KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
F1 Grand Prix of Brazil - Race

Horner: Vettelem i Webberem łatwiej było zarządzać



Christian Horner żartobliwie stwierdził, że zarządzanie relacjami Sebastiana Vettela z Markiem Webberem było „łatwe” w porównaniu z obecnym składem, Maxem Verstappenem i Sergio Perezem.

Choć w relacji Verstappen — Perez pojawiły się już poważne rysy, gdy Holender zignorował polecenie od zespołu, żeby pomóc Meksykaninowi w walce o drugie miejsce w klasyfikacji kierowców, to ciężko porównywać to do tego, z czym Horner musiał sobie radzić, gdy Vettel i Webber byli partnerami z zespołu.

Ta dwójka, znana już z tego, że jest ze sobą w nienajlepszych stosunkach, zafundowała kibicom F1 niesławną aferę Multi – 21 podczas Grand Prix Malezji w 2013 roku.

Podczas wyścigu na torze Sepang, kiedy Webber znajdował się przed ówcześnie trzykrotnym mistrzem świata, Red Bull kazał kierowcom zachować swoje pozycje — Multi 21 było poleceniem zespołowym.



Vettel sprzeciwił się instrukcjom zespołu i wyprzedził Webbera po zewnętrznej w zakręcie nr 4, obejmując prowadzenie i wygrywając wyścig.

Australijczyk był wściekły na Hornera. Jego zdaniem była to zemsta za rozstrzygnięcie o tytuł w 2012 roku podczas Grand Prix Brazylii, gdzie Webber mógł pozbawić szans Vettela na trzeci tytuł mistrza świata, kiedy to przycisnął go do pit wallu, Vettel następnie obrócił się przez Bruno Sennę.

Niemiec odzyskiwał pozycje, dzięki czemu awansował na P6 i zdobył tytuł, wyprzedzając o trzy punkty Fernando Alonso.

W ostatnich wybrykach Verstappena z Perezem były odcienie zemsty, choć panowie, przynajmniej w mediach nadal pokazują dobre relacje. Horner został zapytany przez niemiecki Sky o zarządzanie Vettela z Webberem a Verstappena z Perezem. Odpowiedział ze śmiechem: „W porównaniu do naszych obecnych kierowców to łatwizna”.

Dodał: „Oni stanowili świetną parę. Mieliśmy kilka fantastycznych chwil, patrząc teraz na to, co zrobiliśmy razem. Wszyscy jesteśmy trochę starsi. Niektórzy trochę więksi. To było niesamowite, niesamowity czas dla zespołu. Niewiarygodny czas dla tych chłopaków”.



Vettel po raz ostatni startował w wyścigu F1 podczas Grand Prix w Abu Zabi. Czterokrotny mistrz świata ogłosił wcześniej, że ten sezon będzie jego ostatnim.

„Zamiast rywalizować na całym świecie, chce poświęcić trochę czasu rodzinie” – wyjaśnił Horner, ojciec trójki dzieci.

Jednak Helmut Marko uważa, że pewnego dnia możemy zobaczyć go z powrotem w padoku, nie koniecznie jako kierowcę, ale jako szefa zespołu lub trenera kierowców.

Zapytany o komentarze Marko, Horner zażartował: „Może jako trener personalny Helmuta!”

„Helmut przeszedł z nim długą drogę i Sebastian był niesamowity przez te wszystkie lata. To jaką niewiarygodną karierę miał Vettel. Wszystko, co osiągnął na torze, za czym opowiadał się poza torem, absolutnie chapeau. Dla nas w Red Bullu jest bardzo szczególną częścią naszej historii. Przeżyliśmy razem kilka wspaniałych momentów. Zawsze trzymał mnie w gotowości. Nigdy nie dał mi chwili spokoju. Ale uwielbiałem każdą spędzoną z nim minutę” – mówi Horner.

planetf1.com
Patryk Kucharski



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

10h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi