KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank

Gasly boi się zawieszenia w F1: „To trochę zawstydzające”. Rozmawia z FIA



Pierre Gasly jest już poważnie zagrożony zawieszeniem w Formule 1 na jeden wyścig. „Zawstydzony” Francuz podjął rozmowy z Międzynarodową Federacją Samochodową (FIA), aby uniknąć surowej kary.

Aktualny kierowca zespołu AlphaTauri ma uzbierane aż 10 punktów karnych. Jeśli dobije do 12, z automatu nie zostanie dopuszczony do następnego Grand Prix. Tak mówią przepisy. Stąpa więc po bardzo kruchym lodzie.

Każdy punkt kasuje się po roku od otrzymania go, co oznacza, że karne konto Gasly’ego uszczupli się dopiero 22 maja 2023 roku (o 2 punkty). Widmo zawieszenia będzie zatem wisiało nad nim i w sezonie 2023, kiedy będzie już zawodnikiem Alpine.

Zobacz także – Oficjalnie: Gasly w Alpine, de Vries w AlphaTauri

Historia punktów karnych Pierre’a Gasly’ego

GP Hiszpanii 2022 – 2 punkty karne za kolizję z Lance’em Strollem
GP Austrii 2022 – 2 punkty karne za kolizję z Sebastianem Vettelem
GP Austrii 2022 – 1 punkt karny za przekroczenie granic toru
GP Japonii 2022 – 2 punkty karne za szybką jazdę przy czerwonej fladze
GP USA 2022 – 2 punkty karne za zostawienie zbyt dużej odległości do rywala z przodu podczas neutralizacji
GP Meksyku 2022 – 1 punkt karny za wyprzedzenie Lance’a Strolla z pomocą wyjazdu na pobocze

Ze swoich dziesięciu punktów karnych, pięć ostatnich Gasly dostał w ciągu zaledwie 21 dni. Jego ewentualne zawieszenie byłoby pierwszą taką sytuacją od czasu zawieszenia dekadę temu innego Francuza, Romaina Grosjeana, za spowodowanie groźnego wypadku na starcie wyścigu na torze Spa (poprzedzonego szeregiem innych incydentów).



Gasly zdaje sobie sprawę z powagi całej sprawy – i próbuje możliwie najszybciej jakoś dogadać się z FIA. W domyśle, na przykład namówić Federację, aby w najbliższym czasie powstrzymała się z nakładaniem na niego punktów karnych za mniejsze przewinienia, bo jak tłumaczy, „ban” byłby „głupią sytuacją” w przypadku kogoś, kto nie jeździ szczególnie niebezpiecznie.

„Nie będę kłamał. To bardzo nieprzyjemna sytuacja i dość delikatna”. – mówi triumfator GP Włoch 2020, przed przedostatnią rundą sezonu 2022 w Brazylii.

„W pewnym sensie jestem też nieco zawstydzony, że grozi mi zawieszenie. Po takim sezonie, jaki zaliczyłem, nie uważam, abym jeździł szczególnie niebezpiecznie w ciągu ostatnich 12 miesięcy. To byłaby bez wątpienia surowa kara”.

„Ale mieliśmy dużo rozmów z FIA, by postarać się znaleźć wyjście, ponieważ osobiście chcę zaliczyć wszystkie wyścigi. Pragnę zakończyć sezon z AlphaTauri najlepiej jak mogę”.

„W sezonie 2023 mogę walczyć o mistrzostwo”

„W 2023 roku też chcę przejechać wszystkie zawody i mieć maksimum szans spisania się dla Alpine”. – kontynuuje 26-latek. „Stawka jest duża, bo nikt nie wie, co się wydarzy w 2023″.



„Mogę na przykład dostać niesamowity bolid i walczyć o mistrzostwo. Nie mogę ryzykować, że zostanę niedopuszczony do któregoś wyścigu i stracę przez to wszystkie nadzieje na tytuł. To bardzo trudna sytuacja”.

„Dyskutowałem sporo z FIA, aby znaleźć rozwiązania, gdyż na ten moment regulamin jest dosyć rygorystyczny dla kierowców, kary są dość surowe, choć nie zawsze dotyczą niebezpiecznej jazdy”.

„Liczę na znalezienie rozwiązania przed tym weekendem, aby uniknąć głupiej sytuacji, w której dostanę bana na wyścig. To byłoby dla mnie straszne i zdecydowanie nie w duchu tego sportu”.

„Nie uważam, by było to właściwe podejście, bo oczywiście nie mogę przystąpić do następnego sezonu będąc tylko dwa punkty od zawieszenia i mieć to ryzyko nad głową. Ale w tej chwili nie ma jasnego rozwiązania. Miejmy nadzieję ustalimy dobry plan na 2023 rok”. – kończy.

Myślicie, że Gasly nie zasłużył na sytuację, w której się znalazł?

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło: PlanetF1



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 3 maja
godz. 18:30 FP1
godz. 22:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 4 maja
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 5 maja
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Le Castellet (ELMS)

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi