KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
large-2022 United States Grand Prix - Friday (1)

Pourchaire ma być rezerwowym w Alfie. Co to może oznaczać dla Kubicy? Absolutnie nic!



Sauber i Frederic Vasseur chcą, by w 2023 roku Theo Pourchaire był kierowcą rezerwowym Alfy Romeo. Zawodnik ma dostać też inne obowiązki i jazdy na torze. Dla Roberta Kubicy i jego pozycji w F1 te wieści nie muszą mieć żadnego znaczenia.

Intensywny plan startów

 

Jeszcze kilka miesięcy temu Theo Pourchaire deklarował, że nie wystartuje w Formule 2 w sezonie 2023. Powodem miał być brak budżetu.

Wygląda jednak na to, że wicemistrz Formuły 2 jednak pozostanie w serii, o czym mówi Fred Vasseur. To, że może zmienić swoją decyzję, potwierdza też kierowca.

„Jeżeli na stole pojawi się dobry kontrakt z dobrą opcją, to czemu nie pojechać F2 ponownie? Mam 19 lat, nadal będę jednym z najmłodszych kierowców w stawce” – mówi Pourchaire.



Co więcej, Pourchaire ma startować w Superformule w Japonii.

„Myślimy by wykonywał równoległy program wyścigowy, który pozwoli mu w całości zostać konkurencyjnym. Jest Super Formuła w Japonii i jest to opcja. F2 to oczywiste rozwiązanie” – mówi Fred Vasseur.

Rezerwowy

 

Vasseur mówi, że Pourchaire będzie w sezonie 2023 kierowcą rezerwowym Alfy Romeo.

„Jest to rola kompleksowa. Wielu kierowców błyszczących dziś w F1 nie radziło sobie lepiej w Formule 2 od Theo. Jest bardzo młody i wnioski rysują się same. Musimy znaleźć mu strukturę, dzięki której nabierze doświadczenia, popracuje technicznie – zwłaszcza poza samochodem.



Vasseur mówi, że Pourchaire ma przejechać 2 sesje treningowe w przyszłym roku, ale to nie jest żadnym zaskoczeniem bo każdy zespół F1 musi powierzyć 2 sesje w sezonie zawodnikom mającym nie więcej niż 2 starty w Formule 1 w karierze. Do tego mają dojść testy w trakcie sezonu (1 lub 2 dni testów opon Pirelli) i testy po sezonie w jazdach dla młodych kierowców.

Pourchaire ma też pracować w symulatorze i ma to odbywać się również w trakcie weekendów wyścigowych.

„Będzie prowadził rozwój naszego symulatora, również w trakcie weekendów wyścigowych. To strukturalny program dla niego bo przed będą briefingi, będą one po, będzie rozmawiał z inżynierami, mechanikami, będzie się przygotowywał. To kompleksowe podejście do wyścigów” – mówi Vasseur.

„Kiedy masz 18 czy 19 lat, nie zawsze jesteś w stanie porównać się z profesjonalistami w wieku swojego ojca, ale nie boję się o niego. Myślę, że wykorzysta tę sytuację” – dodaje szef Alfy Romeo.

Mówi się, że Pourchaire może być na pole position do zastąpienia w Sauberze Guanyu Zhou w sezonie 2024 i miejsca w Audi po przejęciu ekipy przez niemieckiego producenta.



„Moją główną rolą w przyszłym roku będzie rola kierowcy rezerwowego. Przygotowuję się do sezonu 2024. Moim marzeniem jest bycie w F1, zostanie mistrzem świata” – mówi młody Francuz.

A co z Kubicą?

 

Te wieści nie muszą nic oznaczać dla Roberta Kubicy. Wystarczy sięgnąć pamięcią 12 miesięcy wstecz. W sezonie 2021 Alfa Romeo Racing Orlen również miała dwóch oficjalnych kierowców rezerwowych – Roberta Kubicę i Calluma Ilotta.

Kubica miał wówczas zapewniony status kierowcy rezerwowego numer 1 i w razie niedyspozycji któregoś z kierowców Alfy i obecności Roberta na torze, to on wskakiwał do kokpitu – tak stało się na Zandvoort i Monzy.



Ilott również uczestniczył w pracach w symulatorze ekipy – podobnie jak ma robić to Pourchaire. Fred Vasseur otwarcie mówi, że Theo będzie pracował w symulatorze w trakcie weekendów wyścigowych, a zatem z piątku na sobotę. Oznacza to, że na torze ekipa będzie potrzebowała innego rezerwowego.

Jeżeli Robert Kubica wraz ze swoim partnerem PKN Orlen postanowią, że chcą zostać w Alfie w obecnej roli, to naturalnym jest, że zespół z Hinwil będzie potrzebował drugiego kierowcy rezerwowego. Kubica będzie zapewne startował w innej serii, być może nawet w dwóch i będzie miał więcej zajętych weekendów. Wówczas ekipa musi mieć kogoś innego w razie czego. Już w tym sezonie bywało przecież tak, że Pourchaire był nieoficjalnym rezerwowym Alfy, gdy Kubicy nie było na torze – na przykład ostatnio w USA.



W sezonie 2021 Kubica również dzielił jazdy testowe oraz pracę w symulatorze z Ilottem. Na tę drugą Kubica może mieć mniej czasu bo będzie prawdopodobnie przygotowywał się do programy kategorii Hypercar.

Rola Pourchaire niewiele zatem zmienia w możliwościach pozostania Roberta Kubicy w obecnej roli i tej samej liczbie jazd w treningach i testach – a na tym Polakowi najbardziej zależy. Pytanie, czy on i Orlen będą tego chcieli.

Jedną z opcji „dla nich” może być inna ekipa i rola rezerwowego tam.

Przypomnę, że w niedawnym wywiadzie z Iwoną Hołod, Robert powiedział, że jeżeli chodzi o jego rolę w F1, „rozmowy trwają”. Wywiad przeczytacie tutaj, a obejrzycie tutaj.

Trwa wyścig 8h Bahrajnu. Kubica zaliczył świetny start. Relacja live tutaj.

Źródło: grandpx.news



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi