KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie     SKOKI   KUP VIAPLAY

logo-powrot-roberta

KONTAKT    Kup F1 TV PRO       Wsparcie               Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL        Zgarnij 150 zł na OC/AC!      SKOKI    KUP VIAPLAY

MENU:

large-2022 Abu Dhabi Grand Prix - Friday (2)

Kubica o planie A w WEC, który się wysypał, porównaniu jazdy z Bottasem i traktowaniu w Williamsie



W bardzo interesującej rozmowie z Mikołajem Sokołem, zamieszczonej na sokolimokiem.com, Robert Kubica opowiedział o swoich planach na sezon 2023, tegorocznych jazdach w Alfie Romeo oraz sezonie 2019 z Williamsem.

Robert Kubica w tym roku startował w WEC z Prema Orlen Team, a najważniejszym wydarzeniem sezonu było 2. miejsce w 24h Le Mans. W pozostałych wyścigach było gorzej i ostatecznie skończyło się na 5. miejscu w klasyfikacji generalnej.

Robert w wielu rozmowach podkreślał, że jego celem na sezon 2023 jest startowanie w kategorii Hypercar, ale może zdarzyć się, że będzie tam startował dopiero od sezonu 2024. Jaki jest aktualny stan jego planów?

„Główny plan raczej się nie powiedzie, nie z mojej winy. Trochę szkoda, dlatego trwają prace nad zastąpieniem tego planu A” – mówi Robert, dodając, że według niego „jechanie niepełnego sezonu w najwyższej kategorii raczej nie ma sensu”.



Kubica dodaje, że prawdopodobieństwo, że nie pojedzie w przyszłym roku z Premą jest „duże”. Louis Deletraz szuka już zespołów na przyszły rok w WEC. Ogłoszony został już również jego program w serii IMSA.

Rozmowa odbywała się po ostatniej jeździe Roberta Kubicy w bolidzie Formuły 1 w sezonie 2022, a być może w karierze. Kubica wykręcił w 1. treningu przed GP Abu Dhabi 14. wynik, będąc 0,4 sekundy wolniejszym od Valtteriego Bottasa.

W czterech swoich dotychczasowych jazdach w tym sezonie Polak zawsze był blisko kierowców podstawowych, a mocno podkreśla, że zawsze jego priorytetem było dbanie o auto. Jak ocenia jazdę na Yas Marina Circuit?

„Mieliśmy zupełnie inne programy z Valtterim, ale jeśli chodzi o tempo, to nie odstawałem. Jak widzisz na wykresach, że po trzech i pół miesiąca oprócz dwóch zakrętów, gdzie wiesz, że nie było rewelacyjnie, resztę zakrętów jedziesz tak samo lub nawet szybciej, to z jednej strony jest to coś pozytywnego, a z drugiej wiesz, że tak naprawdę to pozostaje tylko dla ciebie. Ale tak jak mówię, w tym padoku trzyma mnie możliwość jazdy, ponieważ lubię jeździć” – mówi Robert.



Na pytanie, czy chciałby zostać w F1 mając zapewnienie takich jazd, odpowiada dwuznacznie.

„Z jednej strony dzisiaj według mnie całkiem nieźle mi szło i to jest fajne uczucie, ale z drugiej strony wiesz, że to uczucie tak czy inaczej do niczego nie prowadzi – a wręcz przeciwnie” – mówi Robert.

Spora część rozmowy dotyczyła pierwszego po powrocie do F1 sezonu z Williamsem i warunków, jakie miał tam Polak do pokazania swojej klasy.

„”Nigdy się nie dowiemy, jak to wszystko wyglądało w 2019 roku, ale było naprawdę wiele Grand Prix, gdzie w zakrętach jeździłem szybciej niż ten człowiek, który wygrał wyścig w ubiegłym tygodniu [George Russell]. […] Na pewno łatwiej jest spojrzeć na cyferki i oceniać. Czasami myślę, że nawet byli kierowcy, którzy mogliby opowiedzieć i wyczuć pewne sytuacje, po prostu mówią rzeczy, które zrobią więcej lajków i będą miały więcej wyświetleń na Instagramie, zamiast spróbować przekazać, jak to naprawdę jest, jak to w rzeczywistości może wyglądać od wewnątrz” – mówi Kubica.



Widać, że nie był on zadowolony z podejścia ekipy do pewnych spraw i nie czuje, że jego punkt w GP Niemiec został został odpowiednio doceniony.

„A z Williamsem to wyglądało tak, że był jeden kierowca, który w 2019 roku z Williamsem zapunktował – w szczęśliwych warunkach – i myślę, że gdyby to był ten inny kierowca, to ten punkt byłby świętowany przez trzy miesiące. Ale zdobyłem go ja i tak naprawdę niedługo po tym nikt już o tym nie mówił w Williamsie i nawet się nie chwalili, że zdobyli ten punkt” – dodaje Robert.

Całą, bardzo długą i ciekawą rozmowę przeczytacie tutaj.

Źródło: sokolimokiem.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję!

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 listopada
godz. 11:00 – 12:00 – 1. trening
godz. 14:00 – 15:00 – 2. trening

Sobota, 19 listopada
godz. 11:30 – 12:30 – 3. trening
godz. 15:00 – 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 20 listopada
godz. 14:00 – 16:00 – Wyścig

Bądź na bieżąco

Popularne tagi