KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Promo 20% na Viaplay (12M)

logo-powrot-roberta

MENU:

Testy F1 w Bahrajnie

Harmonogram, transmisje, składy

blank
F1 Grand Prix of Abu Dhabi

„Perez to dobry kierowca, ale nie jest Verstappenem”



Helmut Marko, doradca Red Bull Racing, podsumował sezon 2022 i walkę o mistrzostwo świata. Co było najważniejsze w zdobyciu podwójnego tytułu według niego?

Marko zdaje sobie sprawę, że w sezonie 2022 rywale nieco pomogli Red Bullowi w wyjściu z początkowych opresji.

„Skorzystaliśmy na błędach strategicznych Ferrari, pechu innych. W ciągu sezonu Ferrari rozwinęło samochód w ten sposób, że zużywał bardziej opony. To dało nam pewność siebie jeżeli chodzi o tempo wyścigowe. Myślę, że te 46 punktów, które byliśmy z tyłu po trzech wyścigach, wprowadziły nas w stan „teraz albo nigdy”.

Red Bull po słabym początku sezonu musiał skupić się przede wszystkim na odchudzeniu swojego samochodu. To pozwoliło w późniejszej fazie rywalizacji zdominować ją Maxowi Verstappenowi.



„Na początku mieliśmy 20 kg nadwagi. Gdy tylko ją zredukowaliśmy, dało nam to spore oszczędności czasu na torze. W tunelu aerodynamicznym zyskiwaliśmy docisk, ale to była tylko teoria bo każdy dodatkowy kilogram trochę nas kosztował” – wspomina Marko.

„W rezultacie zmieniło się zachowanie samochodu na sposób, który bardziej odpowiada Verstappenowi. Max mógł naciskać do limitu i miał pewność siebie większą niż ktokolwiek inny” – dodaje.

Jak mówi doradca Red Bulla, pozycję ich samochodu odzwierciedlały najbardziej miejsca Sergio Pereza.



„Jest on bardzo dobrym kierowcą Formuły 1, ale nie jest Verstappenem” – stwierdza Austriak.

Red Bullowi zdarzały się też wyścigi, w których zupełnie przestrzeliwał z doborem ustawień, a jedną z takich rund było GP Brazylii.

„Stało się to ze względu na dane z symulatora, ale na szczęście byliśmy w stanie to skorygować. Niestety, format sprintu nam nie pomógł. Gdybyśmy mieli 3 treningi to wygralibyśmy również tam” – mówi Marko.

Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 marca
godz. 08:55 – Trening F3
godz. 12:30 – FP1 F1
godz. 14:00 – Kwalifikacje F3
godz. 16:00 FP2 F1

Sobota, 4 marca
godz. 10:15 – 1. wyścig F3
godz. 12:30 – FP3 F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 5 marca
godz. 09:50 – 2. wyścig F3
godz. 16:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

6h Portimao

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi