KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie     SKOKI   KUP VIAPLAY

logo-powrot-roberta

KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      SKOKI    KUP VIAPLAY

MENU:

F1 Grand Prix of Brazil - Sprint

Horner: „Drobne błędy” są przyczyną problemów Pereza



Szef Red Bulla, Christian Horner uważa, że gorsze tempo Sergio Pereza w porównaniu z Maxem Verstappenem nie wynika z fundamentalnych problemów Meksykanina.

Chociaż Perez wygrał w tym sezonie dwa wyścigi na torze w Monako i Singapurze, kolega z zespołu, Max Verstappen odniósł rekordowe 15 zwycięstw.

Sergio nie udało się także zdobyć wicemistrzostwa, po które finalnie sięgnął Charles Leclerc, dzięki strategii jednego pit-stopu w ostatnim wyścigu sezonu, a Perezowi, który jechał na strategii dwóch postojów, zabrakło zwyczajnie czasu, żeby dogonić Monakijczyka.

W poprzednich sezonach Perez był uznawany za „mistrza od opon”. Potrafił o nie dbać jak mało kto z całej stawki F1. W tym sezonie jednak tak nie było.



„W tym roku męczyłem się trochę z oponami pod względem zarządzania nimi w wyścigu. Miejmy nadzieję, że poprawimy to na przyszły rok i że ogólnie będziemy nieco mocniejsi” – przyznał Perez na Yas Marina po zakończeniu ostatniego wyścigu sezonu.

Horner powiedział magazynowi Autosport, że problemy Pereza w tym sezonie były prawdopodobnie spowodowane bardzo drobnymi detalami potrzebnymi do wydobycia tego, co najlepsze z nowych 18-calowych opon Pirelli.

„Kąt przedniego skrzydła, wysokość zawieszenia lub gorszy balans mechaniczny może mieć dramatyczny wpływ na żywotność opon. Checo przejechał wiele wyścigów, w których był fantastyczny pod względem zarządzania oponami. Pierwszy przejazd go pogrążył, przednia prawa opona zaczęła dość mocno ziarnić w porównaniu do Charlesa i Maxa” – zaznaczył Horner zapytany o to, dlaczego Abu Zabi nie poszło po myśli meksykańskiego kierowcy.

„To potem wyeliminowało go ze schematu i musieliśmy zjechać na pit-stop, przez co strategia na jeden postój by była zbyt kompromisowa. Dwa pit-stopy były bardziej nastawione na atak” – dodał Horner.

Według doradcy Red Bulla, Helmuta Marko, Sergio Perez zbyt mocno naciska na początku stintów, a Max Verstappen lepiej zarządza oponami.



„Max stopniowo stał się mistrzem od opon. Dajemy mu pewien plan, a on go optymalnie wykonuje. Na przykład w Abu Zabi założyliśmy już Maxowi strategię na jeden pit-stop. Z tych samych rozważań zdecydowaliśmy się na dwa postoje z Perezem, chociaż jego pierwszy zjazd miał miejsce wcześniej, niż się spodziewaliśmy” – mówi Marko.

Problemy Pereza dotyczyły prawie całego sezonu. Tylko raz startował z pole position (w Arabii Saudyjskiej), z kolei Max Verstappen siedem, a w sesjach treningowych Meksykanin często tracił ponad pół sekundy za swoim kolegą z zespołu.

Jednak ta para kierowców wciąż okazuje się najbardziej udanym połączeniem od czasów świetności zespołu, kiedy swoje tytuły zdobywał Sebastian Vettel.

„Z wszystkich wyników w tym roku, jesteśmy właściwie bardzo szczęśliwi” – przyznał Marko. „Zespół i obaj kierowcy wykonali fantastyczną pracę. Jedynym minusem jest to, że nie będzie łatwo ponownie osiągnąć szczyt w przyszłym sezonie”.

Patryk Kucharski

Źródło: f1i.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 listopada
godz. 11:00 – 12:00 – 1. trening
godz. 14:00 – 15:00 – 2. trening

Sobota, 19 listopada
godz. 11:30 – 12:30 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 listopada
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi