KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Najgorsze kwalifikacje sezonu. Czy jest nadzieja w wyścigu?



Polskie ekipy nie mają powodów do zadowolenia po kwalifikacjach do 8h Bahrajnu WEC. Prema Orlen Team zajęła 10. miejsce, a Inter Europol Competition 12. I choć wyścig jest bardzo długi, to przyczyna słabego wyniku niepokoi.

Wyniki

 

wyniki kwalifikacji 8h bahrajnu

Sektory

Deletraz nie złożył dobrego okrążenia, mając najlepsze czasy sektorów na dwóch różnych kółkach. Ale nawet gdyby to zrobił, awans byłby o tylko 1 miejsce. Alex Brundle natomiast swoje najlepsze sektory złożył w jednym kółku.



sektory 8h bahrajnu

Prędkości

Pocieszeniem może być, że Prema jest w czołówce najwyższych prędkości, co może pomagać w wyprzedzaniu. Gorzej jest w przypadku Inter Europol Competition.

predkosci 8h bahrajnu 2022

Komentarz

 

Jak w rozmowie z Cezarym Gutowskim przyznał Louis Deletraz, ślizgał się bardzo mocno podczas kwalifikacji, ale po przejechaniu ostatniego okrążenia czuł, że było ono szybkie. Był bardzo zdziwony, gdy zespół powiedział mu, że ma dopiero 10. miejsce.



Jeszcze bardziej niepokojące są inne słowa szwajcarskiego kierowcy. Mówi on, że tor w Bahrajnie szybko zużywa opony, a Prema w tym aspekcie nie należy do najmocniejszych. Spodziewać możemy się zatem trudnego wyścigu dla kierowców.

Niestety, choć 8 godzin jazdy to dużo i zdarzyć się może wiele, to biorąc pod uwagę tempo i wypowiedzi Deletraza, trudno być optymistą. Wydaje się, że nawet zyskanie kilkudziesięciu sekund na nautralizacjach i strategii, może nie pomóc w uzyskaniu dobrego rezultatu.

A przypomnę, że taki jest tu potrzebny by walczyć o poprawę pozycji w klasyfikacji generalnej. Co więcej, tu trzeba być w ścisłej czołówce, a na to się niestety nie zanosi. Co prawda duży spadek Premie nie grozi i 6. miejsce w generalce mają już gwarantowane, ale to żadne pocieszenie.

O mocny finisz sezonu walczy też Inter Europol Competition. Ekipa Jakuba Śmiechowskiego wczoraj niestety nie poradziła sobie dobrze w kwalifikacjach, a 12. miejsce Alexa Brundle to słaby prognostyk przed wyścigiem. IEC pokazało jednak, że potrafi zarządzać oponami i jeżeli nie będzie problemów technicznych, mogą dziś mocno awansować. Warto dodać, że będzie to ostatni wyścig z tą ekipą Estebana Gutierreza.

Trzeba liczyć na to, że dzisiejsze 8 godzin będzie ciekawe i mimo wszystko Prema oraz Inter Europol dadzą nam sporo pozytywnych emocji.

Początek wyścigu o godz. 12:00, relacja live na blogu ruszy około godz. 11:30.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi