KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Były szef o Kubicy i wyścigu, który mógł dać Polakowi angaż w BMW Sauber



„Był jednym z największych talentów” – mówi Trevor Carlin, były szef Kubicy w Formule 1. Według niego, to właśnie wyścig w GP Makau, przejechany w jego ekipie, dał Polakowi angaż w F1.

Z Carlinem rozmawiał motorsport-total.com, pisząc, że nie jest jeszcze wiadome czy trening przed GP Abu Dhabi był ostatnim w karierze Polaka.

Pytany o Roberta Kubicę, założyciel bardzo utytułowanej w seriach juniorskich ekipy mówi: „Cóż za tragedia. Był w swoim najlepszym czasie i gotów do pójścia dalej. Interesowały się nim czołowe ekipy, miał pójść do jednego z wygrywających zespołów. I potem przydarzył się ten głupi wypadek. Ale to dobrze podsumowuje Roberta – nie może powstrzymać się od jazdy, ciągle chce się ścigać. I kiedy miał wolny czas, wsiadał do rajdówki. Wielka szkoda”.



„Ale jestem pewien, że gdybyście zapytali o to dziś, nie chciałby zmieniać w swoim życiu” – dodaje.

Były szef Kubicy wspomina wyścig Polaka w Makau w 2005 roku.

„Wiedzieliśmy, że Robert był jednym z największych talentów jakie kiedykolwiek widzieliśmy. Wcześniej walczyliśmy z nim, nie jeździł nigdy z nami. Uważaliśmy, że mamy lepszy samochód od jego auta w World Series by Renault, a mimo to pokonał nas w walce o tytuł. Byliśmy pod wrażeniem” – mówi Travor Carlin.

Kubica zdecydowanie wygrał WSbR z Epsilon Euskadi, 11-krotnie stając na podiach. Po zakończeniu sezonu Kubica rozważał starty w Super Formule, ale interesowały się nim ekipy F1 – m.in. Minardi. Pod koniec roku krakowianin wystartował w GP Makau, na swoim ulubionym torze.



„W tamtym roku Mercedes wszedł do Formuły 3. Wydali miliony euro na nowy silnik, nowy pakiet. Honda za nimi nie nadążała i to było frustrujące. Ale nasz najlepszy wyścig zaliczyliśmy w Makau. Chcieliśmy udowodnić, że Carlin i Honda są wystarczające mocne by wygrywać. Aby tego dokonać, musieliśmy znaleźć najlepszego kierowcę – i był nim Kubica” – wspomina Carlin.

Prawie się udało.

„Byliśmy na drugim miejscu i objęliśmy prowadzenie na trzy okrążenia przed końcem. Potem wyjechał samochód bezpieczeństwa. Niestety, na początku ostatniego okrążenia staliśmy się ofiarami slipstreamu i nie byliśmy w stanie odpowiedzieć” – mówi.



„Robert był więc drugi. Wygrałby, ale samochód bezpieczeństwa mu to uniemożliwił. Jechał jednak znakomicie” – dodaje.

Gościem ekipy był wówczas szef ekipy, w której kilka miesięcy później Robert zadebiutował w Formule 1.

„Nadal pamiętam jak Mario Theissen stał z nami w alei serwisowej. Był wtedy szefem BMW. Oglądał to wszystko i w ciągu miesiąca Robert podpisał umowę z BMW W Formule 1. Zapracowało to więc bardzo dobrze dla wszystkich” – kończy Carlin.

Źródło: motorsport-total.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi