Zgodnie ze słowami Freda Vasseura, Audi dołączy do ekipy z Hinwil przed sezonem 2026. Nie wiadomo, jaką nazwę do tego czasu będzie nosił zespół, a kwestia kierowców jest otwarta.
Kiedy wejdzie Audi?
Niedawno pisałem, że Valtteri Bottas chciałby jak najszybszej pomocy od Audi w Sauberze.
Frederic Vasseur mówi jednak, że Audi wejdzie do ekipy od 2026 roku.
„Po pierwsze, całkowicie rozdzielimy operacje. Oni będą odpowiadać za silnik produkowany w Neubur, a nasz zespół zajmie się podwoziem i operacjami na torze” – mówi Vasseur.
„Będą mieli jakieś udziały w firmie w przyszłości, ale nie chcemy ujawniać szczegółów. Mamy doświadczenia z przeszłości i dla mnie ważne jest to, że to nie podział udziałów decyduje o tym, kto czym zarządza, ale mindset i bycie zdolnym do budowania strategii by stanowić jedność i nie walczyć ze sobą” – dodaje szef Alfa Romeo F1 Team Orlen.
Przyznaje on, że najbliższe 3 sezony będą dla zespołu z Hinwil bardzo ważny, okresem, ale nadal przejściowym.
„Wiemy, że mamy 3 lata na zbudowanie czegoś. Wiemy, że przez te 3 lata musimy zwiększyć budżet i być w limicie wydatków, pracować wiele nad poprawą naszych placówek i według mnie 3 lata to nie jest dużo” – zaznacza Vasseur.
Co z nazwą?
Do końca sezonu 2023 zespół z Hinwil będzie nosił nazwę zaczynającą się od „Alfa Romeo”. Włoski producent przedłużył umowę na sponsoring tytularny z ekipą z Hinwil na kolejny rok. Ale nie wiadomo, jaka będzie później – przez dwa lata – nazwa zespołu.
Nie wie tego również Fred Vasseur, który mówi, że opcji jest kilka.
„Trzeba oddzielić nazwę zespołu, która może pochodzić od sponsora tytularnego od nazwy firmy. Nazwą firmy pozostanie Sauber. Nazwa zawieszenia to również będzie Sauber, ale możemy mieć nowego sponsora tytularnego” – mówi Vasseur.
Uratują Micka?
Według niemieckiego dziennikarza, Ralfa Bacha, Audi widzi w Micku Schumacherze głównego kandydata do jazdy w swoim zespole po 2026 roku. Obecny kierowca Haasa miałby jednak pojawić się w ekipie wcześniej.
„Myślę, że w przypadku Micka chodzi o przetrwanie sezonu 2023. Widzę, że jego przyszłość jest w Audi. Chcą go i już prowadzili rozmowy. Te rozmowy to fakt” – pisze Bach.
Za wcześnie na kierowców
Vasseur pytany o skład kierowców mówi, że to ambitne już teraz mówić o kierowcach na sezon 2026, a Sauber będzie miał wiele możliwości.
„Oczywiście, mamy na pokładzie Valtteriego, mamy Zhou, mamy Theo czekającego w kolejce. Mamy naszą akademię, próbujemy rozwijać młodych kierowców, jednak jeżeli chodzi o karting to mówimy o kierowcach, którzy będą wchodzić do F1 w 2030 czy 2032” – mówi Vasseur.
„Będziemy mieć czas na dyskusje o tym i nie jestem pewien czy będzie tak wielu kierowców z kontraktem w F1 po 2026 roku” – dodaje Francuz.
Źródło: racefans.net, f1i.com