KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

United States Grand Prix 2022

„Problematyczny Ocon główną przyczyną odejścia Alonso” vs „Wykonywałem 98% pracy”



Jack Aitken uważa, że oprócz sytuacji związanej z Oscarem Piastrim, Esteban Ocon również sprawił, że Fernando Alonso zdecydował się opuścić ekipę Alpine. Sam Ocon przyznaje natomiast, że był przepracowany z winy Alonso.

W ostatnich rundach sezonu 2022 Fernando Alonso coraz mniej grył się w język, krytykując swój zespół. Przez ostatnie napięcia w Brazylii Alonso i Ocon otrzymali surowe upomnienia od dyrektora generalnego Alpine Laurenta Rossiego po tym, jak zderzyli się ze sobą w wyścigu sprinterskim. Alonso również powiedział w mediach: „jeszcze jeden wyścig i będzie po wszystkim”.

Jack Aitken, rezerwowy kierowca Williamsa, który ma na koncie jeden start w Grand Prix, powiedział, że te międzyzespołowe sprzeczki są cechą karier Ocona i Alonso, dodając, że choć rozumie, że Alonso jest bardzo lubiany wśród ekipy Alpine, to mimo wszystko wydaje się, że opuszcza zespoły w gorszym stanie niż wtedy, gdy do nich dołączał.



„To jest Alonso, czyż nie? Ale to obaj kierowcy, którzy mają historię w tej dziedzinie” – powiedział Aitken w podcaście Chequered Flag. „Ocon przez całą swoją karierę zawsze miał problemy z kolegami z zespołu, czy to w Racing Point czy teraz w Alpine. I to samo dotyczy Fernando, on zawsze opuszczał zespoły, które znajdowały się w gorszym miejscu, niż kiedy do nich dołączał”.

Wśród innych komentarzy Alonso do mediów w Brazylii było to, że jego uwaga skupia się teraz na „testowaniu zielonego samochodu”, co odnosi się do jego zbliżającego się przejścia do Astona Martina i jego pierwszej jazdy ich bolidem zaplanowanym na posezonowe testy w Abu Zabi.

Komentator Formuły 1 Jack Nicholls mówi, że takie komentarze są „brutalne” i „nieuprzejme” wobec Alpine.



„W pewnym sensie pozostawił większość drużyn na złych warunkach, myślę, że można uczciwie tak powiedzieć, nie licząc Enstone przy dwóch okazjach, w których był tam wcześniej” – powiedział Nicholls.

„Za trzecim razem jednak jest jak zawsze, nie może doczekać się końca. Zapytano go, na co najbardziej czeka, a on odpowiedział, że na testowanie zielonego samochodu. Jak dla mnie to było dość brutalne i nieuprzejme” – dodaje komentator.

Alonso był częścią jednej z najdziwniejszych sag transferowych Formuły 1 w trakcie sezonu, która zakończyła się tym, że Alpine straciło jego oraz swojego kierowcę rezerwowego Piastriego, którzy byli opcją na partnera Ocona w przyszłym sezonie.



Oprócz sposobu, w jaki Alpine prowadziło rozmowy na temat kontraktu z Alonso, Aitken uważa, że Ocon był również głównym powodem, dla którego Hiszpan nie pozostał z Alpine.

„Jednym z powodów całej transferowej szopki i tego, dlaczego nie chciał podpisać nowej umowy, był Ocon i problemy, które powodował” – zasugerował Aitken.

„Wynikało to również z zarządzania, myślę, że próbowali go wykiwać i w zasadzie trzymać go, żeby zagrzewał miejsce dla Piastriego, czego nie chciał i czuł, że wciąż jest w swoim prime, z czym trudno byłoby się nie zgodzić. I to było źle zrobione” – mówi kierowca.



„Ale myślę, że ludzie, z którymi pracuje na co dzień w tym zespole, inżynierowie, mechanicy czy też personel na miejscu, ma z nimi bardzo dobre relacje i będą go lubić, jest bardzo popularny wśród tych ludzi” – dodaje Aitken.

Ocon kontruje

 

Ale i sam Ocon nie pozostaje dłużny i przyznaje, że współpraca z Alonso nie była łatwa.

„Dobrze, że idzie do Astona i obiera swoją własną drogę. Szczerze mówiąc, 98% pracy w zespole było na moich plecach, a on robił 2%. Byłem przepracowany. To ja prowadziłem rozwój w symulatorze, ja jeździłem na wydarzenia marketingowe” – mówi Ocon.

Patryk Kucharski
planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi