KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
blank

Nowe ogrodzenia w F1, znika wymóg szczepień. Nie będzie zastępstwa za Chiny, a DRSy będą krótsze?



Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła kalendarz Formuły 1 na sezon 2023 i nie znalazło się w nim zastępstwo za odwołane GP Chin. Z wczorajszego posiedzenia płynie kilka innych ciekawych wniosków.

Sprinty

 

Pierwszą z decyzji rady było zatwierdzenie 6 weekendów wyścigowych, podczas których rozgrywane będą wyścigi sprinterskie. Pisałem o tym tutaj.

Więcej kasy

 

Zwiększenie liczby sprintów wiąże się z większymi kosztami dla zespołów. W ubiegłym roku zwiększano limit wydatków o $150 tys. za każdy weekend ze sprintem. W przyszłym sezonie będzie to $300 tys. za jeden wyścig. Sprawia to, że ekipy będą mogły wydać aż $1,8 mln więcej niż zakłada limit budżetowy.



Nie zmieniono przepisów dotyczących uszkodzeń w sprintach. Każda z ekip będzie mogła liczyć na zwiększenie limitu wydatków o $100 tys, jeżeli jej samochód będzie miał uszkodzenia po kolizji w sprincie. Jeżeli oba auta będą miały wypadki, wówczas będzie to nawet $200 tys. łącznie.

Skutki Silverstone

 

Wszyscy dobrze pamiętamy wypadek Guanyu Zhou ze sprintu na Silverstone, w którym Alfa Romeo Chińczyka rolowała, tracąc pałąk ochronny, a następnie przeleciała przez ścianę z opon i wpadła na siatkę.

FIA obiecywała się zająć tematem i wiadomo było, że zmianie ulegnie konstrukcja zabezpieczenia antykapotażowego. FIA zapowiedziała jej „znaczne wzmocnienie” w oświadczeniu po wczorajszym posiedzeniu, ale ma stać się to dopiero na sezon 2024. Oczywiście wzmocnienie będzie wymuszone bardziej restrykcyjnymi testami.

Jak informuje Autosport, Formuła 1 ma wprowadzać na swoich torach nowy rodzaj ogrodzeń-siatek, odgradzających tor od publiczności. Ma ono zapobiegać przedostawaniu się szczątek bolidów na trybuny.



Ogrodzenie było testowane i wiadomo, że wytrzymuje uderzenie bolidu Formuły 1 przy prędkości 150 km/h.

Bez obowiązku szczepień

 

Sezon 2023 będzie pierwszym od 2020, w którym nie będą wymagane szczepienia przeciwko Covid-19 by wejść do padoku. Nie będzie również obowiązkowych badań przed wejściem do padoku, organizowanych przez F1.

Seria zaznacza jednak, ze uważnie monitoruje sytuację i nadal będzie trzymała się swojego protokołu dotyczącego zakażonych.



Co z zastępstwem dla Chin?

 

Formuła 1, ogłaszając odwołanie GP Chin w sezonie 2023, ogłosiła, że będzie pracować nad możliwymi alternatywami. Wygląda jednak na to, że zastępstwa za kwietniową rundę nie będzie bowiem wczoraj zatwierdzono 23-wyścigowy kalendarz z 4-tygodniową przerwą w kwietniu.

Może się to oczywiście jeszcze zmienić, ale wygląda na to, że rekordowy kalendarz będzie liczył 23 rundy. Najpoważniejszymi kandydatami do zastąpienia Chin były Turcja (Istambul Park) i Portugalia (Portimao).

DRS

 

Jednym z poruszanych tematów miało być skracanie stref DRS na niektórych torach, tak by wyprzedzanie „nadal stanowiło wyzwanie”. Można spodziewać się decyzji w tej sprawie w przyszłości.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi