KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Promo 20% na Viaplay (12M)

logo-powrot-roberta

MENU:

Testy F1 w Bahrajnie

Harmonogram, transmisje, składy

blank
large-2022 United States Grand Prix - Friday (1)

Pourchaire ma być rezerwowym w Alfie. Co to może oznaczać dla Kubicy? Absolutnie nic!



Sauber i Frederic Vasseur chcą, by w 2023 roku Theo Pourchaire był kierowcą rezerwowym Alfy Romeo. Zawodnik ma dostać też inne obowiązki i jazdy na torze. Dla Roberta Kubicy i jego pozycji w F1 te wieści nie muszą mieć żadnego znaczenia.

Intensywny plan startów

 

Jeszcze kilka miesięcy temu Theo Pourchaire deklarował, że nie wystartuje w Formule 2 w sezonie 2023. Powodem miał być brak budżetu.

Wygląda jednak na to, że wicemistrz Formuły 2 jednak pozostanie w serii, o czym mówi Fred Vasseur. To, że może zmienić swoją decyzję, potwierdza też kierowca.

„Jeżeli na stole pojawi się dobry kontrakt z dobrą opcją, to czemu nie pojechać F2 ponownie? Mam 19 lat, nadal będę jednym z najmłodszych kierowców w stawce” – mówi Pourchaire.



Co więcej, Pourchaire ma startować w Superformule w Japonii.

„Myślimy by wykonywał równoległy program wyścigowy, który pozwoli mu w całości zostać konkurencyjnym. Jest Super Formuła w Japonii i jest to opcja. F2 to oczywiste rozwiązanie” – mówi Fred Vasseur.

Rezerwowy

 

Vasseur mówi, że Pourchaire będzie w sezonie 2023 kierowcą rezerwowym Alfy Romeo.

„Jest to rola kompleksowa. Wielu kierowców błyszczących dziś w F1 nie radziło sobie lepiej w Formule 2 od Theo. Jest bardzo młody i wnioski rysują się same. Musimy znaleźć mu strukturę, dzięki której nabierze doświadczenia, popracuje technicznie – zwłaszcza poza samochodem.



Vasseur mówi, że Pourchaire ma przejechać 2 sesje treningowe w przyszłym roku, ale to nie jest żadnym zaskoczeniem bo każdy zespół F1 musi powierzyć 2 sesje w sezonie zawodnikom mającym nie więcej niż 2 starty w Formule 1 w karierze. Do tego mają dojść testy w trakcie sezonu (1 lub 2 dni testów opon Pirelli) i testy po sezonie w jazdach dla młodych kierowców.

Pourchaire ma też pracować w symulatorze i ma to odbywać się również w trakcie weekendów wyścigowych.

„Będzie prowadził rozwój naszego symulatora, również w trakcie weekendów wyścigowych. To strukturalny program dla niego bo przed będą briefingi, będą one po, będzie rozmawiał z inżynierami, mechanikami, będzie się przygotowywał. To kompleksowe podejście do wyścigów” – mówi Vasseur.

„Kiedy masz 18 czy 19 lat, nie zawsze jesteś w stanie porównać się z profesjonalistami w wieku swojego ojca, ale nie boję się o niego. Myślę, że wykorzysta tę sytuację” – dodaje szef Alfy Romeo.

Mówi się, że Pourchaire może być na pole position do zastąpienia w Sauberze Guanyu Zhou w sezonie 2024 i miejsca w Audi po przejęciu ekipy przez niemieckiego producenta.



„Moją główną rolą w przyszłym roku będzie rola kierowcy rezerwowego. Przygotowuję się do sezonu 2024. Moim marzeniem jest bycie w F1, zostanie mistrzem świata” – mówi młody Francuz.

A co z Kubicą?

 

Te wieści nie muszą nic oznaczać dla Roberta Kubicy. Wystarczy sięgnąć pamięcią 12 miesięcy wstecz. W sezonie 2021 Alfa Romeo Racing Orlen również miała dwóch oficjalnych kierowców rezerwowych – Roberta Kubicę i Calluma Ilotta.

Kubica miał wówczas zapewniony status kierowcy rezerwowego numer 1 i w razie niedyspozycji któregoś z kierowców Alfy i obecności Roberta na torze, to on wskakiwał do kokpitu – tak stało się na Zandvoort i Monzy.



Ilott również uczestniczył w pracach w symulatorze ekipy – podobnie jak ma robić to Pourchaire. Fred Vasseur otwarcie mówi, że Theo będzie pracował w symulatorze w trakcie weekendów wyścigowych, a zatem z piątku na sobotę. Oznacza to, że na torze ekipa będzie potrzebowała innego rezerwowego.

Jeżeli Robert Kubica wraz ze swoim partnerem PKN Orlen postanowią, że chcą zostać w Alfie w obecnej roli, to naturalnym jest, że zespół z Hinwil będzie potrzebował drugiego kierowcy rezerwowego. Kubica będzie zapewne startował w innej serii, być może nawet w dwóch i będzie miał więcej zajętych weekendów. Wówczas ekipa musi mieć kogoś innego w razie czego. Już w tym sezonie bywało przecież tak, że Pourchaire był nieoficjalnym rezerwowym Alfy, gdy Kubicy nie było na torze – na przykład ostatnio w USA.



W sezonie 2021 Kubica również dzielił jazdy testowe oraz pracę w symulatorze z Ilottem. Na tę drugą Kubica może mieć mniej czasu bo będzie prawdopodobnie przygotowywał się do programy kategorii Hypercar.

Rola Pourchaire niewiele zatem zmienia w możliwościach pozostania Roberta Kubicy w obecnej roli i tej samej liczbie jazd w treningach i testach – a na tym Polakowi najbardziej zależy. Pytanie, czy on i Orlen będą tego chcieli.

Jedną z opcji „dla nich” może być inna ekipa i rola rezerwowego tam.

Przypomnę, że w niedawnym wywiadzie z Iwoną Hołod, Robert powiedział, że jeżeli chodzi o jego rolę w F1, „rozmowy trwają”. Wywiad przeczytacie tutaj, a obejrzycie tutaj.

Trwa wyścig 8h Bahrajnu. Kubica zaliczył świetny start. Relacja live tutaj.

Źródło: grandpx.news



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 marca
godz. 08:55 – Trening F3
godz. 12:30 – FP1 F1
godz. 14:00 – Kwalifikacje F3
godz. 16:00 FP2 F1

Sobota, 4 marca
godz. 10:15 – 1. wyścig F3
godz. 12:30 – FP3 F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 5 marca
godz. 09:50 – 2. wyścig F3
godz. 16:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

6h Portimao

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi