KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
Mercedes testy 2022 Bahrajn

Mercedes zapowiada, że z samochodem na sezon 2023 wróci na „bardzo mocną pozycję”



Główny strateg Mercedesa James Vowles uważa, że zespół będzie w „bardzo mocnej pozycji” w 2023 roku, dzięki pracy, którą zamierzają wykonać zimą podczas przerwy międzysezonowej.

Lewis Hamilton i George Russell rozpoczęli nową erę Formuły 1 z bolidem W13 o wyjątkowo skomplikowanej charakterystyce. Na początku sezonu zmagali się z porpoisingiem, zwłaszcza Lewis Hamilton, który po Grand Prix Azerbejdżanu wyglądał na dosyć obolałego.

W celu poprawienia wydajności bolidu siedmiokrotny mistrz świata zdecydował się na eksperymentowanie z ustawieniami i choć Russell w pewnym stopniu również to robił, to w okresie, gdy zespół pracował nad swoimi problemami, konsekwentnie dowoził wyniki w TOP5.

Mimo to przez znaczną część sezonu Ferrari i Red Bull były dla zespołu z Brackley poza zasięgiem, ale Mercedes stopniowo doganiał rywali, zwłaszcza jeśli chodzi o tempo wyścigowe i z biegiem sezonu Hamilton oraz Russell coraz mocniej walczyli o zwycięstwa.



Zakończyło się to pierwszym zwycięstwem Russella w F1 podczas wyścigu na Interlagos, a Hamilton po kolizji z Maxem Verstappenem zdołał odrobić straty, dojeżdżając na drugim miejscu. Mercedes przegrał walkę z Ferrari o drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów tylko o 39 punktów.

Vowles przyznał, że w obu bazach w Brackley i Brixworth będą mieli mnóstwo pracy do wykonania, żeby zespół mógł pracować z W14 od testów przedsezonowych. Podkreślił, że narzędzia, którymi dysponuje Mercedes w połączeniu z ich etyką pracy, powinny sprawić, że w przyszłym roku wrócą do walki o czołowe lokaty.

„Nie sądzę, że będzie można teraz albo nawet podczas zimy stwierdzić, że wszystko wiemy o W13” – wyjaśnił Vowles w raporcie po Grand Prix Abu Zabi.

„Były wzloty i upadki. Chodzi mi o to, że ten samochód ma elementy, które uważamy, że rozumiemy i część takich, które ostatecznie nadal nie są w pełni wyjaśnione. Ale jeśli spojrzysz na kierunek, w którym idziemy, na odstępy od czołówki, zwłaszcza w kwestii tempa wyścigowego to zrobiliśmy ogromny postęp, a osiągasz to tylko poprzez zrozumienie, gdzie są twoje problemy, pracą nad nimi i pracą jako zespół” – dodaje.



Nie ma jednak pewności, że Mercedes wróci do regularnego wygrywania w sezonie 2023.

„Mamy pewność, że nasze prace w tunelu aerodynamicznym przyczynią się do rozwoju. Mamy narzędzia do zwiększania wydajności i możemy osiągać wyniki lepsze niż nasi konkurenci” – mówi Vowles.

„Wciąż jednak jest pewna strata, a Abu Zabi to pokazało. To musi być nadrobione przez zimę i myślę, że mamy bardzo dobry system, aby to zrobić. Ten rozwój, który widzieliście w całym sezonie, będzie kontynuowany przez zimę i myślę, że będziemy w bardzo mocnej pozycji w przyszłym roku” – dodaje

Patryk Kucharski
planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi