KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Audi F1 nowe

Audi chce stać się konkurencyjne w F1 w ciągu 3 lat



Audi ma trzyletni plan, aby dojść do głosu w Formule 1 – i zacząć rywalizować o zwycięstwa. To słowa człowieka niemieckiej marki odpowiedzialnego za projekt startów w najważniejszej serii wyścigowej świata, Adama Bakera.

Producent samochodów zza Odry zobowiązał się rozpocząć rywalizację w F1 w 2026 roku. Skonstruuje własny silnik i utworzy swój zespół, na bazie Saubera, czyli ekipy znanej dziś jako Alfa Romeo Racing ORLEN. Szwajcarski team drugi raz stanie się w pełni fabryczną stajnią. Za pierwszym ścigał się pod szyldem BMW i święcił sukcesy z Robertem Kubicą.

Zobacz także – Oficjalnie: Audi wejdzie do F1 wspólnie z Sauberem

Baker, mający w CV także pracę dla BMW Sauber, przedstawił teraz cele Audi.

Marka spod znaku czterech przeplatających się pierścieni zdaje sobie sprawę, że początkowo może nie odgrywać pierwszoplanowych ról, ale do 2029 roku zamierza stać się w Formule 1 już jednym z czołowych graczy.



„Chcemy być konkurencyjni w ciągu trzech lat”. – mówi szef „Audi Formula Racing” w rozmowie z hiszpańskim dziennikiem AS. „To realny cel. W trzecim roku chcemy walczyć o wygrane”. – dodaje.

Ambitne? Na pewno. Czy rzeczywiście realistyczne? Przekonamy się.

Dwa argumenty Audi

Audi pokłada nadzieje w dwóch rzeczach. Po pierwsze, ma dużo czasu na przygotowania. Po drugie, w 2026 roku nastąpi w F1 kolejna rewolucja techniczna, a wraz z nią być może częściowy reset układu sił w stawce. Innymi słowy, jest szansa, że wypracowywana na przestrzeni paru lat przewaga Red Bulla, Ferrari czy Mercedesa zostanie zniwelowana.

„Jesteśmy świadomi wyzwania, jakie przed nami stoi”. – kontynuuje Baker. „Wejście w sezonie 2026 jest atrakcyjne dla Audi, ponieważ podjęliśmy decyzję z wyprzedzeniem. Mamy 42 miesiące do naszego pierwszego wyścigu. To musi być jedna z najbardziej wysuniętych w przyszłość decyzji jakiegokolwiek producenta w ostatnich 30 latach”.



„Dodatkowo, w 2026 rozpoczyna się nowy cykl przepisów. Inni natomiast przystępowali do rywalizacji zwykle w środku takiego cyklu. Zmieni się jednostka napędowa, ale też nadwozie. Pod pewnymi względami to może skasować przewagę doświadczonych zespołów. A nowym ekipom ułatwić nabranie konkurencyjności”.

„Teraz zaczyna się praca długoterminowa. Rozwój silnika w obrębie nowego regulaminu. W międzyczasie FIA będzie kontynuowała współpracę z zespołami nad przepisami na sezon 2026 dotyczącymi nadwozia, które mogą się znacząco różnić. Liczę, że zostaną opublikowane w pierwszej wersji pod koniec 2023 roku, a być może sfinalizowane w roku 2024. Wówczas pochylimy się nad nadwoziem. Połączymy je z silnikiem i rozpoczniemy testy w 2025 roku, a starty w 2026″.

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło, AS, F1i.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi