W październiku w Portimao na torze Algarve, odbyły się posezonowe testy, w których udział wzięła polska ekipa Inter Europol Competition oraz polski kierowca Mariusz Miękoś z Fastline Racing Academy w Lamborghini Super Trofeo obsługiwanym przez zespół GT3 Poland. Podczas tych testów, Mariusz i Inter Europol mieli pierwszą szansę na rozmowę o endurance, aspektach technicznych i innych szczegółach serii.
Co się działo w Portimao?
Na torze Algarve w Portimao Mariusz Miękoś testował najnowszą, już czwartą specyfikację EVO2, najszybszej pucharowej 'wyścigówki’ Lamborghini Huracan Super Trofeo. Oprócz jazdy na wysokim poziomie, miał tam również okazję poznać w końcu zawodników i zespół Inter Europol Competition oraz gościć u nich w garażu. Było to ważne spotkanie dla Mariusza, bo od dawna polski zespół endurance, a zwłaszcza Kuba Śmiechowski, są dla niego bohaterami narodowymi. Polski kierowca nie tylko śledzi uważnie ich losy, ale też często komentuje zmagania na torze razem z Grzegorzem Gacem w studio Eurosport, między innymi w czasie legendarnego 24h Le Mans. Pierwsze spotkanie Mariusza oraz Inter Europol Competition miało swój ciąg dalszy, w Bahrajnie. Tam Miękoś towarzyszył #TurboPiekarzom podczas finału WEC.
Biorąc pod uwagę wysokie zaangażowanie Miękosia w motorsport oraz jego serce do ścigania, kto wie, co wyniknie z tej relacji w przyszłości.
Kiedy biznes łączy się z pasją.
Inter Europol Competition prawie każdy już zna, piszemy także często o polskiej ekipie na łamach naszej redakcji. Warto także jednak przyjrzeć się Mariuszowi Miękosiowi, bo ma na swoim koncie imponujące dokonania.
Mariusz jeździ w barwach Fastline Racing Academy. W latach 2020, 2019, 2018 i 2017 za kierownicą Lamborghini Huracan Super Trofeo i Porsche 911 GT3 Cup zdobył osiem tytułów Wyścigowego Mistrza Polski.
Na swoim koncie ma również pięć startów w prestiżowym 24-godzinnym wyścigu w Dubaju, dwukrotnie ukończonym na podium, liczne tytuły wicemistrzowskie w czempionacie narodowym WSMP, DSMP i tytuł wicemistrza w europejskiej serii Porsche GT3 Cup Central Europe. To także zawodnik Automobilklubu Wielkopolskiego, kierowca zespołu Fastline Racing, GT3 Poland, wcześniej zespołów Forch Racing, Lukas Motorsport, Seat Sport Polska, Fiat Auto Poland.
Co jest celem.
Celem testów posezonowych jest przetestowanie różnych ustawień i szalonych pomysłów, których nie można sprawdzić w trakcie sezonu, bo w danym momencie są zbyt ryzykowne lub nie są priorytetem. Jest to również czas przygotowań do kolejnego cyklu zmagań oraz nauki.
W Portimao, na jednym z najsłynniejszych torów wyścigowych świata, Mariusz Miękoś wraz zespołem testowali przez 2 dni. Główna praca jaką Mariusz wykonał w tym czasie, to praca nad wykorzystaniem kontroli trakcji, stabilizacja toru jazdy i ABS. Pierwszego dnia pogoda dopisywała, było sucho, a to umożliwiło robienie szybkich kółek i szukanie limitów. Drugiego dnia jazda miała miejsce w deszczu. W związku ze specyficznymi warunkami, tor był śliski, a to dawało okazję do przetestowania opon deszczowych i zwiedzania pobocza, co było nie tylko świetnym doświadczeniem, ale także idealną okazją do nauki i wyciągania wniosków. W tak profesjonalnych warunkach Mariusz zdobywa swoje doświadczenie, aby później przekazać je dalej, jako instruktor Fastline Racing.
Przede wszystkim warto jednak zwrócić uwagę na czasy Miękosia:
Widzimy, że w zestawieniu całodniowych wyników, Mariusz Miękoś zajął bardzo wysokie 4. miejsce, plasując się zaraz za prototypami LMP3 zespołu Inter Europol Competition oraz 1. miejsce w swojej klasie. Warto także zwrócić uwagę na niewielką stratę, jaką jego auto ma do prototypu LMP3 na miejscu 3.
Pokazuje to talent tego kierowcy oraz potencjał, który zapewne jest jeszcze niewykorzystany w 100%. Wszystko jednak przed nim, więc teraz tym mocniej trzymamy kciuki za realizację planów Mariusza na najbliższe lata, bo te zapewne są ambitne. Jak znamy Mariusza oraz chłopaków z Inter Europol, to ich ewentualne dalsze plany będą trzymane do ostatniej chwili w tajemnicy.