KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

F1 Grand Prix of Brazil - Sprint

Kolejność startowa wyścigu. Czy Mercedes to wygra?



Nie było w sezonie 2022 lepszej okazji dla ekipy Mercedesa do wygrania wyścigu. Pierwszy rząd na starcie i bardzo dobre tempo w sprincie to jedno, ale trzeba będzie jeszcze odeprzeć atak Maxa Verstappena.

Wyniki sprintu

Wyniki sprintu brazylia 2022

Skrót

Najlepsze okrążenia sprintu

Mercedesy były wczoraj najszybsze i to dość wyraźnie, choć oczywiście opona startowa nie pomogła Verstappenowi.



Sprint okrążenia

Czasy sektorów sprintu

Ferrari jest mocne w środkowym sektorze z dużą liczbą zakrętów, Mercedes jest szybki na prostych.

Sektory sprint

Prędkości w sprincie

Lewis Hamilton był wyraźnie najszybszy, bardzo słabo wyglądały prędkości Maxa Verstappena i Sergio Pereza, którzy przecież mieli też okazje do użycia DRS-u.



prędkości sprint

Ustawienie na starcie

kolejnosc startowa gp brazylii 2022

Opony dostępne na wyścig

opony wys



Przewidywane strategie

strategie sprint

Ode mnie

 

Myślę, że znajdzie się spore grono osób, które będą dziś kibicować ekipie Mercedesa – czy to George Russellowi czy Lewisowi Hamiltonowi. Ekipa z Brackley miała ogromne problemy na początku sezonu, ale pozbierali się po nich i dziś stają przed okazją, jakiej jeszcze nie mieli.

By sięgnąć po zwycięstwo, najpierw będą musieli jednak uporać się z wewnętrzną rywalizacją. Zdobycie w takim sezonie jedynego zwycięstwa dla Mercedesa to sprawa bardzo ważna i prestiżowa, która może odegrać ogromną rolę w przyszłym roku, gdy będą mieli już mocne auto (a wszystko na to wskazuje).



Mercedes wie, że muszą zmierzyć się z Red Bullem i Verstappenem i myślę że zagrają bezpiecznie – jeden z kierowców będzie walczył i przytrzymywał Verstappena, drugi ma odjechać.

Nie sądzę, aby w sytuacji, w której to Russell startuje jako pierwszy, ekipa już teraz przyznała któremuś z zawodników priorytet. Choć gdyby to Hamilton był pierwszy, podejrzewam, że mogłoby tak być. Uważam, że zdecyduje pierwszy zakręt. Kto będzie prowadził po starcie, dostanie lepszą strategię. Ten drugi będzie musiał walczyć z Verstappenem.

Max ma dziś przewagę strategiczną, mając więcej kompletów opon miękkich, ale i tak nie czeka go łatwe zadanie bo wczoraj to Mercedes miał lepsze tempo i mniejszą degradację opon. Jak dla mnie, nie jest on dziś faworytem rywalizacji i będzie musiał się napocić. Wyższe temperatury mogą jednak zmusić do jazdy na dwa postoje i to może zadziałać na korzyść kierowcy Red Bulla.

Tyły będzie zabezpieczał Sergio Perez, który może mieć okazję do bezpośredniego pojedynku o 2. miejsce w klasyfikacji kierowców z Charlesem Leclerciem. Ferrari ma tu niezłe tempo i może namieszać, choć odległe pozycje startowe nie pomogą.

Pojedynek Norrisa (P6) i Sainza (P7) będzie ciekawy i raczej krótki, a potem Anglik będzie jechał swój wyścig. Działo będzie się za jego plecami – dwaj kierowcy Haasa, który ma dobre tempo w Brazylii, Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel oraz Pierre Gasly mogą nam zrobić tu widowisko.



Nie sądzę, aby do tej walki podłączyły się Alfy, które odgrażają się walką o punkty, ale jeżeli znów zaliczą taki start jak wczoraj, to raczej nie będą mieli podejścia do punktów.

Ciekawie będzie dziś z pewnością patrzeć na przebijanie się kierowców Alpine z końca stawki, zwłaszcza że startują obok siebie i obok… Lance Strolla.

Wyścig rozpocznie się o godz. 19:00, nie ma szans na deszcz. Relacja live na blogu ruszy o godz. 17:00.

Vlog

Między innymi o sprincie na Interlagos mówię w dzisiejszym vlogu – zapraszam!



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi