KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Nie żyje legendarny inżynier Ferrari



Mauro Forghieri, który kierował projektami wielu mistrzowskich Ferrari w latach 1963-87, zmarł w wieku 87 lat.

Urodzony w Modenie Forghieri, poszedł w ślady ojca, by dołączyć do legendarnej marki wyścigowej po ukończeniu Uniwersytetu w Bolonii w 1959 roku. W wieku zaledwie 27 lat awansował na stanowisko głównego szefa działu technicznego Ferrari w październiku 1961 roku – pomagając Scuderii odzyskać świetność po utracie dyrektora technicznego na rzecz nowego zespołu ATS.

Dzięki Ferrari 158, Ferrari i John Surtees zdobyli tytuły w 1964 roku. Forghieri szybko umocnił swoje dziedzictwo dzięki samochodom serii P, które w tym samym roku wygrały Le Mans. Sukcesy samochodów sportowych trwały nadal, ale Ferrari musiało czekać na kolejne tytuły mistrzowskie w F1 aż do 1975 roku, kiedy to przełomowy model 312 T, wyposażony w poprzeczną skrzynię biegów zapewnił tytuły dla Ferrari i Niki Laudy, rozpoczynając złoty okres dla zespołu.

W sumie Ferrari zdobyło siedem mistrzostw konstruktorów i cztery mistrzostwa kierowców pod rządami głównego inżyniera i dyrektora technicznego Forghieriego.



Po 27 latach pracy w zespole włoski inżynier odszedł do Lamborghini w 1987 roku, aby zaprojektować silnik V12, który omal w 1993 roku nie zasilił McLarena, w którym jeździł Ayrton Senna.

Forghieri opuścił Lamborghini na początku lat 90., ale nadal uważnie przyglądał się wyścigom i świecie motoryzacji, realizując projekty takie jak Oral Engineering Group, z klientami takimi jak BMW i Ferrari.

Z dziedzictwem innowacyjnych, często pięknych projektów, Forghieri ostatecznie odegrał kluczową rolę w zapewnieniu sukcesów Ferrari na torach wyścigowych przez prawie trzy dekady.

formuła1.com

Patryk Kucharski



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi