Ostatnia runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata z udziałem Roberta Kubicy oraz przedostatni weekend wyścigowy Formuły 1 z ostatnim w sezonie sprintem. To nas czeka w ten weekend! Po ponad 2 miesiącach przerwy wreszcie zobaczymy Roberta Kubicę za kółkiem. Kibicować będziemy też Inter Europol Competition.
I znów kolizja
Im bliżej końca sezonu, tym częściej uświadamiamy sobie, że jeszcze tylko kilka sesji i czeka nas długi rozbrat z wyścigami na żywo. Najbliższy weekend będzie zatem wyjątkowy, a zacznie się już w czwartek.
To właśnie wtedy na tor w Bahrajnie wyjadą kierowcy WEC, rozpoczynając treningi przed ostatnią rundą w tym sezonie – 8h Bahrajnu.
Niestety, nie uda się uniknąć kolizji terminów poszczególnych sesji WEC i F1, ale nie będzie ich wiele. „Zachodzą na siebie” jedynie 3. trening F1 i wyścig WEC.
Oto łączony harmonogram weekendów wyścigowych WEC i F1:
Czwartek, 10 listopada
godz. 10:15 – Pierwszy trening WEC
godz. 15:30 – Drugi trening WEC
Piątek, 11 listopada
godz. 9:00 – Trzeci trening WEC
godz. 14:50 – Kwalifikacje WEC
godz. 16:30 – 17:30 – Pierwszy trening F1
godz. 20:00 – 21:00 – Kwalifikacje F1
Sobota, 12 listopada
godz. 12:00 – 20:00 – Wyścig WEC
godz. 16:30 – 17:30 – Drugi trening F1
godz. 20:30 – 21:30 – Sprint F1
Niedziela, 13 listopada
godz. 19:00 – 21:00 – Wyścig F1
Walka
Czy będzie się czym emocjonować? Oczywiście!
F1
W Formule 1 będzie to weekend ze sprintem, a w zapewnieniu emocji powinny pomóc również warunki. Przez wszystkie 3 dni na Interlagos może popadać. W piątek szanse na deszcz wynoszą 60%, w sobotę aż 80%, a w niedzielę 70%. Niestety, opady te to przede wszystkim burze, co sprawia, że sesje mogą być przerywane. Na szczęście na Interlagos nie ma dużych problemów z odwodnieniem.
W F1 walka odbywa się już przede wszystkim o wicemistrzostwo świata oraz miejsca na dalszych pozycjach w klasyfikacji konstruktorów, ale i tak powinien być to bardzo ciekawy weekend.
WEC
Tu losy mistrzostw nie są jeszcze rozstrzygnięte. W Hypercarach mamy remis punktowy pomiędzy Toyotą #8 a Alpine. Bardzo chcielibyśmy sprawiedliwego balance of performance i interesującej walki na torze.
Tym co nas będzie najbardziej interesowało, będzie rywalizacja w LMP2. Tu JOTA #38 ma sporą przewagę punktową nad innymi i w teorii do zdobycia mistrzostwa wystarczy jej dojechanie na 6. miejscu.
Ciekawa walka toczyć będzie się o 2. miejsce. Pomiędzy ekipami z pozycji 2-5 jest 10 punktów różnicy, a zatem w teorii wygranie wyścigu pozwoli każdej z tych czterech ekip (United Autosports #22, RealTeam by WRT, WRT i Prema Orlen Team) na zapewnienie sobie wicemistrzostwa. Inter Europol Competition zajmuje 10. miejsce w generalce i realnie ma szansę przeskoczyć jedynie na 9. miejsce.
Przypominam, że punkty w ten weekend będą wyższe niż zazwyczaj ze względu na 8-godzinny wyścig. 10-tka załóg będzie punktować według schematu: 38-27-23-18-15-12-9-6-3-2-1.
Oto klasyfikacja generalna:
M | Zespół | Nr | Punkty |
---|---|---|---|
1 | JOTA | 38 | 137 |
2 | WRT | 31 | 116 |
3 | United Autosports | 23 | 113 |
4 | RealTeam by WRT | 41 | 96 |
5 | Prema Orlen Team | 9 | 94 |
6 | JOTA | 28 | 70 |
7 | United Autosports | 22 | 50 |
8 | Team Penske | 5 | 42 |
9 | Richard Mille Racing Team | 1 | 30 |
10 | Vector Sport | 10 | 21 |
11 | Inter Europol Competition | 34 | 20 |
12 | AF Corse | 83 | 12 |
13 | Algarve Pro Racing | 45 | 10 |
14 | Ultimate | 35 | 6 |
15 | ARC Bratislava | 44 | 0 |
Już teraz zapraszam na blogowe relacje live!