KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Kubica miniatura slovak

Kogo Kubica wziąłby do swojego zespołu F1? „Wspólnie z Fernando mieliśmy zupełnie inny styl od innych”



Robert Kubica był gościem słowackiego podcastu EisKing TV. W ponad 20-minutowej rozmowie mówił nie tylko o swojej karierze, ale też obecnej Formule 1. Co zmieniłby w F1? Czy wierzy w limity budżetowe?

Wywiad był przeprowadzany na torze wyścigowym, a Robert wcześniej był instruktorem dla przeprowadzającego wywiad komentatora F1 na Słowacji, Stevo Eisele.

W pierwszym pytaniu Robert został zapytany, czy jest przesądny.

„Nie, ale mam swoje rytuały. Na przykład zawsze wchodzę do auta najpierw prawą nogą. Ale to tyle. Nie mam problemu żeby siedzieć na miejscu numer 13 w samolocie” – odpadł Polak.

Kolejne tematy były już poważniejsze i bardziej związane z Formułą 1. Robert uznaje sezon 2022 za dość ciekawy, przede wszystkim ze względu na rewolucję techniczną.



„To był bardzo wymagający rok dla inżynierów, projektantów i zespołów. W naszym zespole praktycznie wszystko mieliśmy nowe. Z ubiegłego sezonu zostały tylko kierownica i pedały. Chodziło też o utrzymanie rozwoju auta w trudnych warunkach. Jest wiele rzeczy, które można poprawić, ale trzeba pamiętać o limitach wydatków” – powiedział Robert.

Czy Kubica ufa limitom budżetowym?

„Musimy ufać systemowi, ale uważam, że jest to ogromna zmiana dla takiego nieograniczonego świata jak świat Formuły 1. Były zespoły, które miały nieograniczone budżety. Zawsze mówiłem, że w przypadku F1 „sky is the limit”. Zawsze można było robić prawie wszystko by się poprawiać. Uważam, że przed FIA i Liberty bardzo trudne wyzwanie w egzekwowaniu i sprawdzaniu tych limitów” – wyjaśnia Kubica.

Panowie dyskutowali również o tym, co można by zmienić w Formule 1 by nie tylko była atrakcyjna, ale dawała również większą radość kierowcom.

„Jestem wielkim fanem tankowania. Po pierwsze dzieli on wyścig na 2-3 różne segmenty, sprawia, że auta są lżejsze. I to chciałbym w F1 zmienić – wagę bolidów. Ale F1 poszła w stronę bezpieczeństwa i nie można się temu sprzeciwiać” – mówił Robert.



Kubica nie odpowiedział wprost na pytanie o najbardziej imponujący dla niego styl kierowcy F1, ale zdradził ciekawostkę sprzed kilkunastu lat i swoich początków w F1.

„W przeszłości ja i Fernando mieliśmy zupełnie odmienny styl od innych na oponach Michelin. Potem musieliśmy się dostosować do opon Bridgestone i nasz styl zupełnie poszedł w inną stronę” – mówił Robert.

Czy Kubica chciałby być szefem zespołu F1 w przyszłości?

„Pewnie nie byłbym w stanie tego robić, ze względu na charakter. Trzeba mieć dużo balansu. To bardzo trudna praca, choć chciałbym poprowadzić zespół, na przykład w Le Mans, które z perspektywy zespołu wydaje mi się bardzo ciekawe” – odparł kierowca rezerwowy Alfa Romeo F1 Team ORLEN.

Polak nie miałby jednak problemu z wyborem składu kierowców z obecnej stawki.



„To akurat proste, pewnie poszedłbym w skład Max i Fernando, ale zarządzanie nimi byłoby zdradliwe. Choć Fernando w przeszłości był postrzegany jako kierowca stwarzający problemy, ale ja tak tego nie widzę” – powiedział Robert.

Cały wywiad obejrzycie poniżej:



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi