KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank

Aston Martin ma być bardzo mocny w 2023. Chcą wyprzedzić Red Bulla, Ferrari i Mercedesa



Kolejne głosy – tym razem z wewnątrz zespołu – mówią, że Aston Martin ma być znacznie mocniejszą ekipą w sezonie 2023 niż w minionym.

Aston zakończył sezon 2022 na 7. miejscu w klasyfikacji generalnej, tuż za Alfą Romeo. Ekipa ładnie odbudowała się po fatalnym starcie roku, jednak ambicje zespołu Lawrence Strolla są znacznie większe.

Według wielu źródeł, auto Astona ma być szybsze niż tegoroczne. Uważają tak również główne osoby z ekipy.

„Uważamy, że nasz samochód na sezon 2023 będzie znacznie bardziej konkurencyjny niż tegoroczny. Jestem pewien, że możemy zrobić duży krok naprzód. Uważam tak bo analizujemy samochód i wiemy, że jest wiele miejsca na poprawę z AMR23” – mówi Dan Fallows, dyrektor techniczny Astona.



„Mamy dosłownie setki projektów, które są teraz realizowane – w departamencie aerodynamiki, biurze projektowym, biurze rozwojowym. Ludzie wciąż znajdują poprawki, czy to jeżeli chodzi o wagę, aerodynamikę czy wszystkie inne kwestie wpływające na osiągi” – dodaje Fallows.

Ekipa wie, że ma zasoby ludzkie i nie tylko by osiągać wyższe cele.

„Patrzymy na to, co robią inni i uczymy się od nich. Zawsze jest coś, czego można się dowiedzieć. Mieliśmy też szczęście, że zatrudniliśmy bardzo utalentowanych i doświadczonych ludzi, którzy mają własne pomysły na to, jak uczynić samochód szybszym” – mówi Fallows.

„Przychodzą do nowego środowiska bardzo otwarci, skłonni do tego, by przebyć swoją własną drogę i wspólnie się rozwijać” – dodaje.



Aby zrównać się z czołówką, trzeba zrobić „coś więcej” i w Astonie o tym wiedzą.

„Ważne dla nas jest upewnić się, że nie tylko zrobimy to, co nasi rywale bo to nie pozwoli nam wyprzedzić takich zespołów jak Red Bull, Mercedes czy Ferrari. Musimy rozwijać się na swój sposób, a to wymaga czasu. Mamy jednak bardzo ambitną grupę osób. Nowa fabryka pokazuje nasz rozpęd, wolę przyspieszenia procesu awansu w górę stawki i dojście do szans na wygrywanie” – mówi inżynier.

„Ta pasja, ta motywacja i ta wiara, że tam dotrzemy, bardzo nam pomogą” – mówi Fallows.

Źródło: si.com, F1i.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi