Ten wyścig miał różne fazy – momentami było bardzo ekscytująco, a momentami zdecydowanie mniej. Jakie są jego najważniejsze liczby? Którzy mechanicy wykonali świetną pracę podczas pit-stopów? Zapraszam na podsumowanie!
Wyniki
Skrót
Najszybsze okrążenia
Podobnie jak w sprincie, również w wyścigu dwa najlepsze czasy należały do kierowców Mercedesa. Zostały one uzyskane po wznowieniu wyścigu. Max Verstappen miał bardzo słabe tempo jak na siebie.
Mimo że do mety dojechał, to fatalnym wynikiem popisał się Guanyu Zhou.
Prędkości
Najwyższą prędkość osiągnął wczoraj… Lance Stroll, a kolejny na liście jest Pierre Gasly. Max Verstappen miał dość szybkie auto na prostych, ale na niewiele to się zdało. Jeszcze gorszą vmax miał wczoraj Sergio Perez.
Sektory
W każdym z sektorów mieliśmy innego zawodnika z najlepszym czasem, ale co ciekawe, to Ferrari – odwrotnie niż w sprincie, były bardzo szybkie w sektorach z długimi prostymi.
Pit-stopy
Mieliśmy ich w tym wyścigu aż 44, a stawkę otwierali i zamykali mechanicy Red Bulla. W przypadku postoju Pereza spisali się rewelacyjnie, osiągając drugi najlepszy wynik sezonu – 2,04 sekundy. Rewelacyjnie zmieniali mechanicy AlphaTauri, którzy zaliczyli aż 3 pit-stopy poniżej 2,2 sekundy.
Trzeba również pochwalić mechaników Ferrari – aż 4 pit-stopy w najszybszej 9-tce.
Strategie
8 kierowców pojechało wczoraj na 3 pit-stopy, choć w niektórych przypadkach były to strategie wymuszone okolicznościami. 9 zawodników zdecydowało się na 2 postoje i to chyba była optymalna strategia.
Opony
W użyciu były wszystkie 3 mieszanki przeznaczone na suchą nawierzchnię, ale na twarde opony zdecydowało się tylko dwóch kierowców. Przewaga opon miękkich nad pośrednimi wynosiła około pół sekundy.
Vlog
Zapraszam na godz. 12:15 na podsumowanie rywalizacji na Interlagos!