KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
F1 Grand Prix of Abu Dhabi

„Perez to dobry kierowca, ale nie jest Verstappenem”



Helmut Marko, doradca Red Bull Racing, podsumował sezon 2022 i walkę o mistrzostwo świata. Co było najważniejsze w zdobyciu podwójnego tytułu według niego?

Marko zdaje sobie sprawę, że w sezonie 2022 rywale nieco pomogli Red Bullowi w wyjściu z początkowych opresji.

„Skorzystaliśmy na błędach strategicznych Ferrari, pechu innych. W ciągu sezonu Ferrari rozwinęło samochód w ten sposób, że zużywał bardziej opony. To dało nam pewność siebie jeżeli chodzi o tempo wyścigowe. Myślę, że te 46 punktów, które byliśmy z tyłu po trzech wyścigach, wprowadziły nas w stan „teraz albo nigdy”.

Red Bull po słabym początku sezonu musiał skupić się przede wszystkim na odchudzeniu swojego samochodu. To pozwoliło w późniejszej fazie rywalizacji zdominować ją Maxowi Verstappenowi.



„Na początku mieliśmy 20 kg nadwagi. Gdy tylko ją zredukowaliśmy, dało nam to spore oszczędności czasu na torze. W tunelu aerodynamicznym zyskiwaliśmy docisk, ale to była tylko teoria bo każdy dodatkowy kilogram trochę nas kosztował” – wspomina Marko.

„W rezultacie zmieniło się zachowanie samochodu na sposób, który bardziej odpowiada Verstappenowi. Max mógł naciskać do limitu i miał pewność siebie większą niż ktokolwiek inny” – dodaje.

Jak mówi doradca Red Bulla, pozycję ich samochodu odzwierciedlały najbardziej miejsca Sergio Pereza.



„Jest on bardzo dobrym kierowcą Formuły 1, ale nie jest Verstappenem” – stwierdza Austriak.

Red Bullowi zdarzały się też wyścigi, w których zupełnie przestrzeliwał z doborem ustawień, a jedną z takich rund było GP Brazylii.

„Stało się to ze względu na dane z symulatora, ale na szczęście byliśmy w stanie to skorygować. Niestety, format sprintu nam nie pomógł. Gdybyśmy mieli 3 treningi to wygralibyśmy również tam” – mówi Marko.

Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi