KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

large-2022 Canadian Grand Prix - Friday (2)

Kubica: „Pojawiły się komplikacje”. Hypercary w 2023 możliwe, a co z Pourchaire jako rezerwowym?



Robert Kubica w rozmowie z Wirtualną Polską potwierdził, że będzie startował w kategorii Hypercar, jednak nie wiadomo, czy w sezonie 2023 czy 2024. W ostatnich tygodniach w planach Polaka pojawiły się pewne komplikacje, które nie mają jednak nic wspólnego z Formułą 1.

Robert Kubica mówił niedawno w rozmowie z Iwoną Hołod, że nie wie jeszcze, co będzie robił w sezonie 2023, a rozmowy w sprawie jego roli w F1 trwają. Robert był przymierzany do programy LMDh wraz z Lamborghini, jednak stwierdził, że raczej nie będzie związany z tą marką.

Jak się okazuje, Polak miał już plany, które jednak uległy zmianie.

„Trzy, cztery tygodnie temu byłem na 90 proc. pewny tego, co będę robił. Niestety, sytuacja diametralnie się zmieniła. Teraz trzeba będzie podjąć jakieś decyzje, czy nadal iść tą drogą, ale niekoniecznie będzie ona taka gładka, jak wcześniej się wydawało” – mówi Robert Kubica w rozmowie z Wirtualną Polską.

Polak nadal celuje w wygranie 24h Le Mans, o czym już wielokrotnie mówił, jednak to możliwe będzie tylko, jeżeli będzie startował w kategorii Hypercar. Wstartują w niej auta LMDh oraz Hypercary. Samochody LMDh przygotowują Acura, BMW Cadillac i Porsche (wejdą w 2023 roku) oraz Lamborghini i Alpine (2024). Hypercary przygotują Ferrari, Toyota, Glickenhaus, Peugeot (będą jeździć w 2023), Isotta Fraschini (połowa 2023), Vanwall/ByKolles oraz Veloqx (daty nieokreślone).



„Teraz, dość niespodziewanie, jestem „wolnym strzelcem”. Tak bym to określił. Niespodziewanie, bo nie mówię, że wszystko było dopięte na ostatni guzik, ale pojawiły się pewne komplikacje i będę musiał się zastanowić, czy nadal iść tą drogą” – powiedział Kubica dla wp.pl.

„Jeśli tak, to jest możliwość, że będę startować w Hypercarach w roku 2023. Wiązać się to będzie jednak z pewnym kompromisem. Jeśli nie, to najprawdopodobniej drugą najsensowniejszą opcją jest pojechanie jeszcze jednego sezonu w kategorii LMP2. Wtedy znalazłbym się w Hypercarach w sezonie 2024” – dodaje kierowca, który w niedzielę zakończył sezon Długodystansowych Mistrzostw Świata z Prema Orlen Team na 5. miejscu w klasyfikacji generalnej.

Jak pisałem wcześniej, Robert wystąpi w najbliższy piątek w treningu Formuły 1 przed GP Abu Dhabi. Będzie to jego czwarte FP1 w tym sezonie, ale nie wiadomo, czy nie będzie ono ostatnim w karierze.

Dopytany we wspomnianej rozmowie, czy komplikacje, które pojawiły się w ostatnich tygodniach, są związane z Formułą 1, zaprzecza.



„Chodzi o coś zupełnie innego. Nie mogę o tym mówić. To, czy nadal będę w F1, nie ma nic wspólnego z programem wyścigowym” – mówi Robert. Wcześniej w rozmowie z Iwoną Hołod z czerwca, mówił on jednak, że pewne programy mogą być bardzo trudne do zrealizowania ze względu na konflikt marek, w barwach których mógłby pojawiać się na torach wyścigowych.

Polak został też zapytany o słowa Frederica Vasseura, który potwierdził, że w sezonie 2023 kierowcą rezerwowym zespołu z Hinwil będzie Theo Pourchaire. Tak jak pisałem, według mnie taka decyzja Alfy nie powinna mieć żadnego wpływu na los Roberta Kubicy w F1 i jeżeli zarówno on, jak i PKN Orlen zdecydują się na pozostanie w Hinwil, będą mieli taką możliwość na dotychczasowych lub bardzo podobnych zasadach. Polak potwierdza moje przypuszczenia.

„W tym roku Alfa Romeo miała więcej niż dwóch kierowców rezerwowych, więc to niczego nie wyklucza” – odparł Kubica.

Swój ostatni sezon w roli kierowcy wyścigowego w F1 Robert przejechał w 2019 roku, a potem wskoczył jeszcze na 2 wyścigi, zastępując w Alfie Kimiego Raikkonena, zarażonego koronawirusem. Czy Robert myśli jeszcze o walce o rolę kierowcy podstawowego w Formule 1?

„Nigdy nie mów nigdy, ale im więcej czasu mija, tym mocniej wątpię, abym kiedykolwiek wrócił jako kierowca etatowy do F1 na pełen sezon” – mówi Robert.

Robert potwierdził również, że w końcówce roku jeszcze kilka razy pojawi się na torze, może nawet „za kierownicą kilku aut”. Jak wiemy, jednym z tych terminów będzie końcówka listopada, o czym pisałem tutaj. Prawdopodobnie testy te będą związane z innymi seriami niż F1, zapewne z wyścigami długodystansowymi.

Całą, bardzo długą rozmowę przeczytacie tutaj.

Źródło: Wirtualna Polska



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi