KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Promo 20% na Viaplay (12M)

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Grzejnik, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Tsopni, Bartosz Kamiński, Marcin Chochowski, Mateusz Pabiańczyk, Edmund Bogusz, Mikołaj Demkow, Marcin Starczewski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Darek Zaciura, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Tomasz Ignaczak, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Kamil Cee, Grzegorz Pliś, Pawel Licznerski, szymon034, Adrian Karwan, Marcin Rentflejsz, Piter, Rysiek Łotocki, Marcin Bogutyn, Ba Ru
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
archetype, Konopkasz, jacek79100, Robert Niekubica, Tarzan
blank

Ocon: Zabrakło tylko podium



Esteban Ocon szczyci się minionym sezonem Formuły 1 w swoim wykonaniu. Jak wskazuje, nigdy wcześniej nie zdobył tylu punktów. Do pełni szczęścia brakuje mu tylko wizyty na podium.

Francuz wywalczył po jednym podium w dwóch poprzednich latach. Zeszłego roku stanął nawet na najwyższym stopniu, sensacyjnie wygrywając przeciętnym bolidem Alpine mokre GP Węgier. W sezonie 2022 musiał obejść się smakiem. Jedynym kierowcą spoza reprezentantów trzech najlepszych zespołów, który finiszował w czołowej trójce, był nie on, a Lando Norris z McLarena.

Najlepszym pojedynczym wynikiem Ocona okazało się tego roku czwarte miejsce, zdobyte w Grand Prix Japonii. Niemniej jednak w klasyfikacji generalnej wypadł najlepiej w dotychczasowej karierze. Zgromadził 92 oczka i zakończył rywalizację na 8. pozycji – przed utytułowanym partnerem zespołowym, jakim był Fernando Alonso.

„Jedyne, czego mi zabrakło w tym roku, to podium”. – mówi 26-latek. „Z różnych przyczyn nie zdobyliśmy go, ale miejmy nadzieję będziemy w stanie to zrobić w następnym sezonie”.



„Wszystkie cele, które sobie postawiliśmy, zostały zrealizowane”. – stwierdza. „Zajęliśmy (z Alpine – przyp. red.) czwartą lokatę wśród konstruktorów. To również mój najlepszy sezon w Formule 1 pod względem zebranych punktów. Jestem z tego bardzo zadowolony. Cały zespół wykonał dobrą robotę, rozwijając samochód tak bardzo na przestrzeni roku. Miejmy nadzieję, że możemy zmniejszyć naszą stratę jeszcze bardziej w kolejnym sezonie”.

Ocon vs Alonso

 

Ocon nie kryje radości z pokonania Alonso (o 11 punktów). Hiszpan ma już 41 lat na karku, ale to dwukrotny mistrz świata, nadal prezentujący imponującą dyspozycję za kierownicą.

„Zakończenie tegorocznych zmagań przed nim to spora satysfakcja”. – przyznaje Esteban. „Powiedziałbym, że to dobre uczucie”.

Zobacz także: „Problematyczny Ocon główną przyczyną odejścia Alonso” vs „Wykonywałem 98% pracy”



„Jest bardzo, bardzo szybkim kierowcą. Musiałem wznieść się na wyżyny moich możliwości”.

Alonso zapewne zgromadziłby zdecydowanie więcej punktów gdyby nie liczne awarie bolidu. Zdaniem wielu tylko pech sprawił, że wylądował za Oconem. Ale młodszy z duetu kierowców Alpine nie widzi tego w ten sposób.

„Też miałem swoje problemy”. – przekonuje.

Zobacz także: Straty Alonso wzrosły do 60 punktów

„Na początku nie zaczęliśmy tam, gdzie chcieliśmy być. Znajdowaliśmy się za bolidami Haasa i Alfy Romeo, nasz samochód nie pracował optymalnie”.

„Szybko odkryłem, gdzie leżały problemy, powiedzieliśmy o tym ekipie, a ta zdołała przekuć te informacje w usprawnienia, które naprawdę pomogły”.



„Przy takim zrozumieniu bolidu i jednoczesnym wdrożeniu poprawek, naprawdę czuję, że poszedłem naprzód”.

Ocon nie będzie już dłużej dzielił garażu z Alonso. Dawny czempion przenosi się bowiem do Aston Martina. Jego fotel w Alpine zajmie Pierre Gasly. Oznacza to skład kierowców złożony z dwóch Francuzów.

Alpine chce gonić czołową trójkę

W perspektywie sezonu 2023 Ocon liczy na pogoń Alpine za trzema zdecydowanie najmocniejszymi zespołami: Red Bullem, Ferrari i Mercedesem.

„Miejmy nadzieję, że zbliżymy się do czołówki”. – cytuje jego słowa portal RacingNews365.com. „Taki jest cel”.

„Przyszłoroczny bolid wygląda bardzo obiecująco w symulatorze na ten moment”.

„Jeżeli utrzymujesz przepisy techniczne niezmienione, wówczas w pewnej chwili każdy zespół robi postęp i miejmy nadzieję zbliżasz się do najlepszej trójki. Jesteśmy pierwsi w kolejce, żeby to zrobić”.

„Oczywiście chcemy, żeby ludzie stąpali mocno po ziemi, ale wydaje się, że robimy krok w dobrym kierunku. Chcę się przekonać, na co będzie nas stać”. – dodaje.

Autor: Grzegorz Filiks

Źródła: RacingNews365.com, F1i.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Hiszpanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 26 maja
godz. 13:30 – 14:30 – 1. trening F1
godz. 17:00 – 18:00 – 2. trening F1
Sobota, 27 maja
godz. 12:30 – 13:30 – 3. trening F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 28 maja
godz. 15:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi