KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie     SKOKI   KUP VIAPLAY

logo-powrot-roberta

KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      SKOKI    KUP VIAPLAY

MENU:

Prema podsumowuje Bahrajn: „Oszczędzaliśmy dwa okrążenia na stint”. Kierowcy się żegnają?



6 zyskanych miejsc, bardzo dobra strategia oraz bezbłędna i szybka jazda wszystkich kierowców. Mimo to, Prema nie ma wielu powodów do zadowolenia po 8h Bahrajnu. Wypowiedzi dwóch kierowców ekipy brzmią jak pożegnanie.

Po 10. miejscu w kwalifikacjach, wyścig rozpoczynał Robert Kubica, który już po kilku okrążeniach awansował na 5. miejsce. Polak jechał szybko i zdecydowanie i na dobrej pozycji oddał auto Lorenzo Colombo.

„Myślę, że dzisiejszy rezultat był maksimum tego, co mogliśmy osiągnąć. Zdecydowanie bardzo dużo skorzystaliśmy na strategii. Zdecydowaliśmy się oszczędzać paliwo by chronić nasze opony ponieważ nie zyskiwaliśmy czasu na naciskaniu. Opłaciło się. Mieliśmy szczęście przy jednej Full Course Yellow i zyskaliśmy około 40 sekund i to wprowadziło nas na 2. miejsce. Wyglądalo to optymistycznie w pewnym momencie, ale była jeszcze daleka droga, a tempo nie było najlepsze. Trzymaliśmy się naszej strategii, oszczędzaliśmy paliwa na dwa okrążenia na stint w porównaniu z naszymi rywalami i to ponownie się opłaciło ponieważ Louis mógł cisąć pod koniec na nowych oponach przez jeden stint. Dzięki temu zajęliśmy 4. miejsce. Nie jest to coś, czego oczekiwaliśmy, ale patrząc na ogólne osiągi w ten weekend, myślę, że to było maksimum, które mogliśmy zrobić” – powiedział Robert Kubica.



Lorenzo Colombo jechał dobrze, ale na jego stincie wyraźnie było widać, że auto ekipy nie ma tempa.

„Biorąc pod uwagę wynik kwalifikacyjny i wynik wyścigu, widać, że zyskaliśmy wiele miejsc. Mieliśmy szczęście z Full Course Yellow, które pojawiały się w odpowiednich dla nas momentach, ale jednocześnie mieliśmy bardzo dobrą strategię by to zadziałało. Nie mogę nadziękować się Robertowi i Louisowi za ich niesamowite tempo i pracę. Próbowałem dotrzymać im tempa i uczyć się tego, co przekazywali mi podczas mojej pierwszej wizyty w Bahrajnie. Myślę, że zespół również wykonał świetną pracę, wydobyliśmy maksimum z tego, co mogliśmy. Myślę, że to był świetny sezon, szczególnie podium na Le Mans. To był nasz najlepszy rezultat. Bardzo dziękuję Prema Orlen Team za szansę, którą mi dali” – skomentował Włoch.



Wyścig kończył Louis Deletraz, który postawił na ciśnięcie i zjazd na krótką dolewkę paliwa. Miała ona miejsce 6 minut przed końcem wyścigu.

„To był długi wyścig. Od kwalifikacji wiedzieliśmy, że nie jesteśmy bardzo szybcy w ten weekend i próbowaliśmy wszystkiego, by dobrze się spisać. Oszczędzaliśmy paliwo, mieliśmy trochę szczęścia przy Full Course Yellow, a ja naciskałem naprawdę mocno podczas moich dwóch ostatnich stintów w ostatniej godzinie by nadrobić trochę miejsc. Udało nam się dotrzeć na 4. miejsce, które według mnie jest maksimum tego, co mogliśmy dziś osiągnąć. Sezon się skończył i naprawdę chciałbym podziękować ludziom pracującym w Prema Orlen Team. Ogólnie to był dobry rok z tytułem w ELMS i nieco trudniejszym rokiem w WEC. Będzie jednak sporo dobrych wspomnień – mistrzostwo, zwycięstwa więc bardzo, bardzo wam dziękuję. Wszystkim” – dodał Szwajcar.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 listopada
godz. 11:00 – 12:00 – 1. trening
godz. 14:00 – 15:00 – 2. trening

Sobota, 19 listopada
godz. 11:30 – 12:30 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 listopada
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi