Główne juniorskie serie FIA potwierdziły swoje kalendarze na sezon 2023. Wyścigów będzie więcej, a podróżowanie będzie znacznie dalsze.
F2
Siódmy sezon F2 znów rozpocznie się w Bahrajnie w dniach 3 – 5 marca, a zakończy w Abu Zabi 24 – 26 listopada. Kalendarz serii składa się z 14. rund w 13. krajach, co przekłada się na 28 wyścigów w całym sezonie. 9 z rund odbędzie się w Europie, 4 w Azji i 1 w Australii.
Niestety, ponownie pomiędzy przedostatnim wyścigiem sezonu na Monzy, a ostatnim w Abu Dhabi, będziemy mieli kuriozalnie długą przerwę – prawie 3 miesięcy.
Oto cały kalendarz:
Wyścig | Kraj | Data | Wyniki |
---|---|---|---|
GP Bahrajnu | 03.03. - 05.03. | ||
GP Arabii Saudyjskiej | 17.03. - 19.03. | ||
GP Australii | 31.03. - 02.04. | ||
GP Azerbejdżanu | 28.04. - 30.04. | ||
GP Emili Romani | Odwołane | ||
GP Monako | 25.05. - 28.05 | ||
GP Hiszpanii | 02.06. - 04.06. | ||
GP Austrii | 30.06. - 02.07 | ||
GP Wielkiej Brytanii | 07.07. - 09.07. | ||
GP Węgier | 21.07. - 23.07. | ||
GP Belgii | 28.07. - 30.07. | ||
GP Holandii | 25.08. - 27.08. | ||
GP Włoch | 01.09. - 03.09. | ||
GP Abu Zabi | 24.11. - 26.11. |
F3
Kalendarz F3 zawiera 10 rund, co oznacza, że kierowcy pojadą 20 wyścigów na trzech kontynentach. Piąty sezon F3 również rozpocznie się w Bahrajnie, ale ostatnia runda będzie miała miejsce na torze Monza we Włoszech w dniach 01 – 03 września. Do kalendarza w porównaniu z sezonem 2022 dodano Monako oraz Australię.
Oto kalendarz:
Wyścig | Kraj | Data | Wyniki |
---|---|---|---|
GP Bahrajnu | 03.03. - 05.03. | ||
GP Australii | 31.03. - 02.04. | ||
GP Emili Romani | 19.05. - 21.05. | ||
GP Monako | Odwołane | ||
GP Hiszpanii | 02.06. - 04.06. | ||
GP Austrii | 30.06. - 02.07 | ||
GP Wielkiej Brytanii | 07.07. - 09.07. | ||
GP Węgier | 21.07. - 23.07. | ||
GP Belgii | 28.07. - 30.07. | ||
GP Włoch | 01.09. - 03.09. |
Uwagę wszystkich przykuwa wizyta obu serii w Australii. Była ona już ogłaszana podczas informacji o przedłużeniu kontraktu z Melbourne na organizację wyścigów Formuły 2. Wielu krytykowało decyzję, która wiąże się z dużymi kosztami jak na tę serię. Płacący za miejsce w serii kierowcy będą musieli przez tę eskapadę sięgnąć głębiej do kieszeni.
Patryk Kucharski