KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank

Kara dla Alonso po sprincie! Spada na koniec stawki, Stroll bliżej bana, Gasly go uniknął



Sędziowie mieli co robić po sprincie na Interlagos. Trzech kierowców uniknęło kary, jeden dostał ostrzeżenie, ale dwóch zawodników spadło na koniec stawki i dostało punkty karne.

Bez kar

 

W trakcie wyścigu dowiedzieliśmy się, że trzech kierowców: Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo i Huanyu Zhou mogło naruszyć procedurę startową przed sprintem. Chodziło o niewłaściwe ustawienie się na polach startowych.

Bolidy tych zawodników miały wystawać poza wyznaczony obrys. Sędziowie zajęli się tą sprawą po zakończeniu sprintu i ostatecznie nie ukarali żadnego z tych kierowców. Uznali oni, że pola startowe na Interlagos są za wąskie co utrudnia kierowcom widoczność i prawidłowe ustawienie się na nich.



Ostrzeżenie

 

Zagrożony karą był również Pierre Gasly, który w drodze na pola startowe miał nie przestrzegać delty i jechać za wolno. Sędziowie wzięli pod uwagę czynnik łagodzący w postaci osób stojących na gridzie, ale i tak uznali, że Francuz jechał zbyt wolno bo jego obowiązkiem jest trzymanie delty.

Pierre otrzymał jedynie ostrzeżenie.

Kara dla Alonso

 

Fernando Alonso dojechał do mety na 15. miejscu po dwóch przygodach na pierwszym okrążeniu – obu ze swoim partnerem zespołowym, Estebanem Oconem. Przypadkiem ich drugiego kontaktu – na końcu pierwszego okrążenia, po którym Alonso stracił część przedniego skrzydła, zajęli się sędziowie.



Po wezwaniu do siebie obu kierowców, zdecydowali oni, że Alonso powinien otrzymać 5 sekund kary, doliczonych do czasu wyścigu. Sam kierowca przyznał, że źle ocenił położenie bolidu Ocona i doszło do kontaktu. Ta kara sprawia, że Fernando spadł o 3 miejsca na starcie do niedzielnego wyścigu – na 18. miejsce. Oznacza to, że Hiszpan spada za Estebana Ocona, choć ten pewnie wystartuje z alei serwisowej po pożarze w jego aucie po zakończeniu sprintu.



Oprócz 5 sekund, Alonso dostał też 2 punkty karne dopisane do superlicencji. Ma ich obecnie 6.

Kara dla Strolla

 

Wielu kibiców było zniesmaczonych kolejnym bardzo agresywnym atakiem Lance Strolla, który znów w ostatniej chwili próbował zablokować wyprzedzanie przez rywala poprzez zajechanie mu drogi. Po tym jak zrobił tak z Fernando Alonso w Austin, teraz na trawę musiał uciekać Sebastian Vettel.



Sędziowie już w trakcie wyścigu uznali ten manewr za niebezpieczny i wymierzyli Strollowi karę 10 sekund, doliczonych do czasu wyścigu. Sprawiła ona, że Kanadyjczyk spadł na koniec stawki na starcie.

Po wyścigu dowiedzieliśmy się, że Stroll dodatkowo otrzymał 3 punkty karne, co sprawia, że ma ich już 8 i jest 4 oczka od zawieszenia na 1 wyścig.

Tak przedstawia się aktualna „klasyfikacja” punktów karnych w F1.



KierowcaPunktyNajbliższe punkty wygasają...Reprymendy
Sergio Perez717/09/24 - 1 pkt1
Logan Sargeant603/09/24 - 1 pkt1
Lance Stroll509/07/24 - 2 pkt
Lewis Hamilton403/09/24 - 2 pkt1
Yuki Tsunoda304/06/24 - 1 pkt
Nico Hulkenberg228/05/24 - 2 pkt1
George Russell
228/05/24 - 2 pkt
Guanyu Zhou222/07/24 - 2 pkt
Nyck de Vries202/07/24 - 2 pkt
Max Verstappen219/11/24 - 2 pkt2
Carlos Sainz202/04/24 - 2 pkt
Valtteri Bottas229/10/24 - 2 pkt
Oscar Piastri01

Oto ustawienie do wyścigu po sprincie:

kolejnosc startowa gp brazylii 2022



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

10h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi