KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogram GP Australii

Program TV

blank

Wyniki GP Australii

Motor Racing - FIA Formula 2 Championship - Saturday - Barcelona, Spain

Formuła 2: Kto i gdzie będzie jechał w sezonie 2023?



Do końca tegorocznej edycji Mistrzostw Formuły 2 pozostała jeszcze jedna runda, jednak każdy zespół jest już w zaawansowanej fazie rozmów z kierowcami, aby ukształtować swój skład na 2023 rok.

MP Motorsport

 

Za Drugovicha, który będzie angażował się w rolę kierowcy rezerwowego w F1 w obozie Astona Martina i Clementa Novalaka mają wejść obecni partnerzy z Premy, Jehan Daruvala i Dennis Hauger, którzy nie spełnili oczekiwań pokładanych w nich na początku tego sezonu i rozważają jednoczesne dołączenie do MP Motorsport na rok 2023, pozostając kolegami z zespołu. Hauger już został ogłoszony przez MP Motorsport.

Daruvala rozmawiał też z ART, ale prawdopodobnie również dołączy do MP. Inną opcją dla MP był brazylijski kierowca akademii Alpine, Caio Collet, który w tym roku skończył na 8 miejscu w Formule 3 z MP Motorsport. Brazylijczyk ma jednak koncentrować swoją przyszłość na wyścigach długodystansowych.

ART Grand Prix

 

Mówi się, że Vesti zmieni zespół w sezonie 2023. Prawdopodobnie zastąpi go Victor Martins, który w tym sezonie zapewnił sobie mistrzostwo F3 właśnie w barwach ART. Junior Alpine jest więc mocno przymierzany do fotela we francuskiej ekipie w F2.



Théo Pourchaire po tym, jak początkowo ogłosił, że nie pojedzie w F2 trzeciego sezonu w 2023 roku, jest teraz faworytem do obsadzenia fotela obok Martinsa. Razem stworzyliby całkowicie francuski skład francuskiego zespołu. Jeśli tak się stanie, to Pourchaire będzie miał prawdopodobnie ostatnią szansę na spełnienie swojego marzenia o zdobyciu tytułu w F2, przed wejściem w jakiejś roli do F1.

Inni kierowcy łączeni z miejscem Pourchaire to Arthur Leclerc i Juan Manuel Correa, jednak żaden z nich nie może być traktowany jako silny kandydat. Przymierzany jest również Jehan Daruvala, który pozostanie w F2 na czwarty sezon, ale indyjski kierowca może pójść do MP Motorsport.

Carlin

 

Oczekuje się, że zarówno Lawson, jak i Sargeant nie wrócą już do F2, pozostawiając wolne oba miejsca w Carlin na przyszły rok. Sargeant oczywiście będzie dążył do wymarzonego awansu do F1 z Williamsem, o ile zbierze niezbędne punkty do superlicencji w Abu Zabi. Tymczasem Lawson będzie miał nadzieję wkraść się do F1 na rok 2024, pełniąc obowiązki kierowcy rezerwowego F1 zarówno dla Red Bulla, jak i AlphaTauri.

Zane Maloney ma wrócić do Carlin cztery lata po wygraniu z nimi brytyjskiej F4. Kierowca z Barbadosu mimo fatalnego początku w Formule 3 i zdobyciu zaledwie 29 punktów w pierwszych pięciu rundach, przełamał się i w czterech ostatnich rundach zdobył ponad 100 punktów. Po wygraniu każdego z trzech ostatnich głównych wyścigów Maloney postanowił wrócić do zespołu, w którym zadebiutował w wyścigach single-seaterów.



Z jedną opcji zespołu Carlin jest Enzo Fittipaldi, który w pierwszym sezonie w F2 w barwach zespołu Charouz zdobył 4 podia w głównych wyścigach.

Powiązani z Carlin byli także Zak O’Sullivan, ale Brytyjczyk zostanie w F3 na kolejny sezon, a Dennis Hauger jest bliżej MP Motorsport.

Prema

 

Połączenie doświadczenia i młodości w postaci Jehana Daruvali i Dennisa Haugera nie spełniło ich oczekiwań. W wyniku tego rozczarowania Prema będzie miała odmnienny skład kierowców na rok 2023.

Uważa się, że Vesti ponownie dołączy do zespołu Premy, z którym zdominował FRECA w 2019 roku i zadebiutował w F3, przed odejściem do ART w 2021 roku. Jako bardziej doświadczony kierowca Premy, Vesti wejdzie w rok 2023 jako pretendent do tytułu.

Oliver Bearman, junior Ferrari, przeniesie się z F3 do F2, zostając w tym samym zespole. Chociaż Bearman odniósł tylko jedno zwycięstwo przez cały sezon, 17-latek z ośmioma miejscami na podium utrzymał się w walce o tytuł, ale po niefortunnej rundzie w Zandvoort, nie był w stanie zbliżyć się do czołowego miejsca.



Kolejnym kierowcą, któremu brakowało tytułu w Formule 3, był kolega z zespołu Bearmana z Premy, Arthur Leclerc. 22-letni Monakijczyk miał nadzieję, że pójdzie w ślady swojego starszego brata, przechodząć do F2 z Premą, ale jego występy w porównaniu z Bearmanem sprawiły, że musi szukać miejsca gdzie indziej.

Hitech Grand Prix

 

Duet Vips i Armstrong w tym sezonie nie zachwycił. Obydwaj kierowcy patrzą w stronę IndyCar w najbliższej przyszłości. W rezultacie Hitech w 2023 roku będzie miał młodą i ekscytującą parę kierowców.

Isack Hadjar, który zajął 4. miejsce jako debiutant w F3, przejdzie do F2 i pozostanie w ekipie Hitech. Junior Red Bulla jest bardzo wysoko ceniony przez Helmuta Marko.



Kolejnym członkiem akademii Red Bulla, który z Hitech przejdzie do Formuły 2, jest 17-letni Amerykanin, Jak Crawford. Po debiucie w F3 z Hitech w 2021 roku Crawford powróci do zespołu po postępach poczynionych w Premie w zeszłym sezonie, gdzie zajął siódme miejsce w klasyfikacji F3.

Virtuosi

 

Skład pozostanie taki sam jak w obecnym sezonie. Jack Doohan i Marino Sato pozostaną na 2023 rok. Dla Mariny Sato będzie to czwarty sezon w F2, a 19-letni Doohan nie został kierowcą Alpine w F1 i na tę chwilę zostaje w F2.

DAMS

 

Iwasa ma dalej jeździć w DAMS, jednak być może doczeka się innego kolegi. Roy Nissany ma zostać zastąpiony przez Arthura Leclerca.



Do DAMS przymierzani są także dwaj izraelscy kierowcy: Roy Nissany i Ido Cohen. W wieku 28 lat Nissany będzie miał swój piąty sezon w Formule 2, a Cohen ma za sobą dwa sezony w F3 i zajmuje 26. miejsce w klasyfikacji.

Charouz Racing System

 

Obecnie nie ma zbyt wielu informacji na temat obsady miejsc w przyszłym sezonie. Oba fotele w czeskiej ekipie są na razie wolne. Łączony z ekipą jest Caldwell, który jest juniorem akademii Alpine, zadebiutował w F2 pod koniec sezonu 2021 w zespole Campos Racing.

Trident

 

Włoska ekipa ma mieć całkowicie nowy skład. Do zespołu ma wrócić Clément Novalak, który jeździł w ich barwach w F3.

18-letni Roman Staněk przejdzie do F2 po imponującym trzecim sezonie w F3, w którym zajął 5. miejsce w klasyfikacji.

Campos Racing

 

Ralph Boschung prawdopodobnie zostanie na szósty sezon w F2 w hiszpańskim zespole. Dla 25-latka z Szwajcarii będzie to czwarty sezon w Campos Racing.



Caldwell jest łączony z Charouz, więc obecnym faworytem do drugiego miejsca w Campos jest Kush Maini. Hindus w obecnym sezonie zaliczył mieszany debiutancki sezon w F3 z zespołem MP Motorsport. Kolejnym pretendentem do tego fotela jest Richard Verschoor z Trident, dla którego będzie to trzeci sezon w F2.

Van Amersfoort Racing

 

Amaury Cordeel raczej pozostanie z zespołem VAR, drugie miejsce jest natomiast wolne. Faworytem do wolnego fotela ma być Juan Manuel Correa. 23-latek zakończyłby swój niezwykły powrót do F2 po wypadku na Spa, który zmienił jego życie trzy lata temu.

Jest jednak kilku innych kierowców, którzy są łączeni z zespołem VAR na przyszły: Richard Verschoor, Olli Caldwell i Alexander Smolyar.

Patryk Kucharski

Źródło: f1feederseries



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 5 kwietnia
godz. 04:30 FP1
godz. 08:00 FP2

Sobota, 6 kwietnia
godz. 04:30 FP3
godz. 08:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 7 kwietnia
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi