KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

„Powiedzcie Russell Georgeowi, by został z tyłu” – GP Meksyku z Danielem Ricciardo



Bardzo dużo komunikatów, spokój i świetne tempo – Daniel Ricciardo z pewnością żałuje, że więcej jego wyścigów w McLarenie nie wyglądało tak, jak GP Meksyku. Przeczytajcie jego komunikację radiową z inżynierem.

Daniel Ricciardo

 

Tuż po starcie Daniel dostaje propozycje ustawień, sugestie, informacje o aucie i wieści, gdzie są rywale.

Na 6. okrążeniu inżynier mówi kierowcy, że Vettelowi również polecono uważanie na temperatury silnika. „W 4. zakręcie silnik staje się najcieplejszy, możesz rozważyć większe odpuszczanie tam” – słyszy Ricciardo.

Daniel walczy z Zhou, ale inżynier po raz kolejny prosi go o odpuszczanie w zakręcie 4. Gdy Australijczyk wreszcie upora się z kierowcą Alfy na 9. okrążeniu, inżynier powie mu, że następny samochód to Tsunoda.



„Spróbuję ustabilizować temperatury” – mówi kierowca, a inżynier dodaje, że może użyć przycisku overtake na wyjściu z ostatniego zakrętu. Inżynier cały czas podaje przewagę nad Zhou, prosi też kierowcę o informację o oponach.

„Wszystko w porządku, temperatury się ustabilizowały” – mówi Daniel. Cały czas są mu też przekazywane sugestie i polecenia zmian ustawień. Dostaje również informacje o kierowcach jadących przed nim. Po każdym komunikacie Daniel mówi: „Zrozumiałem”.

Na 15. okrążeniu Ricciardo mówi, że „to jest moje tempo w tym momencie”, a inżynier powie, że jest ono dobre.

„Myślimy, że aktualny jest plan A, na zakładanym okrążeniu” – mówi inżynier. Ricciardo potwierdza i pyta, co robi Alonso. W odpowiedzi są mu podawane czasy Hiszpana.

Na 19. kółku Daniel zgłasza, że na ostatnich kilku okrążeniach ma nieco większe problemy z przednimi oponami i że według niego „jest margines na Brake 2”. Inżynier odpowiada, że owszem, o ile zmieni ustawienia torque. Tak też się dzieje.

baner-mubi-blog-do-wpisu (1)

Dwa okrążenia później, inżynier pyta: Daniel, czy bardziej widzisz plan A czy plan B? Ricciardo mówi, że plan A. Inżynier niedługo później dodaje, że tempo Daniela jest coraz lepsze, a kierowcy na oponach miękkich zaczynają mieć graining.

Ricciardo jedzie za Tsunodą, a inżynier mocno stara się mu pomóc w wyprzedzeniu Japończyka. Australijczyk dostaje dużo bardzo dokładnych komunikatów, inżynier szczegółowo opisuje, co kierowca może robić lepiej, jakich ustawień może użyć.

Daniel dostaje informację, że Leclerc zjechał do boksów i wyjechał za nim i ma „nie tracić z nim czasu”. Kierowca będzie dostawał komunikaty dotyczące kierowców, którzy zjeżdżają do boksów oraz tempa tych, którzy zmienili opony na poszczególne mieszanki.

Inżynier mówi o wysokości temperatur, stratach rywali. „Daniel, tempo nadal jest dobre w porównaniu z innymi autami” – mówi inżynier, a Ricciardo potwierdza: „Przyjąłem, to jest relatywnie stabilne tempo”.

Na 36. okrążeniu inżynier mówi, że tempo Vettela na miękkich oponach jest nadal całkiem dobre, dlatego rozważają plan C -5, -10 okrążeń. „Co o tym myślisz?” – pyta inżynier. „Rozumiem, jestem zadowolony z tego rozwiązania. „Tempo jest dobre Daniel, tempo jest dobre” – powtarza inżynier.

Na 42. okrążeniu Ricciardo jest pytany o opony i mówi, że na ostatnim okrążeniu trochę spadło ich tempo, ale ogólnie jest nieźle.



„Daniel, przechodzimy na plan C, użyj teraz opon” – mówi inżynier, a potem zawoła kierowcę do boksów.

Przed zjazdem Daniel jest proszony o schłodzenie silnika, a w trakcie zjazdu do boksów dostaje szczegółowe informacje.

„Wyjechałeś tuż przed Hamiltonem i Perezem” – mówi inżynier, a kierowca pyta, jakie jest ich tempo. Dostaje on informację o czasach, inżynier mówi, jak będą zachowywać się opony i bardzo chwali kierowcę za tempo.

Potem pojawiają się niebieskie flagi za Hamiltona i Pereza.

Po kontakcie z Tsunodą, Ricciardo dostaje informację, że ciśnienia opon wyglądają dobrze. Kierowca potwierdza, że samochód jest w porządku.

Gdy Perez minie Ricciardo, inżynier mówi, że 10 sekund przed nim jest Ocon i że powinien zabrać się z Perezem.



„Daniel, dostaliśmy karę 10 sekund kary za kolizję z Tsunodą” – mówi inżynier. Kierowca nie odpowiada, a inżynier dodaje, że plan pozostaje ten sam, że ma się zabrać za Perezem i wyprzedzać Bottasa i ścigać Ocona.

Daniel wykorzystuje niebieską flagę dla Bottasa za Pereza i wyprzedza Fina. Daniel dostaje informację, że Alonso ma problemy.

Kilka okrążeń później Australijczyk usłyszy, że Bottas jest już ponad 10 sekund za nim i teraz celem jest wyprzedzenie Ocona. „Zrozumiałem, tak” – mówi kierowca.

Inżynier podkreśla dwukrotnie, że ważne jest pozostanie przed Russellem, tak by nie zdublował Daniela. „Po prostu powiedzcie Russellowi Georgeowi żeby został z tyłu” – żartuje Ricciardo.

Kierowca dostaje informację, że temperatury silnika są dobre, a sam pyta o tempo Russella. Inżynier podaje też, że Bottas jest już 10 sekund za nim, a Ricciardo traci już 5 sekund.

Podczas krótkiej wirtualnej neutralizacji, inżynier prosi kierowcę o zmiany ustawień, dbanie o temperatury, ale tak, by nie zeszkliły się hamulce.

patronite

Po wznowieniu rywalizacji Ricciardo pyta o straty i przewagi, a inżynier mówi, że od teraz „lift and coast” tylko dla opon.

Daniel regularnie dostaje informacje, gdzie jest George Russell, a potem, że zjechał po opony. Jest mu też podawana przewaga nad Oconem.

„Ostatnie okrążenie, Ocon traci 11,2 sekundy” – mówi inżynier.

„Świetna praca Daniel, Ocon 12,2 za tobą, P7. Musimy schłodzić auto” – mówi inżynier po minięciu linii mety.

„Zrozumiałem. Howdy, to była dobra zabawa” – mówi Ricciardo. „Cool bits” – dodaje i dostaje informację na temat kolejności na mecie.



„Oczywiście dobra decyzja strategiczna, bardzo dobra, dziękuję” – mówi Danie. „To była też świetna jazda, uwielbiamy to, brawo. Uważamy, że zasłużyłeś na więcej” – dodaje inżynier i daje kierowcy ostatnie instrukcje.

Inni

 

Tak przedstawiały się komunikaty wszystkich kierowców po zakończeniu GP Meksyku:

A takie komunikaty radiowe wybrała F1 jako najciekawsze?



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi