KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Leclerc o tym, dlaczego walczy z Hamiltonem czyściej niż Verstappen



Charles Leclerc uważa, że pojedynki z Maxem Verstappenem minionym sezonie, w których obaj podchodzili do siebie z dużym szacunkiem, wynikały z tego, że żaden z nich nie miał powodu do podejmowania zbędnego ryzyka.

Leclerc i Verstappen ścigali się w koło w koło w pierwszych rundach sezonu, zamieniając się miejscami przynajmniej sześciokrotnie w Bahrajnie, w Arabii Saudyjskiej doszło do zabawy z DRS-em, z kolei Australia i Imola były bardziej spokojne, a w Miami znów walczyli o pierwsze miejsce.

To był ekscytujący początek mistrzostw dla fanów Ferrari i Red Bulla, komentatorzy chwalili pełne szacunku starcia między Leclercem i Verstappenem, które były wyraźnym przeciwieństwem walk z poprzedniego roku toczonych na torze między aktualnym mistrzem świata a Lewisem Hamiltonem.

Nawet w tym roku Verstappen i Hamilton zaliczyli kontakt, kierowcy zderzyli się na Eskach Senny w Grand Prix Sao Paulo, gdzie Holender oświadczył, że Hamilton nie miał „zamiaru zostawić mu miejsca”, a kierowca Mercedesa powiedział: „Wiesz, jak to jest z Maxem”.



A jednak jest inaczej, gdy Max ściga się z Leclercem. Auto Motor und Sport zapytało kierowcę Ferrari, dlaczego tak się dzieje.

„Znamy się bardzo dobrze – odpowiedział – ale nie sądzę, żeby to był powód, dla którego jest między nami spokojniej. Myślę, że różnica z Maxem i Lewisem z zeszłego roku polega na tym, że byliśmy w różnych fazach sezonu. Nasze pojedynki były na początku roku. Potem albo ja miałem dużą przewagę w mistrzostwach, albo Max był daleko z przodu. Nie podejmujesz wtedy tak wiele ryzyka. Więc to było bardziej z powodu natury mistrzostw”.

Monakijczyk uważa, że jeśli w przyszłym roku do końca sezonu będzie liczył się w walce o tytuł, to wtedy będzie zupełnie inna bajka: „Jeśli będziemy walczyć do końca w 2023 roku, to myślę, że będą to ostrzejsze wyścigi”.

Leclerc został zapytany, czy szacunek, jaki okazuje mu Verstappen, ma coś wspólnego z Austrią 2019, kiedy to kierowca Red Bulla zepchnął go z toru, a Leclerc dał do zrozumienia, że się odegra. W kolejnym starciu, które miało miejsce podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii, Leclerc rozparł się łokciami i wygrał pojedynek.



„Nie cierpiałem tego, co stało się w Austrii” – przyznał. „Myślałem, że nie można tak jeździć, ale kiedy stewardzi powiedzieli mi, że jest to dozwolone, byłem pierwszym, który z zadowoleniem przyjął takie podejście. Lubię ostro walczyć na torze. Na granicy możliwości. Tak właśnie uwielbiam się ścigać. Mam nadzieję, że w przyszłości zobaczymy takie pojedynki”.

Max Verstappen zawsze będzie ścigał się z Lewisem Hamiltonem ostrzej niż z Charlesem Leclercem. Podobne podejście ma również Hamilton, bo nie ma między nim a Monakijczykiem takich konfliktów.

Rok 2021 był bez wątpienia najbardziej emocjonującym sezonem, jaki Formuła 1 widziała od lat. Był to też najbardziej burzliwy rok zarówno na torze, jak i poza nim.

Verstappen i Hamilton 15 razy dojeżdżali na dwóch pierwszych miejscach. Rywalizacja między nimi była bardzo wyrównana. Max jechał po pierwszy tytuł mistrza świata, a Lewis po rekordowe ósme mistrzostwo.



Verstappen podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii wylądował w barierze z przeciążeniem aż 50G. Podczas Grand Prix Włoch Verstappen, próbując wyprzedzić Hamiltona po wewnętrznej, podskoczył i wylądował praktycznie na jego głowie.

W obu przypadkach kierowcom udało się szczęśliwie uniknąć obrażeń, dzięki coraz lepszym standardom bezpieczeństwa w Formule 1.

Przez to, że sezon zakończył się w kontrowersyjnych okolicznościach, tylko spotęgowało wszystkie złe emocje. Hamilton wciąż przywołuje wydarzenia z Abu Zabi, a Verstappen daje jasno do zrozumienia, zwłaszcza w Sky Sports, że ma dość negatywnych komentarzy na ten temat.

Nic dziwnego, że Verstappen walczący z Hamiltonem tworzą więcej dramaturgii niż Leclerc z Verstappenem lub Hamiltonem.

planetf1.com
Patryk Kucharski



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi