KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Brawn odchodzi z Formuły 1, co teraz?



Formułę 1 opuszcza kolejna pierwszoplanowa postać. Wraz z Mattią Binotto, rezygnującym z funkcji szefa Ferrari, „pas” mówi dyrektor zarządzający do spraw sportowych w mistrzostwach, Ross Brawn. Słynny Brytyjczyk od 2023 roku będzie oglądał wyścigi Grand Prix przed telewizorem.

Zobacz także: Oficjalnie: Binotto odchodzi z Ferrari!

Brawn to w F1 wielka marka. Ma na koncie worek mistrzowskich tytułów, zdobytych w charakterze szefa zespołu i dyrektora technicznego. Złotymi zgłoskami zapisała się jego współpraca z 7-krotnym czempionem w klasyfikacji kierowców, Michaelem Schumacherem. W latach 90. zawojowali królową sportów motorowych w barwach ekipy Benetton, a w pierwszej dekadzie XXI wieku całkowicie zdominowali rywalizację reprezentując Ferrari.

Potem Brawn jeszcze sensacyjnie wygrał sezon 2009, wystawiając swoją stajnię, Brawn GP – czyli były team Hondy kupiony od japońskiego koncernu za symbolicznego dolara. Wówczas po indywidualny tytuł sięgnął Jenson Button.



Kolejnym krokiem w karierze zawodowej wielkiego stratega było objęcie sterów fabrycznego zespołu Mercedesa. Brawn był jednym z tych, którzy położyli podwaliny pod wieloletnią supremację Srebrnych Strzał w erze hybrydowych silników V6 turbo. Jednak nie świętował ogromnych sukcesów ekipy w latach 2014-2021, bo opuścił ją po sezonie 2013.

W 2014 roku Brawn po raz pierwszy ogłosił odejście z F1. Wrócił trzy lata później, wchodząc do nowych władz serii. Przepracował w nich pięć sezonów – i teraz pakuje walizki ponownie. Myślicie, że tym razem już na dobre?

Jako dyrektor zarządzający ds. sportowych Brawn przede wszystkim pomógł wprowadzić bolidy nowej generacji, które weszły w sezonie 2022. Miał swój udział również między innymi we wdrożeniu po raz pierwszy w historii limitu budżetowego dla zespołów, mającego na celu wyrównanie szans i uatrakcyjnianie rywalizacji.

Pożegnanie Brawna

 

„Kochałem wszystko, co zrobiłem ostatnimi laty”. – pisze już 68-letnia ikona, w tekście opublikowanym na oficjalnej stronie internetowej F1. „Odstąpiłem od chęci bycia częścią jakiegoś zespołu – uznałem, że przepracowałem w ekipach wystarczająco! Zarządzanie Formułą 1 to jedyna rzecz, która mogła mnie przyciągnąć”.

„Miałem wielkie szczęście dostając szansę od Liberty (właściciela F1 od 2017 roku – przyp. red.). To była praca wykonywana z zamiłowaniem”.



„Teraz jest dla mnie właściwy moment, aby się wycofać. Wykonaliśmy większość prac i jesteśmy na etapie konsolidacji”.

„W 2026 roku wejdzie nowy samochód, ale do tego mamy jeszcze cztery lata, czyli dość daleko jak dla mnie. Lepiej, aby następna grupa ludzi się tym zajęła. Wierzę, że opuszczam F1 będąc we wspaniałym miejscu”.

„Kochałem niemal każdą minutę mojej 46-letniej kariery, miałem szczęście współpracować z wieloma wspaniałymi zespołami, wspaniałymi kierowcami i wspaniałymi ludźmi”.

„Nie zmieniłbym niczego. Pewne jest to, że bez mojej żony i wsparcia rodziny, nie mógłbym tego dokonać. I nie chciałbym”.

„Teraz będę oglądał F1 z mojej kanapy, kibicując i przeklinając jako kibic. Jestem zadowolony, że nasza dyscyplina sportu jest w fantastycznym miejscu i ma przed sobą fantastyczną przyszłość”.

„Za wspaniałe ściganie”. – kończy.

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło: F1.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi