KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Kubica: Mój sezon zakończy się za miesiąc. Po 2022 czuję spory niedosyt



W rozmowie z Cezarym Gutowskim Robert Kubica potwierdził, że czeka go intensywna końcówka roku – również na torze, ale nie będą to raczej nowe projekty. Kierowca Premy Orlen Team przyznaje, że sezon 2022 nie poszedł w 100% po jego myśli.

Sezon WEC Kubica, Louis Deletraz oraz Lorenzo Colombo zakończyli na 5. miejscu w klasyfikacji generalnej. W 8h Bahrajnu byli na 4. pozycji. Jak Robert ocenia ten rok z nową ekipą?

„Myślałem, że będzie to wyglądało trochę inaczej i nie chodzi o wyniki, ale jest pewien niedosyt o to, jak ten sezon minął. Do pewnych rzeczy mogliśmy inaczej podejść, ale nad pewnymi rzeczami nie ma się kontroli” – mówi Robert.

„Jest niedosyt z powodu którego teraz najchętniej wsiadłbym w auto i pojechał kolejny wyścig” – dodaje.



Polak zwraca uwagę, że kierowcy ekipy mieli potencjał do osiągnięcia świetnego rezultatu.

„Myślę, że jeżeli chodzi o kierowców to mamy lepszy line-up niż ci, którzy liderują w mistrzostwach. Wybór Lorenzo był kluczowy bo to właśnie osoba z kategorii srebrnej potrafi zrobić dużą różnicę i wykonał zadanie bardzo dobrze” – powiedział Robert.

Kubica potwierdza, że nadal dużą wartością są dla niego jazdy bolidem Formuły 1 i dlatego nadal jest kierowcą rezerwowym w tej serii.

„Mimo że za kilka tygodni będę miał rok więcej to nadal poczucie bolidu F1 daje mi to, co żadna inna seria mi nie daje. Oczywiście ściganie jest dużo lepsze niż tam testy czy treningi, ale F1 jest czymś szczególnym i tylko ta rzecz trzyma mnie przy tym, co robię teraz” – mówi Kubica.



Teraz przed Kubicą trening w Abu Dhabi w barwach Alfa Romeo F1 Team Orlen, ale nie uda się po nim na wakacje.

„Będę miał jeszcze sporo pracy zarówno poza torem jak i na torze i mimo że sezon WEC się kończy, to mój sezon będzie trwał jeszcze miesiąc” – mówi Robert.

Dopytany o to, czy będzie głośno o jazdach, które ma zaplanowane, raczej zaprzecza.

„Nie wiem czy będzie o tym słychać. Będę na pewno testował na torze, ale chyba będzie mało o tym słychać. Zresztą w dzisiejszych czasach pewnie i tak wszystko wypłynie, ale może niekoniecznie. Niekoniecznie będzie to też nowy projekt” – dodaje Robert.

Całą rozmowę obejrzycie tutaj.

Źródło: Robert Kubica: Spory niedosyt – podsumowanie sezonu 2022. O planach na rok 2023 i Maxie Verstappenie



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi