KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
F1 Grand Prix of Brazil

Verstappen o sprintach: Dla mnie to nie wyścigi



Przed nami trzeci i ostatni weekend ze sprintem w sezonie 2022. W przyszłym roku będziemy mieli ich aż 6, ale nie wszyscy kierowcy są zwolennikiem sobotnich wyścigów. Jednym z nich jest mistrz świata, Max Verstappen.

Kierowca Red Bulla w dotychczasowych sprintach zdobył najwięcej punktów ze wszystkich zawodników, ale otwarcie przyznaje, że wprowadzone w 2021 roku rozwiązanie nie przypadło mu do gustu.

„Za każdym razem, gdy jadę w wyścigu sprinterskim, chodzi jedynie o to by nie uszkodzić auta i pozostać w pierwszej trójce. Dla mnie to tak naprawdę nie wyścig bo chodzi o przejście do głównego wyścigu, w którym dostępnych jest znacznie więcej punktów. Tam więcej ryzykujesz” – mówi Max.

„Wykonujemy kolejny start, to jest ekscytujące, ale pozycje zyskują tylko ci, którzy startują z innych miejsc niż ich właściwa pozycja w stawce. Zakładamy opony, które wytrzymują cały stint i niewiele się dzieje” – dodaje Verstappen.



Według niego, Formuła 1 powinna „trzymać się głównego wyścigu”, zamiast dorzucać kolejne sprinty do formatu weekendu wyścigowego.

„Nie rozumiem, jaki problem chcą tym rozwiązać bo mamy wiele ekscytujących wyścigów, nie trzeba dodawać kolejnego na 1/3 dystansu. Wszyscy jadą tam bardzo ostrożnie bo walcząc o np. trzecie miejsce możesz mieć uszkodzenia i spaść na ostatnie miejsce, a wtedy twoja niedziela będzie bardzo trudna. W takiej sytuacji prawdopodobnie nie zaryzykujesz więc to tak naprawdę nie wyścig” – mówi Max.

Czytaj też: Więcej sprintów w sezonie 2023

W ubiegłym roku na Interlagos sprint mocno pomógł Lewisowi Hamiltonowi, który po wymianie silnika, startował z ostatniego miejsca. W sprincie przebił się na 5. miejsce, a potem wygrał wyścig. Anglik jest zwolennikiem sprintów, choć zwraca uwagę na priorytetową sprawę przy tworzeniu kalendarza.



„Sprinty nie zawsze są ekscytujące. Stwarzają dodatkowe opcje, ale czasem nie ma w nich wyprzedzania więc mam nadzieję, że zostaną wyciągnięte wnioski. Rozgrywanie ich w takich miejscach jak Brazylia, gdzie jest wiele możliwości wyprzedzania czy na przykład w Baku ma największy sens. Nie jestem przeciwko sprintem o ile F1 jest bardzo selektywna w wybieraniu torów na nie” – mówi Lewis.

Zwraca on też jednak uwagę na inny weekend sprintów, którym jest wydłużenie weekendu wyścigowego.

„Mieliśmy w tym roku mieć trzydniowy weekend wyścigowy, a potem zmienili go ponownie do czterodniowego i nie byłem zadowolony z tej decyzji” – dodaje kierowca Mercedesa.

Źródło: autosport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi