Czas na finał sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata. Przed nami rywalizacja w 8-godzinnym wyścigu na torze w Bahrajnie, która powinna przynieść sporo emocji bo rywalizacja w najważniejszych klasyfikacjach nie jest jeszcze rozstrzygnięta. Jaki jest harmonogram weekendu? Kto jedzie? Przeczytajcie zapowiedź!
Harmonogram
Czwartek, 10 listopada
godz. 10:15 – Pierwszy trening WEC
godz. 15:30 – Drugi trening WEC
Piątek, 11 listopada
godz. 9:00 – Trzeci trening WEC
godz. 14:50 – Kwalifikacje WEC
Sobota, 12 listopada
godz. 12:00 – 20:00 – Wyścig WEC
Program TV
Na żywo w telewizji nie obejrzymy żadnego treningu ani kwalifikacji. Czasówkę będzie można oglądać jedynie w narzędziu streamingowym WEC oraz w Eurosport Playerze, do którego dostęp zakupicie tutaj. Wyścig będzie transmitowany w Eleven Sports 3, do którego dostęp wykupicie tutaj.
Wyścig będzie można obejrzeć na 3 różnych stacjach telewizyjnych.
Piątek, 10 listopada
godz. 14:50 – Kwalifikacje – Eurosport Player, WEC Stream
Sobota, 11 listopada
godz. 11:30 – 20:00 – Wyścig (Eurosport 2)
godz. 12:00 – 14:45 – Wyścig (Polsat Sport Extra)
godz. 13:55 – 23:00 – Wyścig (Eleven Sports 3) – tu podejrzewam błąd w programie (wzięto pod uwagę czas lokalny, a nie polski)
Kto jedzie?
W Hypercarach będziemy mieli 5 załóg, a rywalizacja powinna być bardzo zacięta.
W LMP2 będziemy mieć 14 załóg, w tym oczywiście wszystkie najmocniejsze. Kibicować będziemy Premie Orlen Team oraz Inter Europol Competition.
5 aut pojedzie w LMGTE Pro, a 13 w LMGTE Am.
Oto pełna lista zgłoszeń:
Informacje o torze
Tor liczy sobie 5412 metry i składa się z 15 zakrętów. W ciągu 6 godzin wyścigu kierowcy powinni pokonać około 200 okrążeń. Bahrain International Circuit został zaprojektowany przez Hermana Tilke i zbudowany w zaledwie 16 miesięcy kosztem $150 mln. W ubiegłym roku najlepszym czasem w LMP2 było 1:46.768. Najwyższą prędkość ubiegłorocznego wyścigu osiągnął prototyp LMP2 – 289,7 km/h.
Oto jego mapa:
Tak podróżuje się po nim prototypem LMP2:
Historia występów Kubicy
Robert Kubica wielokrotnie miał okazję jeździć na Bahrain International Circuit, nie tylko bolidem F1, ale również prototypem LMP2. Historię jego startów poznacie tutaj.
Pogoda
Padać nie będzie – temperatura stała i bardzo wysoka.
Klasyfikacja
Losy mistrzostw nie są jeszcze rozstrzygnięte. W Hypercarach mamy remis punktowy pomiędzy Toyotą #8 a Alpine. Bardzo chcielibyśmy sprawiedliwego balance of performance i interesującej walki na torze.
Tym co nas będzie najbardziej interesowało, będzie rywalizacja w LMP2. Tu JOTA #38 ma sporą przewagę punktową nad innymi i w teorii do zdobycia mistrzostwa wystarczy jej dojechanie na 6. miejscu.
Ciekawa walka toczyć będzie się o 2. miejsce. Pomiędzy ekipami z pozycji 2-5 jest 10 punktów różnicy, a zatem w teorii wygranie wyścigu pozwoli każdej z tych czterech ekip (United Autosports #22, RealTeam by WRT, WRT i Prema Orlen Team) na zapewnienie sobie wicemistrzostwa. Inter Europol Competition zajmuje 10. miejsce w generalce i realnie ma szansę przeskoczyć jedynie na 9. miejsce.
Przypominam, że punkty w ten weekend będą wyższe niż zazwyczaj ze względu na 8-godzinny wyścig. 10-tka załóg będzie punktować według schematu: 38-27-23-18-15-12-9-6-3-2-1.
M | Zespół | Nr | Punkty |
---|---|---|---|
1 | JOTA | 38 | 137 |
2 | WRT | 31 | 116 |
3 | United Autosports | 23 | 113 |
4 | RealTeam by WRT | 41 | 96 |
5 | Prema Orlen Team | 9 | 94 |
6 | JOTA | 28 | 70 |
7 | United Autosports | 22 | 50 |
8 | Team Penske | 5 | 42 |
9 | Richard Mille Racing Team | 1 | 30 |
10 | Vector Sport | 10 | 21 |
11 | Inter Europol Competition | 34 | 20 |
12 | AF Corse | 83 | 12 |
13 | Algarve Pro Racing | 45 | 10 |
14 | Ultimate | 35 | 6 |
15 | ARC Bratislava | 44 | 0 |