KONTAKT     Zgarnij 150 zł na OC/AC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Promo 20% na Viaplay (12M)

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Grzejnik, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Tsopni, Bartosz Kamiński, Marcin Chochowski, Mateusz Pabiańczyk, Edmund Bogusz, Mikołaj Demkow, Marcin Starczewski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Darek Zaciura, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Tomasz Ignaczak, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Kamil Cee, Grzegorz Pliś, Pawel Licznerski, szymon034, Adrian Karwan, Marcin Rentflejsz, Piter, Rysiek Łotocki, Marcin Bogutyn, Ba Ru
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
archetype, Konopkasz, jacek79100, Robert Niekubica, Tarzan
blank
F1 Grand Prix of Monaco - Qualifying

FIA przeprowadzi dochodzenie w sprawie wypadku Pereza w GP Monako?



FIA deklaruje, że będzie gotowa przeprowadzić analizę, czy Sergio Perez celowo rozbił się w kwalifikacjach do Grand Prix Monako Formuły 1, ale pod warunkiem, że zostanie złożona oficjalna skarga.

W piątek władze odpowiedzialne za wyścigi jasno określiły, że nic do tej pory nie zostało poruszone i obecnie nie ma żadnych planów, aby przyjrzeć się tej sprawie.

Odmowa Maxa Verstappena wykonania poleceń zespołowych pod koniec ubiegłotygodniowego Grand Prix Brazylii była spowodowana jego irytacją z powodu nieokreślonego incydentu, który miał miejsce z Sergio Perezem na początku roku.

Podczas gdy mistrz świata odmówił wyjaśnienia, jaki konkretnie ma problem, w padoku F1 powszechnie przyjmuje się, że chodzi o rozbicie się Pereza podczas finałowego przejazdu w Q3 w Monako pod koniec maja.



Wypadek Pereza w Portier, który nastąpił kilka zakrętów po tym, jak zblokował opony, całkowicie przekreślił jego szanse na poprawę w drugim przejeździe, wywołując czerwoną flagę. Oznaczało to, że nikt nie mógł już poprawić swojego czasu z pierwszego przejazdu.

To było szczególnie frustrujące dla Verstappena, który na drugim okrążeniu przed zatrzymaniem sesji był na dobrej drodze do zdobycia pole position i zgarnięcia go sprzed nosa Charlesa Leclerca.

Perez twierdzi, że był to prawdziwy wypadek, tłumacząc, że jechał blisko limitu, jednak Verstappen, który był wyraźnie zirytowany, sprawił, że ponownie przyjrzano się tej sytuacji.

Pojawiły się nawet sugestie, że nowe podejrzenia wokół tego okrążenia, a zwłaszcza pytania o zapisy telemetryczne przepustnicy, wyglądające zupełnie inaczej w porównaniu z wcześniejszymi przejazdami, mogą skłonić FIA do przyjrzenia się sprawie, aby upewnić się, że nie wydarzyło się nic niestosownego.



Prezydent FIA Mohammed Ben Sulayem powiedział jednak, że bez formalnej skargi w tej sprawie nie ma potrzeby, aby interweniował organ zarządzający.

„Z naszej strony nie było nikogo, kto powiedziałby, że chce to zbadać” – wyjaśnił, rozmawiając z mediami podczas Grand Prix Abu Zabi.

„Ale jeśli jest coś do zbadania, będziemy bardzo szczęśliwi. Jedną z rzeczy, którą muszę powiedzieć ,jest to, że nie jestem nieśmiały ani nie boję się prowadzenia czy zagłębiania się w jakiś problem. Nie zamierzam niczego ukrywać. Będę wręcz podnosił rękę i mówił, jeśli jest jakiś problem z FIA. W przeciwnym razie, jeśli nie mogę tego zrobić, nigdy nie będzie poprawy i ewolucji. To mogę zagwarantować” – dodał Ben Sulayem.

Celowy wypadek polegający na zablokowaniu toru w kwalifikacjach mógłby zostać odebrany jako poważne naruszenie przepisów.



Artykuł 37.5 regulaminu sportowego F1 stanowi: „Każdy kierowca biorący udział w jakiejkolwiek sesji, który w opinii stewardów niepotrzebnie zatrzymuje się na torze lub niepotrzebnie utrudnia jazdę innemu kierowcy, podlega karom, o których mowa w art. 37.4”.

Co więcej, może pojawić się argument, że celowe rozbijanie się w celu wywieszenia czerwonej flagi może zostać uznane za niesportowe zachowanie.

Artykuł 12.2.1.c Międzynarodowego Kodeksu Sportowego FIA mówi, że wykroczenie zostanie spowodowane, jeśli nastąpi: „Jakiekolwiek nieuczciwe zachowanie lub jakikolwiek czyn szkodliwy dla interesów jakichkolwiek Zawodów, lub ogólnie dla interesów sportu motorowego”.

Patryk Kucharski
autosport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Hiszpanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 26 maja
godz. 13:30 – 14:30 – 1. trening F1
godz. 17:00 – 18:00 – 2. trening F1
Sobota, 27 maja
godz. 12:30 – 13:30 – 3. trening F1
godz. 16:00 – Kwalifikacje F1

Niedziela, 28 maja
godz. 15:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi