KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Rezerwowy Red Bulla na 2023: To może być mój ostatni start w F1



Daniel Ricciardo liczy się z tym, że niedzielny wyścig o GP Abu Zabi może być jego ostatnim startem w Formule 1.

Po dobiegającym końca sezonie 2022 Australijczyk pożegna się z fotelem w McLarenie. Na sezon 2023 zabraknie go w stawce etatowych kierowców. Ma wrócić do Red Bulla, w którym święcił największe sukcesy, ale już tylko jako trzeci zawodnik. Chce walczyć o powrót do ścigania w 2024 roku, jednak nie sposób przewidzieć, czy mu się uda.

Triumfator ośmiu Grand Prix nie zamierza w Zjednoczonych Emiratach Arabskich żegnać się z królową motorsportu, niemniej zdaje sobie sprawę, że nie wiadomo, czy kiedykolwiek później wystartuje jeszcze w Grand Prix.

„Mentalnie nie traktuję tego wyścigu jakby był moim ostatnim – ale może tak być”. – przyznał 33-latek. „Wiem, że nie mam żadnych gwarancji na przyszłość. Więc po prostu wyjadę na tor i będę się cieszył tymi zawodami”.



„Nie zamierzam podchodzić do tego zbytnio emocjonalnie i rozmyślać, czy to będzie mój ostatni start, czy nie. Ale chcę się nim cieszyć i wziąć go taki, jakim jest. Mam karę cofnięcia na starcie. Normalnie idzie mi lepiej, gdy jestem przesunięty do tyłu. Prosiłem o cofnięcie o pięć miejsc, ale będą trzy”.

Ricciardo dostał karę przesunięcia o 3 pozycje za kolizję z Kevinem Magnussenem w zeszłotygodniowym GP Sao Paulo.

Ricciardo wraca do Red Bulla, jednak nie jako rezerwowy

Dzisiaj potwierdziły się nieoficjalne doniesienia o powrocie Ricciardo do Red Bulla. Ponowny angaż kierowcy z Antypodów zapowiedział należący do kierownictwa zespołu Helmut Marko. Co jednak ciekawe – i istotne – dawny lider Czerwonych Byków wbrew oczekiwaniom nie będzie rezerwowym. Ta rola pozostanie w rękach Liama Lawsona.

Jak zajęcie przygotowano dla Daniela? Głównie jazdy pokazowe i uczestnictwo w imprezach promocyjnych.



„Ricciardo będzie naszym trzecim kierowcą”. – powiedział Marko na antenie niemieckiego Sky. „Mamy tak wielu sponsorów, musimy robić jazdy pokazowe i tym podobne. Oczywiście jest jednym z najpopularniejszych kierowców i będzie się do tego najlepiej nadawał”.

Wcześniej Ricciardo łączono jeszcze z funkcją rezerwowego w Mercedesie. Był też zapraszany do rywalizacji o fotel wyścigowy w Haasie.

Zobacz także – Steiner: Ricciardo? Jego spytajcie, czemu nie wyszło!

Daniel Ricciardo – kariera w skrócie

2011 – debiut w Formule 1 jako kierowca wspierany przez Red Bulla, za sterami bolidu już nieistniejącego zespołu HRT

2012 – przenosiny do Toro Rosso (dzisiejsze AlphaTauri) i pierwsze punkty

2014 – awans do seniorskiego teamu Red Bulla, sensacyjne pokonanie lidera stajni i czterokrotnego mistrza świata Sebastiana Vettela, z trzema zwycięstwami na koncie oraz trzecim miejscem w klasyfikacji generalnej

2016-2018 – zacięte potyczki w Red Bullu z kolejną nową gwiazdą zespołu, Maxem Verstappenem, zakończone porażką i odejściem z ekipy

2019 – przejście do Renault

2020 – dojście z francuską marką do piątej lokaty na koniec sezonu

2021 – transfer do McLarena i triumf w GP Włoch, ale też wyraźna porażka w wewnątrzzespołowym pojedynku z Lando Norrisem

2022 – pierwszy sezon od niemal dekady, który najpewniej zakończy poza pierwszą dziesiątką klasyfikacji łącznej

Autor: Grzegorz Filiks

Źródła: RaceFans.net, Sky.de, info własne



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi