KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

MM_LMP3 (6)

Miękoś testuje LMP3 w Portimao



Mariusz Miękoś, 9-cio krotny Wyścigowy Mistrz Polski, założyciel szkoły jazdy sportowej Fastline Racing Academy wykonał kolejny wyścigowy rozwojowy krok, spełniając jednocześnie kolejne wyścigowe marzenie i pojechał pierwsze testy za kierownicę prototypu Ligier LMP3.

Tak, jak zadeklarował na antenie Eurosportu komentując ostatni wyścig 24h Le Mans – będzie chciał tam wrócić na tor Le Sarthe w Le Mans, ale już nie w roli komentatora.

Testy na torze Autodromo Algavre w Portimao kolejnym krokiem w tym kierunku.

Testy odbyły się w zespole Virage jeżdżącym z polską licencją w wyścigach ELMS, Road to le Mans oraz The Ultimate Cup.



Miękoś jeździł pod okiem szefa zespołu, doświadczonego kierowcy portugalskiego Juliena Gerbi, dzieląc samochód z młodym portugalskim kierowcą Formuły 4 Pedro Perino.

Miękoś testując prototyp LMP3 po raz pierwszy w życiu, ale już bardzo dobrze znając tor Portimao, wykręcił w warunkach wet race najlepszy czas okrążenia dnia – 1.52.4, uzyskując nad Perino (1.55.4) prawie 3 sekundową przewagę na koniec dnia.

Do tej pory Miękoś jeździł w barwach Fastline Racing Academy w zespołach GT3 Poland, Forch Racing, Lukas Motorsport i Seat Sport Polska. Ścigał się tylko samochodami GT – Lamborghini Huracan Super trofeo, Porsche GT3 Cup, Seat Leon Supercopa walcząc w WSMP, DSMP, Endurance WSMP, Hour Race, Endurance CEZ i 5cio krotnie reprezentując Polską w 24 godzinnym wyścigu w Dubaju, 2-krotnie stając tam na podium.

„Jestem bardzo szczęśliwy, że mogłem spełnić swoje wielkie marzenie i poprowadzić prototyp, tym razem jeszcze LMP3. Zawsze o tym marzyłem i zawsze, kiedy komentuję razem z Grzegorzem Gacem na antenie Eurosportu wyścig 24 godziny Le Mans – marzę, że stanę tam na starcie z biało-czerwoną flagą przy moim nazwisku. Te testy tu w Portimao są kolejnym wielkim krokiem który przybliża mnie do tego celu. Do tego dnia przygotowywałem się ponad pół roku. Przejeździłem tu w Portimao cztery dni testowe moim Lamborghini Super Trofeo z GT3 Poland, w tym 2 dni w bardzo podobnych warunkach wet race” – mówi Miękoś.



„Przejechałem na symulatorze za kierownicą właśnie Ligiera LMP3 blisko tysiąc okrążeni po torze Portimao pod okiem esportowego mistrza świata Nikodema Wiśniewskiego, który na co dzień oprócz roli instruktora w Fastline Racing Academy reprezentuje esportowy zespół Wiliamsa. Dzisiejszy wynik nie jest więc przypadkowy, ale mimo to bardzo mnie zaskoczyła, Samochód prowadzi się doskonale, jest bardzo responsywny, pozwala na bardzo wiele, myślę że się z nim dogadałem od pierwszych metrów. Mam nadzieję że to początek mojej nowej przygody wyścigowej – padły dziś bardzo konkretne propozycje. Bardzo dziękuję zespołowi Virage, który pracuje na absolutnie najwyższym światowym poziomie. Dziękuję wszystkim chłopakom z zespołu, a oczywiście przede wszystkim Julienowi Gerbi, doskonałemu kierowcy i coachowi, który wprowadził mnie w tajniki szybkiej jazdy LMP3” – dodaje kierowca.

Moje ściganie się i testowanie różnych wyścigówek na różnych torach to tez część programu mojej szkoły jazdy sportowej Fastline Racing Academy, w której dzielimy się z Wami wiedzą, doświadczeniami i umiejętnościami szybkiej jazdy samochodami sportowymi, które właśnie tu – na torach wyścigowych Europy”.

Foto by: Konrad Skóra, Evo Magazine Polska



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi