KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie     SKOKI   KUP VIAPLAY

logo-powrot-roberta

KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      SKOKI    KUP VIAPLAY

MENU:

Mercedes testy 2022 Bahrajn

Mercedes zapowiada, że z samochodem na sezon 2023 wróci na „bardzo mocną pozycję”



Główny strateg Mercedesa James Vowles uważa, że zespół będzie w „bardzo mocnej pozycji” w 2023 roku, dzięki pracy, którą zamierzają wykonać zimą podczas przerwy międzysezonowej.

Lewis Hamilton i George Russell rozpoczęli nową erę Formuły 1 z bolidem W13 o wyjątkowo skomplikowanej charakterystyce. Na początku sezonu zmagali się z porpoisingiem, zwłaszcza Lewis Hamilton, który po Grand Prix Azerbejdżanu wyglądał na dosyć obolałego.

W celu poprawienia wydajności bolidu siedmiokrotny mistrz świata zdecydował się na eksperymentowanie z ustawieniami i choć Russell w pewnym stopniu również to robił, to w okresie, gdy zespół pracował nad swoimi problemami, konsekwentnie dowoził wyniki w TOP5.

Mimo to przez znaczną część sezonu Ferrari i Red Bull były dla zespołu z Brackley poza zasięgiem, ale Mercedes stopniowo doganiał rywali, zwłaszcza jeśli chodzi o tempo wyścigowe i z biegiem sezonu Hamilton oraz Russell coraz mocniej walczyli o zwycięstwa.



Zakończyło się to pierwszym zwycięstwem Russella w F1 podczas wyścigu na Interlagos, a Hamilton po kolizji z Maxem Verstappenem zdołał odrobić straty, dojeżdżając na drugim miejscu. Mercedes przegrał walkę z Ferrari o drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów tylko o 39 punktów.

Vowles przyznał, że w obu bazach w Brackley i Brixworth będą mieli mnóstwo pracy do wykonania, żeby zespół mógł pracować z W14 od testów przedsezonowych. Podkreślił, że narzędzia, którymi dysponuje Mercedes w połączeniu z ich etyką pracy, powinny sprawić, że w przyszłym roku wrócą do walki o czołowe lokaty.

„Nie sądzę, że będzie można teraz albo nawet podczas zimy stwierdzić, że wszystko wiemy o W13” – wyjaśnił Vowles w raporcie po Grand Prix Abu Zabi.

„Były wzloty i upadki. Chodzi mi o to, że ten samochód ma elementy, które uważamy, że rozumiemy i część takich, które ostatecznie nadal nie są w pełni wyjaśnione. Ale jeśli spojrzysz na kierunek, w którym idziemy, na odstępy od czołówki, zwłaszcza w kwestii tempa wyścigowego to zrobiliśmy ogromny postęp, a osiągasz to tylko poprzez zrozumienie, gdzie są twoje problemy, pracą nad nimi i pracą jako zespół” – dodaje.



Nie ma jednak pewności, że Mercedes wróci do regularnego wygrywania w sezonie 2023.

„Mamy pewność, że nasze prace w tunelu aerodynamicznym przyczynią się do rozwoju. Mamy narzędzia do zwiększania wydajności i możemy osiągać wyniki lepsze niż nasi konkurenci” – mówi Vowles.

„Wciąż jednak jest pewna strata, a Abu Zabi to pokazało. To musi być nadrobione przez zimę i myślę, że mamy bardzo dobry system, aby to zrobić. Ten rozwój, który widzieliście w całym sezonie, będzie kontynuowany przez zimę i myślę, że będziemy w bardzo mocnej pozycji w przyszłym roku” – dodaje

Patryk Kucharski
planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 listopada
godz. 11:00 – 12:00 – 1. trening
godz. 14:00 – 15:00 – 2. trening

Sobota, 19 listopada
godz. 11:30 – 12:30 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 listopada
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi