KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

horner Seidl F1

Ferrari oferowało posadę szefa Hornerowi i Seidlowi?



Ferrari od 2023 roku będzie miało kolejnego nowego szefa w Formule 1. Jeśli wierzyć niemieckim mediom, Włosi oferowali zatrudnienie szefowi Red Bulla – Christianowi Hornerowi i szefowi McLarena – Andreasowi Seidlowi. Jednak obaj mieli odmówić.

We wtorek potwierdziły się przecieki, że Ferrari nie będzie dłużej zarządzane przez Mattię Binotto. 53-letni inżynier sam zrezygnował, ale gdyby tego nie zrobił, najpewniej zostałby zwolniony. Zespół z Maranello rozpoczął sezon znakomicie. Wykorzystał rewolucję techniczną i przygotował najlepszy bolid w stawce. Jednak nie rozwijał samochodu tak dobrze jak rywale, przez co z czasem znalazł się za plecami Red Bulla. Doszły do tego kompromitujące i liczne błędy strategiczne, awarie oraz błędy kierowców. W efekcie z marzeń o mistrzowskich tytułach znowu nic nie wyszło.

Zobacz także – Oficjalnie: Binotto odchodzi z Ferrari!

Co ciekawe, niemiecki magazyn Auto Motor und Sport napisał, że już rok temu Ferrari poważnie rozglądało się za innym szefem. To wtedy miało zapukać do drzwi Hornera i Seidla, lecz żaden nie przyjął oferty poprowadzenia stajni, bo nie chciał usiąść na „fotelu wyrzutowym”, jak dziennikarze zza Odry określili posadę głównodowodzącego Scuderii.



„Topowi gracze nie ośmielają się przyjść do Maranello. Co wiele mówi o stanie Scuderii. Kiedy jesteś wicemistrzem świata, tytuł mistrzowski jest obowiązkowym celem również dla nowego szefa. I nikt nie może zagwarantować zrealizowania go. Twoja praca jest zagrożona jeszcze zanim ją rozpoczniesz”. – czytamy w artykule Auto Motor und Sport.

Tost i Berger też mieli propozycje?

Z kolei włoski dziennik Corriere dello Sport twierdzi, że Ferrari kontaktowało się również z dwoma Austriakami – Franzem Tostem i Gerhardem Bergerem. Pierwszy jest szefem zespołu AlphaTauri, drugi to były kierowca Ferrari w F1, obecnie zarządzający niemiecką serią wyścigową DTM. Oni także mieli odrzucić zainteresowanie ze strony najbardziej utytułowanego teamu w historii F1.

Niemniej jednak na pewno trzeba podchodzić do tych rewelacji z dystansem.



Faworyt Vasseur

W tej chwili faworytem mediów do zastąpienia Binotto jest szef Alfa Romeo F1 Team Orlen – Frederic Vasseur. Ferrari podobno negocjuje z Francuzem.

Przyjście Vasseura byłoby zapewne dobrą wiadomością dla Charlesa Leclerka, który pod jego okiem stawiał pierwsze kroki w F1. Monakijczyk debiutował właśnie w barwach Alfy Romeo.

Jednocześnie mówi się, że do odejścia Binotto mogły przyczynić się domniemane spięcia Włocha z Leclerkiem.

Ferrari pozostaje bez mistrzowskiego tytułu od 2008 roku. Ostatnio stery zespołu przechodzą z rąk do rąk. Nowy szef będzie piątą osobą na tym stanowisku w ciągu dziewięciu lat.

Autor: Grzegorz Filiks

Źródła: PlanetF1, Auto Motor und Sport, Corriere dello Sport



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi