KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

F1 Grand Prix of Japan - Previews

Verstappen: Ricciardo powinien był zostać w Red Bullu. Horner: Odszedł w spektakularnie beznadziejnym momencie



Max Verstappen twierdzi, że Daniel Ricciardo nigdy nie powinien był opuszczać Red Bulla, choć wie, jakie powody stały wówczas za decyzją australijskiego kierowcy.

Decyzja Australijczyka o opuszczeniu Red Bulla z końcem 2018 i przejściu do Renault była wówczas szokiem dla wszystkich w padoku Formuły 1. Jeszcze przed rozpoczęciem sezonu 2020 opóźnionego przez COVID, Ricciardo postanowił, że po sezonie opuści Renault i przejdzie do McLarena.

Jednak pomimo zdobycia dwóch podiów w Renault, a także wygrania GP Włoch z McLarenem w 2021 roku, Ricciardo nie był w stanie dorównać swoimi wynikami z tymi, jakimi osiągał w Red Bullu.

Australijczyk zadebiutował w F1 na Silverstone w 2011 roku z HRT, a następnie spędził dwa sezony w Toro Rosso. W sezonie 2014 przeszedł do Red Bulla, gdzie jeździł u boku Sebastiana Vettela, a następnie Daniila Kvyata.



Pojawienie się w zespole Maxa Verstappena w 2016 roku coraz bardziej doprowadzało do tego, że Ricciardo czuł się sprowadzany do roli kierowcy nr 2, co skłoniło go do podjęcia decyzji o odejściu do ekipy, w której mógłby być jej liderem.

Verstappen twierdzi, że był to błąd, a Ricciardo teraz wraca do Red Bulla jako ich „trzeci kierowca”, po tym, jak zakończył swój kontrakt z McLarenem o rok wcześniej po rozczarowujących dwóch sezonach.

„Dla Daniela byłoby lepiej, gdyby został dłużej w Red Bullu” – powiedział Verstappen holenderskiemu magazynowi Formule1.nl.

„Wtedy rzeczywiście rozmawiałem z nim o tym. Chodzi też o to, by dobrze czuć się w danym miejscu, a tak już w pewnym momencie nie było. Wtedy trzeba spojrzeć na alternatywy i dokonać kompromisu między sukcesami sportowymi a dobrym samopoczuciem w innym miejscu” – mówi Verstappen.

„Wszyscy w Red Bullu mieli na uwadze jego dobro” – podkreślał Verstappen. „Zamiast odchodzić, mógł porozmawiać o tym z zespołem, ale wyszło tak, jak wyszło. Teraz Daniel będzie u nas kierowcą rezerwowym. Żebyśmy nie musieli zacząć tęsknić za jego postacią w Formule 1! Daniel dobrze się odnajduje i dużo się śmieje, ale w końcu nie chodzi o śmiech tylko o występy. Z pewnością zapewniał je w przeszłości, ale w F1 obowiązuje zasada, że jesteś tylko tak dobry, jak twój ostatni wyścig” – dodaje mistrz świata.



„Moment odejścia był spektakularnie beznadziejny” – stwierdził Christian Horner w rozmowie z The Weekend Australian, zapytany o odejście Ricciardo w 2018 roku.

Rola Ricciardo ma polegać na byciu ambasadorem marki. Australijczyk nie będzie pełnoetatowym kierowcą rezerwowym i ma uczestniczyć w „maksymalnie kilkunastu wyścigach” z 24 w 2023.

„Nadal chcę się ścigać” – powiedział w formel1.de. „Ale miło będzie spędzić trochę czasu z dala od podróży i od wszystkiego, co się z tym wiąże”.

„Czy pojawię się na jakichś wyścigach? W Vegas, na pewno. Sam się tam wproszę. Również w Australii rzecz jasna. To oczywiste”.

33-latek z Perth w czasie swojej kariery w F1 wystartował w 232 wyścigach, ma na koncie trzy pole position, osiem zwycięstw, 32 podia i łącznie 1311 punktów w karierze na najwyższym szczeblu motorsportu.



Jednak w tym sezonie zajął miejsce 11. pozycję w klasyfikacji generalnej i zdobył 37 punktów tak jak jego były kolega z zespołu Sebastian Vettel.

Z kolei obecny kolega z zespołu Lando Norris był 7. w klasyfikacji końcowej z 122. punktami, a McLaren nie zdołał utrzymać czwartego miejsca w mistrzostwach konstruktorów na rzecz Alpine.

Ekipa z Woking w przyszłym sezonie będzie miała obok Norrisa innego Australijczyka, byłego mistrza Formuły 2, Oscara Piastriego.

f1i.com
Patryk Kucharski



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi