KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

F1 Grand Prix of Japan - Practice

Honda zgłosiła się jako producent na 2026, będzie też w 2023



Taniec Hondy wokół Formuły 1 trwa w najlepsze. Producent, który jeszcze niedawno wycofywał się z serii, teraz zapewnił sobie prawo powrotu, a jego marka nadal będzie widoczna na bolidach.

Honda na dobre wróciła do Formuły 1 w sezonie 2015, ale trzyletnia współpraca z McLarenem nie była udana. Po przenosinach do rodziny Red Bulla – najpierw Toro Rosso, a następnie również Red Bulla, Honda odzyskała dawny blask i walczy w czubie stawki.

Mimo to w 2020 roku ogłoszono odejście Hondy z F1. Red Bull – przy współpracy japońskiego producenta – stworzył własny dział silnikowy. Już w ubiegłym roku, logotyp Hondy wrócił na bolidy Red Bulla i AlphaTauri.



2023

 

W poniedziałek japoński producent ogłosił, że jego logotypy ponownie będą na bolidach ekip z Milton Keynes i Faenzy jako znak trwającej współpracy w Red Bull Power Trains, gdzie pracować ma wielu inżynierów z Hondy.

Współpraca trwa również na innych frontach. Jeden z protegowanych Hondy – Yuki Tsunoda – będzie nadal kierowcą AlphaTauri na sezon 2023. Junior Red Bulla natomiast – Liam Lawson – będzie jeździł w ekipie Hondy w japońskiej Super Formule.

2026

 

Najważniejszą wiadomością poniedziałku w kontekście Hondy było jednak potwierdzenie zgłoszenia tego producenta jako dostawcy silników do Formuły 1 od sezonu 2026. Termin na takie zgłoszenie był dwukrotnie przedłużany w tym roku, a swoje dołączenie do F1 zapowiedziało już Audi. Porsche nadal ma się nad tym zastanawiać.



Honda zarezerwowała sobie prawo do takiego dołączenia, za co musiała wnieść opłatę, jednak nie wiadomo, czy na pewno będzie w F1. Pojawiały się doniesienia zarówno na temat powrotu do dostarczania silników Red Bullowi jak i możliwości związania się z innymi ekipami Formuły 1.

Potwierdzając rejestrację, prezes Hondy, Yasuharu Watanabe powiedział, że staje się tak celem poszukiwania opcji w motorsporcie.

„Jest wiele czynników, na które musimy zwrócić uwagę, ale zdecydowaliśmy się na to ze względu na masową produkcję samochodów drogowych dążących do neutralności węglowej” – powiedział Watanabe.

Źródło: motorsport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi