważ bez nich jesteśmy nikim, ale nie jestem aktorem. Zachowuję się tak, jak dawniej i ci, którzy mnie znają wiedzą, że nie zmieniłem się” – mówi Steiner.

W kwietniu 2023 ukaże się jego książka. Co mówi o niej szef Haasa?

„Będzie to bezpośredni dziennik z sezonu 2022, który nie opowiada ściśle o F1, ale skupia się na kulisach” – wyjaśnia Steiner.

Źródło: ravennatoday.it



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi