KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
large-2022 Abu Dhabi Grand Prix - Friday (2)

Kubica o planie A w WEC, który się wysypał, porównaniu jazdy z Bottasem i traktowaniu w Williamsie



W bardzo interesującej rozmowie z Mikołajem Sokołem, zamieszczonej na sokolimokiem.com, Robert Kubica opowiedział o swoich planach na sezon 2023, tegorocznych jazdach w Alfie Romeo oraz sezonie 2019 z Williamsem.

Robert Kubica w tym roku startował w WEC z Prema Orlen Team, a najważniejszym wydarzeniem sezonu było 2. miejsce w 24h Le Mans. W pozostałych wyścigach było gorzej i ostatecznie skończyło się na 5. miejscu w klasyfikacji generalnej.

Robert w wielu rozmowach podkreślał, że jego celem na sezon 2023 jest startowanie w kategorii Hypercar, ale może zdarzyć się, że będzie tam startował dopiero od sezonu 2024. Jaki jest aktualny stan jego planów?

„Główny plan raczej się nie powiedzie, nie z mojej winy. Trochę szkoda, dlatego trwają prace nad zastąpieniem tego planu A” – mówi Robert, dodając, że według niego „jechanie niepełnego sezonu w najwyższej kategorii raczej nie ma sensu”.



Kubica dodaje, że prawdopodobieństwo, że nie pojedzie w przyszłym roku z Premą jest „duże”. Louis Deletraz szuka już zespołów na przyszły rok w WEC. Ogłoszony został już również jego program w serii IMSA.

Rozmowa odbywała się po ostatniej jeździe Roberta Kubicy w bolidzie Formuły 1 w sezonie 2022, a być może w karierze. Kubica wykręcił w 1. treningu przed GP Abu Dhabi 14. wynik, będąc 0,4 sekundy wolniejszym od Valtteriego Bottasa.

W czterech swoich dotychczasowych jazdach w tym sezonie Polak zawsze był blisko kierowców podstawowych, a mocno podkreśla, że zawsze jego priorytetem było dbanie o auto. Jak ocenia jazdę na Yas Marina Circuit?

„Mieliśmy zupełnie inne programy z Valtterim, ale jeśli chodzi o tempo, to nie odstawałem. Jak widzisz na wykresach, że po trzech i pół miesiąca oprócz dwóch zakrętów, gdzie wiesz, że nie było rewelacyjnie, resztę zakrętów jedziesz tak samo lub nawet szybciej, to z jednej strony jest to coś pozytywnego, a z drugiej wiesz, że tak naprawdę to pozostaje tylko dla ciebie. Ale tak jak mówię, w tym padoku trzyma mnie możliwość jazdy, ponieważ lubię jeździć” – mówi Robert.



Na pytanie, czy chciałby zostać w F1 mając zapewnienie takich jazd, odpowiada dwuznacznie.

„Z jednej strony dzisiaj według mnie całkiem nieźle mi szło i to jest fajne uczucie, ale z drugiej strony wiesz, że to uczucie tak czy inaczej do niczego nie prowadzi – a wręcz przeciwnie” – mówi Robert.

Spora część rozmowy dotyczyła pierwszego po powrocie do F1 sezonu z Williamsem i warunków, jakie miał tam Polak do pokazania swojej klasy.

„”Nigdy się nie dowiemy, jak to wszystko wyglądało w 2019 roku, ale było naprawdę wiele Grand Prix, gdzie w zakrętach jeździłem szybciej niż ten człowiek, który wygrał wyścig w ubiegłym tygodniu [George Russell]. […] Na pewno łatwiej jest spojrzeć na cyferki i oceniać. Czasami myślę, że nawet byli kierowcy, którzy mogliby opowiedzieć i wyczuć pewne sytuacje, po prostu mówią rzeczy, które zrobią więcej lajków i będą miały więcej wyświetleń na Instagramie, zamiast spróbować przekazać, jak to naprawdę jest, jak to w rzeczywistości może wyglądać od wewnątrz” – mówi Kubica.



Widać, że nie był on zadowolony z podejścia ekipy do pewnych spraw i nie czuje, że jego punkt w GP Niemiec został został odpowiednio doceniony.

„A z Williamsem to wyglądało tak, że był jeden kierowca, który w 2019 roku z Williamsem zapunktował – w szczęśliwych warunkach – i myślę, że gdyby to był ten inny kierowca, to ten punkt byłby świętowany przez trzy miesiące. Ale zdobyłem go ja i tak naprawdę niedługo po tym nikt już o tym nie mówił w Williamsie i nawet się nie chwalili, że zdobyli ten punkt” – dodaje Robert.

Całą, bardzo długą i ciekawą rozmowę przeczytacie tutaj.

Źródło: sokolimokiem.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 października
godz. 15:30 – 16:30 – 1. trening F1
godz. 19:00 – 20:00 – Kwalifikacje
Sobota, 7 października
godz. 15:00 – Kwalifikacje do Sprintu
godz. 19:30 – 20:00 – Sprint

Niedziela, 8 października
godz. 19:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

8h Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi