KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Emilii - Romanii

Wyniki

large-2022 Japanese Grand Prix - Sunday (2)

“Błotniki”, użycie DRS-u, koce grzewce i kary za silniki – FIA ogłasza spore zmiany w F1



FIA opublikowała wnioski po ostatnim w tym spotkaniu Komisji Formuły 1, dotyczące zmian w serii. Zgodnie z nimi już niebawem możemy doczekać się w serii rewolucyjnej nowości, mającej ułątwić ściganie w deszczowych warunkach. Zmienić ma się również kilka innych kwestii.

Jazda w deszczu

 

FIA chce sprawić, że jazda w deszczu w Formule 1 będzie łatwiejsza. Federacja bierze pod uwagę opinie kierowców, którzy mówią o bardzo małej widoczności podczas jazdy na mokrym torze. W związku z tym Federacja zamierza stworzyć pakiet części, których zadaniem będzie zmniejszanie pióropuszy wody, wyrzucanych spod kół bolidów F1.

FIA chce skupić się nad określeniem standardowej karoserii (bodywork kit), której zadaniem będzie zmniejszanie ilości wody wydostającej się za samochód poprzez użycie minimalnych nadkoli.

Miałyby być one doczepiane do bolidów przed mokrym wyścigiem lub podczas przerwy/czerwonej flagi w trakcie wyścigu. FIA najpierw musi się upewnić, że takie rozwiązania nie będą przeszkadzały w pit-stopach.



Dodatkowo FIA rozważa wprowadzenie dodatkowych świateł w trakcie mokrych wyścigów, poprawiających widoczność.

Prace nad tymi rozwiązaniami będą trwały, a ich efekty będą przedstawiane w trakcie sezonu 2023.

Kary za silniki

 

FIA w swoim dzisiejszym oświadczeniu informuje również, że zauważa “niepotrzebne” wymiany większej liczby elementów jednostek napędowych u kierowców, którzy mają więcej niż 1 karę silnikową.

Federacja będzie pracowała nad udoskonaleniem przepisów dotyczących kar silnikowych by nie doprowadzać do sytuacji, w której kierowca dostaje całą jednostkę gdy realnie potrzebuje wymiany 2-3 elementów.



Koce grzewcze

 

O tym pomyśle już pisałem na blogu, podobnie jak o krytyce wśród kierowców. FIA chciała usunąć koce grzewcze od sezonu 2024, jednak w związku z negatywnymi opiniami padoku, zdecydowano się opóźnić decyzję w tej sprawie do lipca 2023 by zebrać więcej danych.

DRS wcześniej

 

Komisja Formuły 1 chce – w celu zwiększenia rywalizacji w wyścigach i zapobiegania “rozjeżdżaniu się” stawki na pierwszych okrążeniach – zezwolić na używanie DRS-u już od drugiego okrążenia każdego wyścigu, a nie tak jak dotychczas od 4.

Pomysł ten zostanie wypróbowany w 6 sprintach w sezonie 2023 i jeżeli się sprawdzi, od 2024 roku będziemy mieli go we wszystkich wyścigach.



Park zamknięty podczas sprintów

 

F1 przyznaje również, że zajmie się uproszczeniem przepisów dotyczących parku zamkniętego pomiędzy kwalifikacjami i sprintem w 6 weekendach wyścigowych, podczas których będą one rozgrywane. Chodzi o umożliwienie zespołom dokonywania większej liczby zmian w autach.

Zwrot kosztów za uszkodzenia

 

To coś, co na FIA wymogły zespoły. Od przyszłego sezonu ekipy będą miały podwyższany limit budżetowy o maksymalnie $300 tys. na naprawę uszkodzeń w każdym z 6 sprintów w sezonie.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi