Do końca tegorocznej edycji Mistrzostw Formuły 2 pozostała jeszcze jedna runda, jednak każdy zespół jest już w zaawansowanej fazie rozmów z kierowcami, aby ukształtować swój skład na 2023 rok.
MP Motorsport
Za Drugovicha, który będzie angażował się w rolę kierowcy rezerwowego w F1 w obozie Astona Martina i Clementa Novalaka mają wejść obecni partnerzy z Premy, Jehan Daruvala i Dennis Hauger, którzy nie spełnili oczekiwań pokładanych w nich na początku tego sezonu i rozważają jednoczesne dołączenie do MP Motorsport na rok 2023, pozostając kolegami z zespołu. Hauger już został ogłoszony przez MP Motorsport.
Daruvala rozmawiał też z ART, ale prawdopodobnie również dołączy do MP. Inną opcją dla MP był brazylijski kierowca akademii Alpine, Caio Collet, który w tym roku skończył na 8 miejscu w Formule 3 z MP Motorsport. Brazylijczyk ma jednak koncentrować swoją przyszłość na wyścigach długodystansowych.
ART Grand Prix
Mówi się, że Vesti zmieni zespół w sezonie 2023. Prawdopodobnie zastąpi go Victor Martins, który w tym sezonie zapewnił sobie mistrzostwo F3 właśnie w barwach ART. Junior Alpine jest więc mocno przymierzany do fotela we francuskiej ekipie w F2.
Théo Pourchaire po tym, jak początkowo ogłosił, że nie pojedzie w F2 trzeciego sezonu w 2023 roku, jest teraz faworytem do obsadzenia fotela obok Martinsa. Razem stworzyliby całkowicie francuski skład francuskiego zespołu. Jeśli tak się stanie, to Pourchaire będzie miał prawdopodobnie ostatnią szansę na spełnienie swojego marzenia o zdobyciu tytułu w F2, przed wejściem w jakiejś roli do F1.
Inni kierowcy łączeni z miejscem Pourchaire to Arthur Leclerc i Juan Manuel Correa, jednak żaden z nich nie może być traktowany jako silny kandydat. Przymierzany jest również Jehan Daruvala, który pozostanie w F2 na czwarty sezon, ale indyjski kierowca może pójść do MP Motorsport.
Carlin
Oczekuje się, że zarówno Lawson, jak i Sargeant nie wrócą już do F2, pozostawiając wolne oba miejsca w Carlin na przyszły rok. Sargeant oczywiście będzie dążył do wymarzonego awansu do F1 z Williamsem, o ile zbierze niezbędne punkty do superlicencji w Abu Zabi. Tymczasem Lawson będzie miał nadzieję wkraść się do F1 na rok 2024, pełniąc obowiązki kierowcy rezerwowego F1 zarówno dla Red Bulla, jak i AlphaTauri.
Zane Maloney ma wrócić do Carlin cztery lata po wygraniu z nimi brytyjskiej F4. Kierowca z Barbadosu mimo fatalnego początku w Formule 3 i zdobyciu zaledwie 29 punktów w pierwszych pięciu rundach, przełamał się i w czterech ostatnich rundach zdobył ponad 100 punktów. Po wygraniu każdego z trzech ostatnich głównych wyścigów Maloney postanowił wrócić do zespołu, w którym zadebiutował w wyścigach single-seaterów.
Z jedną opcji zespołu Carlin jest Enzo Fittipaldi, który w pierwszym sezonie w F2 w barwach zespołu Charouz zdobył 4 podia w głównych wyścigach.
Powiązani z Carlin byli także Zak O’Sullivan, ale Brytyjczyk zostanie w F3 na kolejny sezon, a Dennis Hauger jest bliżej MP Motorsport.
Prema
Połączenie doświadczenia i młodości w postaci Jehana Daruvali i Dennisa Haugera nie spełniło ich oczekiwań. W wyniku tego rozczarowania Prema będzie miała odmnienny skład kierowców na rok 2023.
Uważa się, że Vesti ponownie dołączy do zespołu Premy, z którym zdominował FRECA w 2019 roku i zadebiutował w F3, przed odejściem do ART w 2021 roku. Jako bardziej doświadczony kierowca Premy, Vesti wejdzie w rok 2023 jako pretendent do tytułu.
Oliver Bearman, junior Ferrari, przeniesie się z F3 do F2, zostając w tym samym zespole. Chociaż Bearman odniósł tylko jedno zwycięstwo przez cały sezon, 17-latek z ośmioma miejscami na podium utrzymał się w walce o tytuł, ale po niefortunnej rundzie w Zandvoort, nie był w stanie zbliżyć się do czołowego miejsca.
Kolejnym kierowcą, któremu brakowało tytułu w Formule 3, był kolega z zespołu Bearmana z Premy, Arthur Leclerc. 22-letni Monakijczyk miał nadzieję, że pójdzie w ślady swojego starszego brata, przechodząć do F2 z Premą, ale jego występy w porównaniu z Bearmanem sprawiły, że musi szukać miejsca gdzie indziej.
Hitech Grand Prix
Duet Vips i Armstrong w tym sezonie nie zachwycił. Obydwaj kierowcy patrzą w stronę IndyCar w najbliższej przyszłości. W rezultacie Hitech w 2023 roku będzie miał młodą i ekscytującą parę kierowców.
Isack Hadjar, który zajął 4. miejsce jako debiutant w F3, przejdzie do F2 i pozostanie w ekipie Hitech. Junior Red Bulla jest bardzo wysoko ceniony przez Helmuta Marko.
Kolejnym członkiem akademii Red Bulla, który z Hitech przejdzie do Formuły 2, jest 17-letni Amerykanin, Jak Crawford. Po debiucie w F3 z Hitech w 2021 roku Crawford powróci do zespołu po postępach poczynionych w Premie w zeszłym sezonie, gdzie zajął siódme miejsce w klasyfikacji F3.
Virtuosi
Skład pozostanie taki sam jak w obecnym sezonie. Jack Doohan i Marino Sato pozostaną na 2023 rok. Dla Mariny Sato będzie to czwarty sezon w F2, a 19-letni Doohan nie został kierowcą Alpine w F1 i na tę chwilę zostaje w F2.
DAMS
Iwasa ma dalej jeździć w DAMS, jednak być może doczeka się innego kolegi. Roy Nissany ma zostać zastąpiony przez Arthura Leclerca.
Do DAMS przymierzani są także dwaj izraelscy kierowcy: Roy Nissany i Ido Cohen. W wieku 28 lat Nissany będzie miał swój piąty sezon w Formule 2, a Cohen ma za sobą dwa sezony w F3 i zajmuje 26. miejsce w klasyfikacji.
Charouz Racing System
Obecnie nie ma zbyt wielu informacji na temat obsady miejsc w przyszłym sezonie. Oba fotele w czeskiej ekipie są na razie wolne. Łączony z ekipą jest Caldwell, który jest juniorem akademii Alpine, zadebiutował w F2 pod koniec sezonu 2021 w zespole Campos Racing.
Trident
Włoska ekipa ma mieć całkowicie nowy skład. Do zespołu ma wrócić Clément Novalak, który jeździł w ich barwach w F3.
18-letni Roman Staněk przejdzie do F2 po imponującym trzecim sezonie w F3, w którym zajął 5. miejsce w klasyfikacji.
Campos Racing
Ralph Boschung prawdopodobnie zostanie na szósty sezon w F2 w hiszpańskim zespole. Dla 25-latka z Szwajcarii będzie to czwarty sezon w Campos Racing.
Caldwell jest łączony z Charouz, więc obecnym faworytem do drugiego miejsca w Campos jest Kush Maini. Hindus w obecnym sezonie zaliczył mieszany debiutancki sezon w F3 z zespołem MP Motorsport. Kolejnym pretendentem do tego fotela jest Richard Verschoor z Trident, dla którego będzie to trzeci sezon w F2.
Van Amersfoort Racing
Amaury Cordeel raczej pozostanie z zespołem VAR, drugie miejsce jest natomiast wolne. Faworytem do wolnego fotela ma być Juan Manuel Correa. 23-latek zakończyłby swój niezwykły powrót do F2 po wypadku na Spa, który zmienił jego życie trzy lata temu.
Jest jednak kilku innych kierowców, którzy są łączeni z zespołem VAR na przyszły: Richard Verschoor, Olli Caldwell i Alexander Smolyar.
Patryk Kucharski
Źródło: f1feederseries