KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Cały sezon na skręconym silniku. Ponad pół sekundy na okrążeniu



Ferrari przekierowało swoje zasoby, żeby zająć się jedną z największych słabości przed sezonem 2023. Chodzi o awaryjność silnika, o którą były takie obawy, ze ekipa z Maranello musiała stale ograniczać jego osiągi.

Włoski zespół borykał się z błędami operacyjnymi, niezawodnościowymi i strategicznymi, które w całym sezonie okazały się brzemienne w skutkach.

Po pierwszych trzech rundach szanse Ferrari na mistrzostwo wydawały się bardzo duże, ale seria porażek z własnej winy sprawiła, że perspektywy Scuderii na walkę o tytuł kompletnie prysły.

Jedną z najbardziej niepokojących informacji dla Ferrari jest to, że ich osiągi i konkurencyjność systematycznie spadały w miarę upływu sezonu. Triumf George’a Russella w Brazylii dla Mercedesa to jeden z wielu przykładów, pokazujące, że Ferrari straciło dystans do swoich bezpośrednich rywali na torze.



Mattia Binotto upiera się, że rozwój nad F1-75 został poświęcony, by skupić się na przyszłym sezonie, choć pojawiły się też informacje, że Ferrari po prostu osiągnęło limit budżetowy na ten rok.

Awarie silnika spowodowały kosztowne porażki w Hiszpanii, Baku i Austrii. Jak pisze dziennikarz Giuliano Duchessa, skłoniło to Ferrari do ustawienia mniejszej mocy jednostek napędowych, aby zminimalizować szanse na kolejne usterki w trakcie wyścigów.

Szacuje się, że strata wynikająca z obniżenia mocy to około 0,6 – 0,7 sekundy na okrążeniu, co jest ogromną wartością dla każdego zespołu, a co dopiero dla ekipy, która nie tak dawno miała aspiracje do walki o tytuł.

Trudno ocenić jak poprawne są to wyliczenia, ale nie da się ukryć, że Ferrari uczyniło niezawodność jako priorytet przed przyszłym rokiem. W związku z tym, że kalendarz Formuły 1 staje się coraz dłuższy, opracowanie niezawodnego bolidu jest kluczowe dla zapewnienia ciągłych punktów.



Nie ma pewności, że Ferrari naprawi swoje problemy z obecnego sezonu, ale biorąc pod uwagę brak rozwoju zespołu w tym roku, pojawi się presja na Scuderii, aby w przyszłym sezonie znów wrócić do walki o tytuł.

Warto przypomnieć, że w związku z zamrożeniem rozwoju silników w F1 pod kątem osiągów, jedyną możliwością wprowadzania poprawek w jednostkach napędowych jest ulepszanie ich niezawodności. Ferrari ma szybki, ale zawodny silnik. Jeżeli wyeliminują awaryjność, mogą wrócić do wygrywania wyścigów.

Patryk Kucharski
si.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi