KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

IEC N-1

Inter Europol Competition z największym dotychczas programem w Asian Le Mans Series



Inter Europol Competition z wielką przyjemnością informuje, że w Asian Le Mans Series w lutym przyszłego roku wystawi aż cztery samochody* – jeden prototyp Oreca 07 klasy LMP2 i trzy pojazdy Ligier JS P320 w kategorii LMP3. To największy jak do tej pory program wyścigowy polskiego zespołu, w barwach którego wystąpi dwunastu kierowców w czterech wyścigach w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Szef polskiego zespołu z bazą w Małopolu pod Warszawą Kuba Śmiechowski nie kryje swojego zadowolenia z nadchodzących startów: „Czeka nas wielkie wyzwanie i ogromny wysiłek, ale bardzo cieszę się z tego, że udało nam się wystawić tak liczny i silny skład. W zeszłym roku jechaliśmy w tej serii tylko jednym samochodem. To pokazuje, że rynek docenia nasz zespół, który cieszy się dużym zainteresowaniem, pomimo rosnącej stawki i konkurencji. Cztery wyścigi w ciągu zaledwie dwóch weekendów to bardzo intensywny format zawodów, co samo w sobie już kolejnym wyzwaniem.”

„Cieszymy się, że wystartujemy aż czterema samochodami w Asian Le Mans Series i nie możemy się już doczekać tej przygody na Bliskim Wschodzie na początku roku” – powiedział menedżer zespołu Sascha Fassbender. „Mamy bardzo konkurencyjny skład kierowców, a naszym celem jest twarda walka o zwycięstwa w wyścigach i tytuły, zarówno w kategorii LMP2, jak i LMP3. Doceniamy konkurencję i czekamy na rywalizację w tej serii, która jest idealnym przygotowaniem do naszych programów w sezonie 2023.”



Czas teraz zaprezentować krótko kierowców polskiego zespołu w serii, która rozpocznie wyjątkowo pracowity sezon 2023.

Charles Crews to kierowca, którego nie trzeba przedstawiać. Ma na swoim koncie wiele znakomitych występów z polskim zespołem w prototypie Ligier LMP3 w tym roku w European Le Mans Series. Po pechowej utracie tytułu mistrzowskiego w finale sezonu w Portimao, Amerykanin awansował wraz ze swoimi rodakami Nolanem Siegelem i Christianem Bogle’em do kategorii LMP2 w Oreca 07 #43.

Pochodzący z Kalifornii Nolan ma zaledwie 18 lat i ostatnio rywalizował w prototypie LMP3 w amerykańskiej serii WeatherTech SportsCar Championship, zdobywając podium w słynnym wyścigu Petit Le Mans. Christian, podobnie jak Nolan kierowca kategorii srebrnej, ma 21 lat i w tym roku ścigał się zarówno w Michelin Le Mans Cup, jak i Indy Lights. Dla całej trójki będzie to debiut w klasie LMP2.

Prototyp LMP3 z numerem 53 poprowadzą Miguel Cristóvão z Portugalii, Brytyjczyk Kai Askey i Amerykanin Wyatt Brichacek. Ten pierwszy ma doświadczenie w European Le Mans Series, podczas gdy Kai jeździł do niedawna w serii Michelin le Mans Cup. Ten ostatni przychodzi z amerykańskiej serii dla samochodów jednomiejscowych US Indy Pro.



James Dayson powraca do polskiego zespołu w samochodzie Ligier z numerem 63 klasy LMP3 po tegorocznych startach w European Le Mans Series. Kanadyjczyk – który już nie może doczekać się lutego 2023 – dołączy do dwóch braci Ali – Adama i Daniela, którzy w tym roku przeprowadzili testy z zespołem na torach Monza i Vallelunga. Kanadyjska załoga zanotuje swój długo wyczekiwany debiut w rywalizacji prototypów w zespole w Dubaju.

Trzecim prototypem Ligier LMP3 pojadą z numerem 73 James Winslow, John Corbett i Alex Bukhancov. James wnosi do zespołu ogromny zasób doświadczenia, dzięki licznym tytułom w LMP3, w tym tytułowi Asian Le Mans Sprint Cup 2016. Startował w zespole Inter Europol Competition w debiucie polskiej ekipy w wyścigu 24h Le Mans w 2019 roku. W tym roku jeździł w zespole DKR w Michelin Le Mans Cup i ma na swoim koncie pierwsze zwycięstwo w wyścigu w Asian Le Mans Series.

John ścigał się u boku Jamesa wielokrotnie w swojej karierze i regularnie startuje w Asian Le Mans Series, od 2020 roku kiedy zajął czwarte miejsce w zespole Inter Europol Competition. Alex jest również dobrze znany polskiemu zespołowi, w którym ścigał się w rundzie azjatyckiej serii w Dubaju, zdobywając dwukrotnie piąte miejsca na początku tego roku.

W takim składzie zespół Inter Europol Competition wystartuje w przyszłorocznej edycji Asian Le Mans Series, składającej się z dwóch rund na Dubai Autodrome (11 – 12 lutego) i dwóch kolejnych czterogodzinnych wyścigów na torze Yas Marina w Abu Dhabi w kolejny weekend, które będzie można oglądać na żywo w serwisie YouTube.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi