KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Tymek Kucharczyk Navarra

Kucharczyk: Rozważamy powrót do kartingu



Nadal trwa walka o jak największy budżet na starty Tymka Kucharczyka w sezonie 2023, jednak na koniec roku sprawa nie wygląda różowo o czym mówi kierowca w rozmowie z Wirtualną Polską.

Tymek Kucharczyk zaliczył bardzo dobry sezon w Hiszpańskiej F4. Podopieczny Akademii Orlen 12 razy stawał na podium, a w Jerez wygrał jeden z wyścigów. W klasyfikacji generalnej zajął 3. miejsce – za Nikolą Tsolovem i Hugh Barterem. Tylko Tsolov wyprzedził go w klasyfikacji Rookie.

Zarówno Tsolov jak i Barter będą w sezonie 2023 startować w Formule 3. Kucharczyk natomiast nie wie, gdzie będzie mógł jeździć. Wszystko zależy od budżetu.

Kucharczyk przyznawał już wcześniej, że miał oferty programów juniorskich ekip F1, jednak potrzebny jest budżet, a ten to około €700 tys. w przypadku FRECA.



O tym, na jakim obecnie jest etapie jeżeli chodzi o poszukiwanie budżetu, Kucharczyk opowiedział w rozmowie z Wirtualną Polską.

„Brakuje nam większości budżetu, aby wykonać jakikolwiek krok w drabince do Formuły 1. Walczymy z budżetem i o dodatkowych sponsorów, tak aby załatwić środki na pojechanie w dobrej serii w przyszłym sezonie. Jest o to bardzo ciężko. Jedną z opcji na teraz jest pozostanie w Formule 4, choć to też jest pod sporym znakiem zapytania. Nie wykluczamy też powrotu do kartingu” – mówi Kucharczyk.

„Rozmowy są prowadzone cały czas, próbujemy osiągnąć jakieś porozumienie ws. większego wsparcia. Na ten moment nic nie wiemy. Przyszłość stoi pod znakiem zapytania, ale walczymy. Mam nadzieję, że uda się uzyskać jakieś porozumienie i dostać wsparcie, tak abyśmy mieli budżet na kolejny krok po F4. Celem jest ciągły rozwój i dotarcie na najwyższy możliwy poziom wyścigów bolidów jednomiejscowych tak, aby zwrócić z nawiązką pokładane we mnie nadzieje moich sponsorów i kibiców” – dodaje kierowca.



Opowiedział on również o współpracy z Robertem Kubicą, który pomaga w rozwoju jego kariery.

„Z Robertem pierwszy raz spotkałem się na torze we Włoszech, gdy miałem 8 lat. To było jednak krótkie spotkanie, zrobienie zdjęcia i tyle. Większa współpraca nawiązała się w 2020 roku. Gdy dołączyłem do zespołu Birel ART w kartingu, Robert pomógł mi z uzyskaniem wsparcia Orlenu. Później pojawił się na paru moich zawodach. Wspierał mnie, dawał niezbędne rady, chociażby w kwestii zarządzania opon” – powiedział Tymek.

Cały wywiad z nim przeczytacie tutaj.

Źródło: Wirtualna Polska



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi