KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Alonso „zaszczycony” jazdą dla Aston Martina



Fernando Alonso wsiadł dziś do bolidu Aston Martina. Po zakończonych jazdach wypowiadał się wyłącznie dobrze o swoim nowym zespole w Formule 1. Jak stwierdził, reprezentowanie go to „zaszczyt”.

Po finałowym GP sezonu 2022 w Abu Zabi kierowcy najważniejszej serii wyścigowej świata zostali na torze Yas Marina na jeden dzień testów. Były to zajęcia służące wypróbowaniu opon Pirelli na kolejny rok oraz sprawdzeniu młodych zawodników, aspirujących do startów w mistrzostwach. Jednak dla Alonso wtorek był przede wszystkim debiutem w zielonych barwach.

Dwukrotny mistrz świata z lat 2005-2006, ostatnio ścigający się u Alpine, przechodzi do Aston Martina na sezon 2023 za odchodzącego na „emeryturę” Sebastiana Vettela. Hiszpan mógł przenieść się do ekipy z Silverstone już teraz. Pokonał jej maszyną 97 okrążeń i z czasem 1:26,312 zajął 12. miejsce na 24 zawodników. Zespołowy partner Lance Stroll był szybszy, ale tylko o 0,049 sekundy.



Poproszony o podsumowanie swojego występu za sterami modelu AMR22, Alonso określił dzisiejszy dzień jako „wyjątkowy”.

„Było dobrze! Bardzo fajne doświadczenie”. – komentował. „Czuję się zaszczycony jeżdżąc dla tak legendarnej marki”.

„To był bardzo wyjątkowy dzień. Pierwszy raz poprowadziłem ten bolid, próbowałem zorientować się w różnicach (między samochodem Aston Martina, a autem Alpine – przyp. red.). Oczywiście ścigaliśmy się tutaj dwa dni temu, więc bardzo niedawno i było to bardzo pożyteczne”.



Oprócz zaznajamiania się z charakterystyką bolidu swojego nowego pracodawcy, najstarszy kierowca w stawce poznawał również personel stajni.

„Starałem się spotkać ze wszystkimi mechanikami, inżynierami. Będę próbował zapamiętać wiele nowych imion, to na pewno!” – opowiadał 41-latek.

W swojej bogatej karierze Alonso reprezentował już kilka marek samochodowych. W przeszłości był też zawodnikiem Renault, McLarena, a przede wszystkim Ferrari.

Alonso zadowolony z nowych opon

Dziennikarze zapytali Alonso również o odczucia dotyczące jazdy na nowych oponach Pirelli. W tej kwestii wrażenia są także pozytywne.

„Jeździło się dobrze”. – mówił. „Myślę, że ogumienie nie zmieniło się zbytnio. Oczywiście próbowali poprawić parę niedociągnięć z sezonu 2022″.

„Opony spisywały się dobrze – nawet w ekstremalnym upale w południe. Uważam, że pod względem ogumienia powinno być bardzo dobrze w 2023 roku”. – dodał.

Autor: Grzegorz Filiks

Źródło: F1.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi