KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Promo 20% na Viaplay (12M)

logo-powrot-roberta

MENU:

Testy F1 w Bahrajnie

Harmonogram, transmisje, składy

blank
F1 Grand Prix of Mexico - Practice

Co dalej z Red Bullem w F1? Marko rozmawiał z członkiem zarządu



Helmut Marko opowiedział o swoim spotkaniu z nowym członkiem zarządu Red Bulla, który wszedł w miejsce zmarłego niedawno Dietricha Mateschitza.

Red Bull ma dwa zespoły w Formule 1 – Red Bull Racing oraz AlphaTauri. O niepewnej przyszłości tej drugiej ekipy mówi się od jakiegoś czasu, a rozważania te napędziła śmierć współwłaściciela Red Bulla, Dietricha Mateschitza, który rządził „autokratycznie” w kwestii obecności ekip w Formule 1.

Miejsce Mateschitza w zarządzie Red Bulla zajął Oliver Mintzlaff, z którym Marko spotkał się w Grazu by podjąć tematy przyszłości zespołów. Jak mówi Marko, szybko osiągnęli oni wspólny język.

„To nie było nasze pierwsze spotkanie, ale pierwszy raz rozmawialiśmy o przyszłości i tym, jak chcemy do niej podejść” – powiedział Marko dla austriackiego Kleine Zeitung.



„Mamy te same tendencje podstawowe i był bardzo dobrze przygotowany i poinformowany na temat zespołu. To nie sekret, że jesteśmy okrętem flagowym Red Bulla. Red Bull Racing było przez długi czas niesamowite jeżeli chodzi o liczby, sukcesy i marketing. Szybko zatem zdecydowaliśmy się, że chcemy kontynuować obecny kierunek sukcesu dla zespołu” – powiedział Marko.

A co z drugim zespołem Red Bulla, AlphaTauri?

„Zawsze jest coś do zrobienia w myśl przysłowia: Gdy stoisz w miejscu to się cofasz. Kontynuacja jest ważnym składnikiem sukcesu, nawet jeżeli osiągi AlphaTauri nie były satysfakcjonujące. Jesteśmy w procesie analizowania wszystkiego i zobaczymy, jaki kurs obierzemy na przyszłość” – dodaje Helmut Marko.

Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 marca
godz. 08:55 – Trening F3
godz. 12:30 – FP1 F1
godz. 14:00 – Kwalifikacje F3
godz. 16:00 FP2 F1

Sobota, 4 marca
godz. 10:15 – 1. wyścig F3
godz. 12:30 – FP3 F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 5 marca
godz. 09:50 – 2. wyścig F3
godz. 16:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

6h Portimao

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi