KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
CR5_5672

Kiedy spotykają się najlepsi



W październiku w Portimao na torze Algarve, odbyły się posezonowe testy, w których udział wzięła polska ekipa Inter Europol Competition oraz polski kierowca Mariusz Miękoś z Fastline Racing Academy w Lamborghini Super Trofeo obsługiwanym przez zespół GT3 Poland. Podczas tych testów, Mariusz i Inter Europol mieli pierwszą szansę na rozmowę o endurance, aspektach technicznych i innych szczegółach serii.

Co się działo w Portimao?

Na torze Algarve w Portimao Mariusz Miękoś testował najnowszą, już czwartą specyfikację EVO2, najszybszej pucharowej 'wyścigówki’ Lamborghini Huracan Super Trofeo. Oprócz jazdy na wysokim poziomie, miał tam również okazję poznać w końcu zawodników i zespół Inter Europol Competition oraz gościć u nich w garażu. Było to ważne spotkanie dla Mariusza, bo od dawna polski zespół endurance, a zwłaszcza Kuba Śmiechowski, są dla niego bohaterami narodowymi. Polski kierowca nie tylko śledzi uważnie ich losy, ale też często komentuje zmagania na torze razem z Grzegorzem Gacem w studio Eurosport, między innymi w czasie legendarnego 24h Le Mans. Pierwsze spotkanie Mariusza oraz Inter Europol Competition miało swój ciąg dalszy, w Bahrajnie. Tam Miękoś towarzyszył #TurboPiekarzom podczas finału WEC.

Biorąc pod uwagę wysokie zaangażowanie Miękosia w motorsport oraz jego serce do ścigania, kto wie, co wyniknie z tej relacji w przyszłości.

Kiedy biznes łączy się z pasją.

Inter Europol Competition prawie każdy już zna, piszemy także często o polskiej ekipie na łamach naszej redakcji. Warto także jednak przyjrzeć się Mariuszowi Miękosiowi, bo ma na swoim koncie imponujące dokonania.

Mariusz jeździ w barwach Fastline Racing Academy. W latach 2020, 2019, 2018 i 2017 za kierownicą Lamborghini Huracan Super Trofeo i Porsche 911 GT3 Cup zdobył osiem tytułów Wyścigowego Mistrza Polski.



Na swoim koncie ma również pięć startów w prestiżowym 24-godzinnym wyścigu w Dubaju, dwukrotnie ukończonym na podium, liczne tytuły wicemistrzowskie w czempionacie narodowym WSMP, DSMP i tytuł wicemistrza w europejskiej serii Porsche GT3 Cup Central Europe. To także zawodnik Automobilklubu Wielkopolskiego, kierowca zespołu Fastline Racing, GT3 Poland, wcześniej zespołów Forch Racing, Lukas Motorsport, Seat Sport Polska, Fiat Auto Poland.

Co jest celem.

Celem testów posezonowych jest przetestowanie różnych ustawień i szalonych pomysłów, których nie można sprawdzić w trakcie sezonu, bo w danym momencie są zbyt ryzykowne lub nie są priorytetem. Jest to również czas przygotowań do kolejnego cyklu zmagań oraz nauki.

W Portimao, na jednym z najsłynniejszych torów wyścigowych świata, Mariusz Miękoś wraz zespołem testowali przez 2 dni. Główna praca jaką Mariusz wykonał w tym czasie, to praca nad wykorzystaniem kontroli trakcji, stabilizacja toru jazdy i ABS. Pierwszego dnia pogoda dopisywała, było sucho, a to umożliwiło robienie szybkich kółek i szukanie limitów. Drugiego dnia jazda miała miejsce w deszczu. W związku ze specyficznymi warunkami, tor był śliski, a to dawało okazję do przetestowania opon deszczowych i zwiedzania pobocza, co było nie tylko świetnym doświadczeniem, ale także idealną okazją do nauki i wyciągania wniosków. W tak profesjonalnych warunkach Mariusz zdobywa swoje doświadczenie, aby później przekazać je dalej, jako instruktor Fastline Racing.



Przede wszystkim warto jednak zwrócić uwagę na czasy Miękosia:

tabelan

Widzimy, że w zestawieniu całodniowych wyników, Mariusz Miękoś zajął bardzo wysokie 4. miejsce, plasując się zaraz za prototypami LMP3 zespołu Inter Europol Competition oraz 1. miejsce w swojej klasie. Warto także zwrócić uwagę na niewielką stratę, jaką jego auto ma do prototypu LMP3 na miejscu 3.

Pokazuje to talent tego kierowcy oraz potencjał, który zapewne jest jeszcze niewykorzystany w 100%. Wszystko jednak przed nim, więc teraz tym mocniej trzymamy kciuki za realizację planów Mariusza na najbliższe lata, bo te zapewne są ambitne. Jak znamy Mariusza oraz chłopaków z Inter Europol, to ich ewentualne dalsze plany będą trzymane do ostatniej chwili w tajemnicy.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi