KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
F1 Grand Prix of Brazil - Sprint

Horner: „Drobne błędy” są przyczyną problemów Pereza



Szef Red Bulla, Christian Horner uważa, że gorsze tempo Sergio Pereza w porównaniu z Maxem Verstappenem nie wynika z fundamentalnych problemów Meksykanina.

Chociaż Perez wygrał w tym sezonie dwa wyścigi na torze w Monako i Singapurze, kolega z zespołu, Max Verstappen odniósł rekordowe 15 zwycięstw.

Sergio nie udało się także zdobyć wicemistrzostwa, po które finalnie sięgnął Charles Leclerc, dzięki strategii jednego pit-stopu w ostatnim wyścigu sezonu, a Perezowi, który jechał na strategii dwóch postojów, zabrakło zwyczajnie czasu, żeby dogonić Monakijczyka.

W poprzednich sezonach Perez był uznawany za „mistrza od opon”. Potrafił o nie dbać jak mało kto z całej stawki F1. W tym sezonie jednak tak nie było.



„W tym roku męczyłem się trochę z oponami pod względem zarządzania nimi w wyścigu. Miejmy nadzieję, że poprawimy to na przyszły rok i że ogólnie będziemy nieco mocniejsi” – przyznał Perez na Yas Marina po zakończeniu ostatniego wyścigu sezonu.

Horner powiedział magazynowi Autosport, że problemy Pereza w tym sezonie były prawdopodobnie spowodowane bardzo drobnymi detalami potrzebnymi do wydobycia tego, co najlepsze z nowych 18-calowych opon Pirelli.

„Kąt przedniego skrzydła, wysokość zawieszenia lub gorszy balans mechaniczny może mieć dramatyczny wpływ na żywotność opon. Checo przejechał wiele wyścigów, w których był fantastyczny pod względem zarządzania oponami. Pierwszy przejazd go pogrążył, przednia prawa opona zaczęła dość mocno ziarnić w porównaniu do Charlesa i Maxa” – zaznaczył Horner zapytany o to, dlaczego Abu Zabi nie poszło po myśli meksykańskiego kierowcy.

„To potem wyeliminowało go ze schematu i musieliśmy zjechać na pit-stop, przez co strategia na jeden postój by była zbyt kompromisowa. Dwa pit-stopy były bardziej nastawione na atak” – dodał Horner.

Według doradcy Red Bulla, Helmuta Marko, Sergio Perez zbyt mocno naciska na początku stintów, a Max Verstappen lepiej zarządza oponami.



„Max stopniowo stał się mistrzem od opon. Dajemy mu pewien plan, a on go optymalnie wykonuje. Na przykład w Abu Zabi założyliśmy już Maxowi strategię na jeden pit-stop. Z tych samych rozważań zdecydowaliśmy się na dwa postoje z Perezem, chociaż jego pierwszy zjazd miał miejsce wcześniej, niż się spodziewaliśmy” – mówi Marko.

Problemy Pereza dotyczyły prawie całego sezonu. Tylko raz startował z pole position (w Arabii Saudyjskiej), z kolei Max Verstappen siedem, a w sesjach treningowych Meksykanin często tracił ponad pół sekundy za swoim kolegą z zespołu.

Jednak ta para kierowców wciąż okazuje się najbardziej udanym połączeniem od czasów świetności zespołu, kiedy swoje tytuły zdobywał Sebastian Vettel.

„Z wszystkich wyników w tym roku, jesteśmy właściwie bardzo szczęśliwi” – przyznał Marko. „Zespół i obaj kierowcy wykonali fantastyczną pracę. Jedynym minusem jest to, że nie będzie łatwo ponownie osiągnąć szczyt w przyszłym sezonie”.

Patryk Kucharski

Źródło: f1i.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 października
godz. 15:30 – 16:30 – 1. trening F1
godz. 19:00 – 20:00 – Kwalifikacje
Sobota, 7 października
godz. 15:00 – Kwalifikacje do Sprintu
godz. 19:30 – 20:00 – Sprint

Niedziela, 8 października
godz. 19:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

8h Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi