KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Ferrari zabrakło budżetu



Ferrari ujawniło, że decyzja o zaprzestaniu prac nad bolidem z 2022 roku została na nich wymuszona z powodu osiągnięcia limitu wydatków w ramach limitów budżetowych w F1.

Zespół z Maranello rozpoczął sezon w stylu, który dawał nadzieje na zdobycie tytułu, ale ostatecznie został zdeklasowany przez Red Bulla, który w trakcie sezonu poczynił ogromne postępy z bolidem RB18.

W ostatnich tygodniach Ferrari zostało również wyprzedzone przez Mercedesa, który odrodził się po słabym początku sezonu i model W13 zmienił się w maszynę zdolną do wygrywania wyścigów.

Ferrari otwarcie przyznało, że obraz konkurencyjności w czołówce stawki został częściowo zamglony przez fakt, że nie wprowadzali poprawek do F1-75 w drugiej połowie sezonu.



Początkowo sądzono, że była to decyzja mająca na celu przekierowanie zasobów na przyszły rok, jednak okazało się, że było to spowodowane przez czynniki finansowe.

Mattia Binotto po Grand Prix Brazylii powiedział, że Ferrari nie miało wyboru i musiało wstrzymać rozwój obecnego bolidu, ponieważ przekroczyliby limity budżetowe na ten sezon wynoszące około 144 mln dolarów.

„To nie był wybór, po prostu skończyły się pieniądze w ramach limitu budżetowego. Zbliżyliśmy się do limitu. Nie było już możliwości rozwoju samochodu, więc zwyczajnie tkwimy tam, gdzie byliśmy” – wyjaśnił Binotto.

Brak postępu w pracach nad F1-75, pozwolił Mercedesowi wyprzedzić ich pod względem tempa, ale Binotto nie uważa, że musi to koniecznie wyznaczać trend na sezon 2023. Uważa on, że choć Ferrari nie miało możliwości wydania pieniędzy na produkcję ulepszeń do swojego samochodu, to w fabryce wciąż trwały prace nad pomysłami do nowego samochodu.



„Oczywiście nie wpłynie to na rozwój przyszłorocznego samochodu, ale z pewnością zdecydowaliśmy się zatrzymać obecny rozwój samochodu, ponieważ trzeba by było wyprodukować części, żeby wprowadzić je do bolidu. A to by były dodatkowe koszty, na które nie mogliśmy sobie pozwolić” – powiedział Binotto.

Ferrari nie wygrało wyścigu od lipcowego GP Austrii, a Mercedes stał się głównym rywalem dla Red Bulla w ostatnich wyścigach.

Zapytany przez Motorsport.com, czy był zaskoczony, że Mercedes wygrał wyścig, Binotto powiedział: „To nie jest niespodzianka. Uważam, że w Brazylii byli szybcy. To nie jest zaskakujące, bo jeśli spojrzy się na ostatnie wyścigi, to może przy innym doborze opon już by wygrywali wyścigi. Nie wygrywali, bo brakowało im odpowiedniej strategii. Mieli najszybszy samochód w ostatnich wyścigach, więc zwycięstwo w Brazylii nie jest zaskoczeniem. W Austin przywieźli nowy pakiet aero, który moim zdaniem dobrze sprawdził się, a oni to wykorzystują”.

Patryk Kucharski
Źródło: motorsport.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi