KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
large-2022 Abu Dhabi Grand Prix - Sunday

Niedosyt i „pustka” Vettela, w Alfie euforia



Aby znaleźć lepszy sezon dla ekipy z Hinwil jeżeli chodzi o klasyfikację generalną, trzeba by cofnąć się do czasów Roberta Kubicy. Alfa Romeo świętuje, a w Astonie żałują – przede wszystkim strategii.

W Alfie euforia

 

Kierowcy Alfa Romeo F1 Team Orlen nie zdobyli punktów we wczorajszym wyścigu. Bliżej nich był Guanyu Zhou, który dojechał do mety 12. Valtteri Bottas był 15.

Zespół z Hinwil miał jednak sporo szczęścia – Aston Martin zdobył wczoraj 5 punktów – dokładnie tyle, ile wynosiła różnica między ekipami przed wyścigiem. Wobec lepszego indywidualnego miejsca dla kierowcy Alfy, to właśnie tam mogli świętować 6. miejsce w klasyfikacji generalnej.



„Dziś w wyścigu chodziło jedynie o rezultat w mistrzostwach. Wiedzieliśmy, że startując z tyłu, zdobycie punktów będzie trudne, ale jedynym co mogliśmy zrobić to ciężko pracować, podejmować dobre decyzje strategiczne i walczyć o utrzymanie 6. miejsca. Ostatecznie okazało się, że było więcej napięcia niż liczyliśmy po wycofaniu się Hamiltona. Kilka ostatnich okrążeń było bardzo intensywnych! Dowieźliśmy jednak ten wynik do domu i to najważniejsze. Widać, co to dla nas znaczy” – mówił po wyścigu Fred Vasseur.

Dla ekipy z Hinwil jest to najlepszy wynik od dekady.

„Dzisiejszy wieczór to ukoronowanie niesamowitej pracy wszystkich w zespole – zarówno tych na torze jak i w Hinwil. Ukończenie sezonu na 6. miejscu w klasyfikacji generalnej przekracza nasze oczekiwania i cele, jakie wyznaczyliśmy sobie na początku sezonu więc możemy przyznać, że ten rok to sukces. Jestem dumny z tego, co osiągnęliśmy, ale to jedynie kolejny punkt startowy, z którego możemy ruszyć dalej” – dodał szef ekipy.

Seb z niedosytem

 

Sebastian Vettel na ostatnich okrążeniach wyścigu walczył o wyprzedzenie Daniela Ricciardo i zapewnienie swojej ekipie awansu, jednak nie udało mu się to. Po wyścigu zwracał uwagę przede wszystkim na błędną strategię ekipy.



„Cofaliśmy się. Próbowałem naprawdę mocno, dałem z siebie wszystko. Byłoby wspaniale mieć 6. miejsce w mistrzostwach, ale trochę wyrzuciliśmy je złą strategią” – powiedział Niemiec.

Vettel utknął na jakiś czas za Oconem, ale drugi z kierowców Alpine, Fernando Alonso, był dla niego dziś bardzo łaskawy.

„Jestem wdzięczny dziś Fernando, był bardzo, bardzo hojny na początku wyścigu. Potem jednak Alfy walczyły bardzo, bardzo ostro ponieważ chcieli obronić pozycję w klasyfikacji konstruktorów. Szkoda, że utknąłem za Estebanem na początku ponieważ czułem, że mam mniejsze zużycie. Potem natomiast zostaliśmy za długo i to kosztowało mnie dużo czasu” – dodaje Vettel.



„Miałem potem przyjemną walkę z Danielem, ale nie mogłem się do niego wystarczająco zbliżyć. Myślę jednak, że było miło powalczyć z nim w końcówce i obaj zdobyliśmy punkty.

Dla Vettela był to oczywiście ostatni weekend wyścigowy w Formule 1.

„To były wspaniałe dni. Teraz czuję się trochę pusty w środku, szczerze mówiąc. Mogę jedynie powtórzyć, że ostatnie 2 lata były bardzo rozczarowujące ze sportowego punktu widzenia, ale bardzo przydane i ważne w moim życiu” – dodał kierowca.

Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi