KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

„Liderem będzie ten, kto będzie szybszy”



Helmut Marko stwierdził niedawno, że nowym liderem zespołu AlphaTauri będzie Nyck de Vries, ale Yuki Tsunoda nie zgadza się z tym i mówi, że będzie nim „szybszy kierowca”.

Red Bull zdecydował się zastąpić Pierre’a Gasly’ego holenderskim kierowcą Nyckiem de Vriesem, który zadebiutował w F1 podczas tegorocznego Grand Prix Włoch i świetnie się spisał, zajmując 9. miejsce bolidem Williamsa.

Mimo że de Vries będzie miał przed sobą pierwszy sezon w F1, wcześniejsze doświadczenia i osobowość 27-latka w oczach Marko kwalifikują go jako kierowcę nr 1, przynajmniej w stosunku do 22-letniego Tsunody.

„Yuki jest jeszcze młody i nie ma takiego doświadczenia od strony technicznej, więc Nyck może być liderem zespołu. Zobaczymy, jak to w praktyce będzie wyglądało w przyszłym roku, ale patrząc na jego doświadczenie i osobowość, Nyck powinien być liderem zespołu” – powiedział Marko.



Tsunoda uważa jednak, że to stoper ostatecznie zadecyduje, kto będzie liderował AlphaTauri w 2023 roku.

„Cóż, szybszy kierowca i tak będzie liderem zespołu, więc nie obchodzi mnie to, czy będę liderem zespołu, czy nie. Jestem po prostu skupiony na mojej pracy, mam wiele rzeczy do nauczenia się i poprawy” – powiedział Tsunoda.

„Oczywiście, spoczywa na mnie większa odpowiedzialność niż w tym roku przez odejście Pierre’a, ale mimo to mam silne przekonanie, że mogę to osiągnąć. Wrócę silniejszy” – dodał japoński kierowca.

Mimo że w drugiej części sezonu nie pokazał zbyt wiele, głównie z powodu słabych osiągów bolidu AT03, Tsunoda uważa, że jeśli chodzi o własny rozwój, to pod koniec sezonu było lepiej niż na początku.



Zawodnik z Kraju Kwitnącej Wiśni przyznał jednak, że musi poprawić się jeszcze w kilku obszarach.

„Myślę, że w ogólnym rozrachunku, w każdym wyścigu w tym sezonie zawsze postępowałem całkiem dobrze i jestem całkiem zadowolony z formy, w jakiej zakończyłem ten rok. Oczywiście, nadal muszę wiele poprawić, zwłaszcza regularność, ale przynajmniej mam jasność co do celu na przyszły rok” – skomentował Yuki.

22-latek podziękował także byłemu partnerowi z zespołu: „Również wielkie podziękowania dla Pierre’a. Przez ostatnie dwa lata, bez niego nie mógłbym osiągnąć tak dużego postępu i nauczyłem się od niego wielu rzeczy. Będzie mi go brakowało, lecz praca z nim była przyjemnością”.

f1i.com
Patryk Kucharski



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi