KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
37 Sztuka, US, Imola 22-02772 (1)

Sztuka chciałby F3 w 2023, ale bardziej prawdopodobna inna seria



W sesji pytań i odpowiedzi z fanami, Kacper Sztuka miał okazję krótko opowiedzieć o wielu aspektach swojej kariery. Nie zabrakło też wątków dotyczących przyszłego sezonu.

Kacper Sztuka zaliczył bardzo dobry sezon we Włoskiej Formule 4, zajmując 6. miejsce w bardzo mocno obsadzonej serii. Polak czterokrotnie był na podium, wygrywając wyścigi na Imoli oraz Red Bull Ring.

Stawał on również na podiach w niemieckiej F4, w której mimo startu w zaledwie 2 rundach zajął 10. miejsce. Jak porównuje on te dwie serie?

„Największą różnicą pomiędzy tymi seriami są opony. We Włoskiej F4 mamy ich 8 kompletów, a w ADAC 6 przy takiej samej ilości jazdy” – mówi Kacper w serii Ask Me Anything, zorganizowanej przez portal F1 Feeder Series.



Kacper jeździłby więcej, niestety na kolejne kilometry na torze nie pozwalał budżet.

„Większy budżet to więcej wyścigów i dni testowych więc tak, mógłbym osiągać lepsze wyniki mając większe wsparcie sponsorskie” – powiedział Kacper.

Kacper uczestniczył w tym sezonie w rozmowach z PKN Orlen, a polski koncern przyznaje, że obserwuje karierę młodego zawodnika.

„W tym momencie nie wspierają mnie, ale są otwarci na rozmowy. Widać po moim samochodzie, że teogorczne rozmowy nie poszły tak, jak na to liczyliśmy. Kiedy jeżdżę, nie myślę o tym, ale w zimie jest sporo pracy z tego powodu” – dodaje Kacper.

Jakie plany w związku z tym na przyszły rok ma Kacper?



„Jeszcze nie wiem. Perfekcyjna byłaby FIA Formuła 3, ale z moim budżetem nie będzie możliwe przejechanie sezonu FRECA w tym momencie. Mam wiele ofert z FRECA, ale nic nie jest potwierdzone” – wyjaśnia Kacper, dodając, że sezon w dobrym zespole tej serii to koszt 700 tys. euro.

Co Kacper lubi w swojej pasji poza jazdą?

„Pracę nad ustawieniami. Spędzam sporo czasu nad analizowaniem danych i zawsze staram się dowiedzieć najwięcej jak tylko mogę o samochodzie, fizyce w wyścigach, co jest bardzo pomocne przy pracy z inżynierami” – mówi Kacper.

Sztuka został także zapytany o swojego najgroźniejszego rywala z kartingu i wymienił… Tymka Kucharczyka.



„Ścigam się z nim od 4. roku życia. Urodziliśmy się w tym samym szpitalu i myślę, że jesteśmy podobni, ale ja mam trochę większe doświadczenie w wyścigach samochodowych” – powiedział Kacper.

Jakie inne serie wyścigowe poza single seatrerami go interesują?

„Moim celem jest F1, a jeżeli nie, to WEC. Oglądam F3, F2, F1, ELMS, WEC i WRC” – powiedział Polak. Zapytany o Clio Cup odparł, że „to najczystsza forma wyścigów, jaką kiedykolwiek widział”.

Źródło: F1 Feeder Series



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi